Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2024, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek.
Elon Musk na akci We, Robot (YouTube, 𝕏) představil Robotaxi, Robovan a vylepšeného Tesla Bota (Optimus).
Internet Archive je offline (𝕏, Bluesky, Mastodon). Unikly údaje 31 milionů uživatelů. Probíhal / probíhá na něj DDoS útok.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu rozepsala o hraní AAA her na Asahi Linuxu. Na YouTube je záznam její včerejší přednášky na XDC 2024 (X.Org Developer's Conference).
Vláda schválila Národní polovodičovou strategii: Česká republika má velký potenciál stát se významným hráčem v oblasti výroby čipů, zejména v evropském měřítku. Využít tento potenciál je cílem Národní polovodičové strategie, kterou připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s experty, a která navazuje na evropský Akt o čipech.
V lete vyšiel Aeonwave 4.0, ktorý niekoľkonásobne menej vyťažuje procesor pri interpretácií priestorového zvuku než OpenAL Soft. Autor hľadá prispievateľov do knižnice libaaxopenal za účelom pridania ALC_EXT_EFX rozšírení využívaných napr. v hre Doom 3 cez port Dhewm3 v Linuxe.
Linuxová distribuce Ubuntu 24.10 „Oracular Oriole“ byla vydána. Jde o průběžné vydání s podporou 9 měsíců. Obsahuje mj. Linux 6.11 či GNOME 47 s několika odkazy na první vydání Ubuntu (4.10 „Warty Warthog“) před 20 lety. K dispozici jsou také oficiální deriváty s odlišnými výchozími desktopovými prostředími anebo balíky aplikací.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno v nové major verzi 2.0 (YouTube). Důležité změny v Migration Guide.
Apache Tomcat (Wikipedie) slaví 25 let. Při té příležitosti byla vydána nová verze 11.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 24.09.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. O3DE má nového maskota: Odie.
1025614 1365992 1625430 2113601 2136500
seřazené vzestupně
Celkem těch hodnot je zhruba 3 000 000.
Mno a když zadám například 140020 chci aby mi to vrátilo nejbližší vyšší položku a nejbližší nižší položku tedy 1365992
a 1625430
.
Dokázal by mi někdo naznačit jak by se toto řešilo? Jaká databáze/jaký druh databáze by byl pro to vhodný?
ale tim ze je to nad pomalym diskemMožná jsem něco přehlédl, ale dnes snad není problém mít 3M položek v paměti?
Nene, to rozhodne neni, ale vychazel jsem z toho, ze nerekl skoro nic o tom, jak k tem datum planuje pristupovat. Bude existujici data menit? Mazat? Bude mit konkurencni pristup k datum? Ze to budou data serializovane do pajpy a nasledne z nich bude (zrejme) jen vyhledavat zminil az nasledne v komentari...ano následně jen vyhledávat nebo mazat...
Je-li strom v paměti, je vlastní vyhledání nanejvýš v řádu mikrosekund.Data budou na disku, v paměti by zabíraly hodně místa... Je tu nějaká databáze, která přímo zvládá data vyhledávat tak jak potřebuji, nebo se to bude muset řešit nějak složitěji?
SELECT * FROM tab WHERE cislo > konstanta LIMIT 1; SELECT * FROM tab WHERE cislo < konstanta LIMIT 1;
CREATE TABLE foo ( id NUMBER(16) PRIMARY KEY ); INSERT INTO foo VALUES (1025614); INSERT INTO foo VALUES (1365992); INSERT INTO foo VALUES (1625430); INSERT INTO foo VALUES (2113601); INSERT INTO foo VALUES (2136500); SELECT id FROM foo WHERE id > 1400200 AND ROWNUM = 1 ORDER BY id ASC; SELECT id FROM foo WHERE id < 1400200 AND ROWNUM = 1 ORDER BY id DESC;Tohle funguje na oraclu, na jinych dbms misto toho bude neco jako LIMIT 1 na konci..
select id from( select id from foo where id > 1400200 order by id ) where rownum=1
Dost bych doporucil, abys prestal davat pozadavky a vlastnosti systemu iterativne a dal to vsechno najednou, jinak budes dostavat reseni na problem kterej vlastne nemas a lidi budes jen srat.Ok chci udělat webovou aplikaci pro přehrávání obrázků pořízený programem motion. Motion obsahuje softwarovou detekci pohybu, takže nebude obrázky ukládat například každou sekundu, ale náhodně. Plánuji, že se obrázky budou ukládat do adresářový struktury ve formátu YYMMDD/HHMMSS.jpg Při každém uloženém obrázku motion pustí příkaz "echo 'YYMMDDHHMMSS NAZEV_KAMERY' > named_pype" No a nějaká aplikace bude z té pojmenované roury číst, a informace o obrázcích ukládat do nějakého vhodného úložiště. Jo a po zaplnění disku obrázky hodlám staré obrázky mazat, počítám se zhruba 30 dením záznamem - 3600*24*30 = 2592000. Ve webové aplikaci budu chtít přehrát obrázky od určitého data, tedy bude muset k tomu datu najít nejbližší uložený snímek, dále snímek co je hnedka po něm... Hodlám to spáchat v jazyce Erlang. Chci to napsat proto, abych tak nějak naučil v Erlangu programovat - tedy jakási cvičná/výuková aplikace.
cameraid_pk int autoincrement primary name varchar(64) description text/textblob/ placement varchar(255)picture
pictureid_pk bigint autoincrement primary cameraif_pk_fk int index (foreign key cameraid_pk) datetaken DATATIME index filename varchar(1024)picture2 (lepší)
pictureid_pk bigint autoincrement primary cameraif_pk_fk int index (foreign key cameraid_pk) datetaken DATA indexjinak dělení na YYMMDD a HHMMSS je nedostatečné bo tam musí být identifikátor camery:
YYMMDD/HHMMSS_CAMERAID CAMERAID/YYMMDD/HHMMSS YYYY/MM/DD/CAMERAID_HHMMSS(přičemž CAMERAID jsou vždy 4 znaky/čísla - třeba)
addnumber int
.picture2
je lepší v tom, že má pevnou šířku záznamu a cestu získáváte pomocí:YEAR(datetaken) + '/' + LPAD('0',2,MONTH(datetaken)) + '/' + LPAD('0',2,DAY) + '/' + TIME(HHMMSS) + '_' + LPAD('0',4,cameraif_pk_fk)
.cameraid_pk int autoincrement primary name varchar(64) cameraif_pk_fk int index (foreign key cameraid_pk) description text/textblob/
CHECKOPOINT/CAMERAID/YYYY/MM/DD/HHMMSS
Tiskni Sdílej: