Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.
Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.
XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).
Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Ti z nás dříve narození si jistě pamatují Lachmannův fén.To jsem fakt už tak starý?
Jirka
Ale 30, pokud jsou stabilni, na libovolny hrani bohate staci.Tohle se nám snaží namluvit dnešní herní průmysl jako výmluvu pro neschopnost optimalizovat dnešní tituly. Rozdíl mezi 30, 60 a 144 je už sakra poznat na plynulosti hry a to i pouhým okem! A né jen na hrách, ale i při normální práci. Když jednou zkusíte 144Hz monitor a pak se vrátíte na 60, bude to utrpení, i kvůli takovým drobnostem, jako je plynulý nečmouhovitý pohyb myši, přetahování oken, ...
blabolit spolecne s hifistama, ktery potrebujou originali CD protoze hraje lip a podobne.Hifisti potřebují originální CD kvůli tomu, že nové remasterované nahrávky jsou často "zničené" tím, že se producenti snaží dosáhnout co nejvyšší hlasitosti a tím oříznou zvukový rozsah. Říká se tomu "loudness war" - https://cs.wikipedia.org/wiki/Loudness_war . Rozdíl mezi takovým remasterem a originálem je mnohonásobně větší než mezi mp3@128kbps a mp3@320kbps.
30FPS a vic naprosto nikdo a na nicem nepozna.Opět nemáš pravdu. U rychlého pohybu myši to jde poznat na plynulosti kurzoru - https://www.youtube.com/watch?v=-qsJYqw0URQ.
30FPS a vic naprosto nikdo a na nicem nepozna. Takovej clovek se jeste nenarodil.To je naprostý nesmysl. Tohle mohlo platit v době 17" monitorů a CRT televizí, které měly uhlopříčku 50 cmy sledovány byly celou rodinou z 2-3 metrů. Protože v té chvíli se uživatel v zásadě díval na jedno místo (nejčastěji doprostřed) a nepohyboval očima. A v té chvili skutečně 25-30 snímků stačí, aby byl vnímán plynulý pohyb. Současnost je ale jiná. S 30" 4k monitory, 75" televizemi je obraz už příliž rozsáhlý, aby byl vidět tím, že se dívám doprostřed obrazu. Na každý pohybující objekt na obrazovce se dává v podstatě tak jak na pohubující se předmet za oknem jedoucího vlaku. Oko ho ho najde a pak ho očníma svaly sleduje v jeho pohybu. Jenže pokud je pohyb rychlejší než (např předmět, který za 1,5 vteřiny přejede vodorovně přes obrazovku tak při 30 snímcích za vteřinu je to 45 zobrazení předmětu, což na FullHD znamená skok o 42 pixelů na 4k skok o 82 pixelů. Což už není vůbec plynule pohybující se předmět za oknem vlaku, ale serie distantních snímků, které mozek jako distantní plně vnímá. A jak se budou obrazovky zvětšovat tak potřeba vyšších snímkových rychlostí bude narůstat. U televize je to nejvíce markantní ve sportech. A na monitorech ve hrách
Ja to vemu vsechno jednim vrzem, protoze tu zjevne naprosto nikdo netusi, co je cim a jak co funguje. Coz ostane odpovida dnesni dobe, kdy se kazdej kdo ma doprdele diru povazuje za ITka ... Takze 30FPS NIDKO NIDY NIJAK NEPOZNA. Nejde to, lidskej mozek to proste nevnima....Super. Jsem rád, že je tu odborník, který to vysvětlí i nám laikům. Příklad: Monitor má 30fps. Posunuji kurzor rychlostí 30cm za sekundu. Tzn. za 1s se vytvořilo 30 snímků. Pokud počítám správně, tak kurzor se vykreslí vždy po vzdálenosti 1 cm. Takže myslíš, že člověk neuvidí rozdíl mezi "poskakováním" kurzoru (nebo celého okna) po 1 cm (30hz) a po 0.2 cm (144hz)?
Tiskni
Sdílej: