Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Ti z nás dříve narození si jistě pamatují Lachmannův fén.To jsem fakt už tak starý?
Ale 30, pokud jsou stabilni, na libovolny hrani bohate staci.Tohle se nám snaží namluvit dnešní herní průmysl jako výmluvu pro neschopnost optimalizovat dnešní tituly. Rozdíl mezi 30, 60 a 144 je už sakra poznat na plynulosti hry a to i pouhým okem! A né jen na hrách, ale i při normální práci. Když jednou zkusíte 144Hz monitor a pak se vrátíte na 60, bude to utrpení, i kvůli takovým drobnostem, jako je plynulý nečmouhovitý pohyb myši, přetahování oken, ...
blabolit spolecne s hifistama, ktery potrebujou originali CD protoze hraje lip a podobne.Hifisti potřebují originální CD kvůli tomu, že nové remasterované nahrávky jsou často "zničené" tím, že se producenti snaží dosáhnout co nejvyšší hlasitosti a tím oříznou zvukový rozsah. Říká se tomu "loudness war" - https://cs.wikipedia.org/wiki/Loudness_war . Rozdíl mezi takovým remasterem a originálem je mnohonásobně větší než mezi mp3@128kbps a mp3@320kbps.
30FPS a vic naprosto nikdo a na nicem nepozna.Opět nemáš pravdu. U rychlého pohybu myši to jde poznat na plynulosti kurzoru - https://www.youtube.com/watch?v=-qsJYqw0URQ.
30FPS a vic naprosto nikdo a na nicem nepozna. Takovej clovek se jeste nenarodil.To je naprostý nesmysl. Tohle mohlo platit v době 17" monitorů a CRT televizí, které měly uhlopříčku 50 cmy sledovány byly celou rodinou z 2-3 metrů. Protože v té chvíli se uživatel v zásadě díval na jedno místo (nejčastěji doprostřed) a nepohyboval očima. A v té chvili skutečně 25-30 snímků stačí, aby byl vnímán plynulý pohyb. Současnost je ale jiná. S 30" 4k monitory, 75" televizemi je obraz už příliž rozsáhlý, aby byl vidět tím, že se dívám doprostřed obrazu. Na každý pohybující objekt na obrazovce se dává v podstatě tak jak na pohubující se předmet za oknem jedoucího vlaku. Oko ho ho najde a pak ho očníma svaly sleduje v jeho pohybu. Jenže pokud je pohyb rychlejší než (např předmět, který za 1,5 vteřiny přejede vodorovně přes obrazovku tak při 30 snímcích za vteřinu je to 45 zobrazení předmětu, což na FullHD znamená skok o 42 pixelů na 4k skok o 82 pixelů. Což už není vůbec plynule pohybující se předmět za oknem vlaku, ale serie distantních snímků, které mozek jako distantní plně vnímá. A jak se budou obrazovky zvětšovat tak potřeba vyšších snímkových rychlostí bude narůstat. U televize je to nejvíce markantní ve sportech. A na monitorech ve hrách
Ja to vemu vsechno jednim vrzem, protoze tu zjevne naprosto nikdo netusi, co je cim a jak co funguje. Coz ostane odpovida dnesni dobe, kdy se kazdej kdo ma doprdele diru povazuje za ITka ... Takze 30FPS NIDKO NIDY NIJAK NEPOZNA. Nejde to, lidskej mozek to proste nevnima....Super. Jsem rád, že je tu odborník, který to vysvětlí i nám laikům. Příklad: Monitor má 30fps. Posunuji kurzor rychlostí 30cm za sekundu. Tzn. za 1s se vytvořilo 30 snímků. Pokud počítám správně, tak kurzor se vykreslí vždy po vzdálenosti 1 cm. Takže myslíš, že člověk neuvidí rozdíl mezi "poskakováním" kurzoru (nebo celého okna) po 1 cm (30hz) a po 0.2 cm (144hz)?
Tiskni
Sdílej: