Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Proč by se měly ložiska uvařit?Protože pod ložiskem je výrazně vyšší teplota, protože tam neproudí vzduch a často je ten ventilátor položený přesně oproti GPU, tedy v místě největšího zdroje tepla.
(horké léto + burn a grafika už má hodně malou rezervu ke kritickým teplotám a tunel to nezachrání).V životě k něčemu takovému nedošlo na spoustě PC co jsem skládal/odhlučňoval, ale na spoustě jiných PC odešly ventilátory na grafice, uvařily se ložiska a odešly GK jako takové, nemluvě o „muzikálním zážitku“ (bavím se o low end a střední třída, jak je tam nějaké dělo za 12k, tak se do toho nepletu).
Já mám pocit, že ty stále před očima vidíš jednoslotové chlazení/grafikuje to možné a je pravděpodobné, že dvou-slotové nemají důvod, tak být udělané žádné.
Takže nejdřív preferuješ pasivní grafiky a pak k nim stejně přidáváš větrák? :)Ano :), ty úplně low-end jej vůbec nepotřebují (nebo jen něco 500ot pro dobrý pocit), a ty výš ofukuju, ale kontrolovaně v rámci proudění ve skříni a „normálním“ ventilátorem.
Takže nejdřív preferuješ pasivní grafiky a pak k nim stejně přidáváš větrák? :)Nooo... ono je to nakonec o neco drazsi, ale taky o neco lepsi. Kdysi jsem mel Gigabyte silent 5770, a kdyz jsem na to pripevnil levnej a tichej 12cm vetrak (tremi kousky dratu
Každé má svoje. Když použijete stejné disky, tak budou stejně velké (i když ani to není úplně jisté, navíc je potřeba počítat s tím, že časem budete muset některý vyměnit a úplně stejný už neseženete) a je šance, že budou i stejně rychlé. Na druhou stranu se vám pak může stát, že budou mít i stejnou životnost - jednou se mi takhle stalo, že mi dva disky v mirroru odešly po více než roce provozu s odstupem menším než týden.
Takže bych asi spíš doporučil různé disky (třeba i různých značek (což už dnes není tak snadné)) a záměrně nevyužít celou velikost, ale udělat pole o něco menší.
Tiskni
Sdílej: