Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.
Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
Ti z nás dříve narození si jistě pamatují Lachmannův fén.To jsem fakt už tak starý?
Ale 30, pokud jsou stabilni, na libovolny hrani bohate staci.Tohle se nám snaží namluvit dnešní herní průmysl jako výmluvu pro neschopnost optimalizovat dnešní tituly. Rozdíl mezi 30, 60 a 144 je už sakra poznat na plynulosti hry a to i pouhým okem! A né jen na hrách, ale i při normální práci. Když jednou zkusíte 144Hz monitor a pak se vrátíte na 60, bude to utrpení, i kvůli takovým drobnostem, jako je plynulý nečmouhovitý pohyb myši, přetahování oken, ...
blabolit spolecne s hifistama, ktery potrebujou originali CD protoze hraje lip a podobne.Hifisti potřebují originální CD kvůli tomu, že nové remasterované nahrávky jsou často "zničené" tím, že se producenti snaží dosáhnout co nejvyšší hlasitosti a tím oříznou zvukový rozsah. Říká se tomu "loudness war" - https://cs.wikipedia.org/wiki/Loudness_war . Rozdíl mezi takovým remasterem a originálem je mnohonásobně větší než mezi mp3@128kbps a mp3@320kbps.
30FPS a vic naprosto nikdo a na nicem nepozna.Opět nemáš pravdu. U rychlého pohybu myši to jde poznat na plynulosti kurzoru - https://www.youtube.com/watch?v=-qsJYqw0URQ.
30FPS a vic naprosto nikdo a na nicem nepozna. Takovej clovek se jeste nenarodil.To je naprostý nesmysl. Tohle mohlo platit v době 17" monitorů a CRT televizí, které měly uhlopříčku 50 cmy sledovány byly celou rodinou z 2-3 metrů. Protože v té chvíli se uživatel v zásadě díval na jedno místo (nejčastěji doprostřed) a nepohyboval očima. A v té chvili skutečně 25-30 snímků stačí, aby byl vnímán plynulý pohyb. Současnost je ale jiná. S 30" 4k monitory, 75" televizemi je obraz už příliž rozsáhlý, aby byl vidět tím, že se dívám doprostřed obrazu. Na každý pohybující objekt na obrazovce se dává v podstatě tak jak na pohubující se předmet za oknem jedoucího vlaku. Oko ho ho najde a pak ho očníma svaly sleduje v jeho pohybu. Jenže pokud je pohyb rychlejší než (např předmět, který za 1,5 vteřiny přejede vodorovně přes obrazovku tak při 30 snímcích za vteřinu je to 45 zobrazení předmětu, což na FullHD znamená skok o 42 pixelů na 4k skok o 82 pixelů. Což už není vůbec plynule pohybující se předmět za oknem vlaku, ale serie distantních snímků, které mozek jako distantní plně vnímá. A jak se budou obrazovky zvětšovat tak potřeba vyšších snímkových rychlostí bude narůstat. U televize je to nejvíce markantní ve sportech. A na monitorech ve hrách
Ja to vemu vsechno jednim vrzem, protoze tu zjevne naprosto nikdo netusi, co je cim a jak co funguje. Coz ostane odpovida dnesni dobe, kdy se kazdej kdo ma doprdele diru povazuje za ITka ... Takze 30FPS NIDKO NIDY NIJAK NEPOZNA. Nejde to, lidskej mozek to proste nevnima....Super. Jsem rád, že je tu odborník, který to vysvětlí i nám laikům. Příklad: Monitor má 30fps. Posunuji kurzor rychlostí 30cm za sekundu. Tzn. za 1s se vytvořilo 30 snímků. Pokud počítám správně, tak kurzor se vykreslí vždy po vzdálenosti 1 cm. Takže myslíš, že člověk neuvidí rozdíl mezi "poskakováním" kurzoru (nebo celého okna) po 1 cm (30hz) a po 0.2 cm (144hz)?
Tiskni
Sdílej: