Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Sice netuším co znamená mikrofonní výstup, ale to co scháníš se jmenuje mixpult. Na různých eshopech s hudebními nástroji typu kytary.cz jich najdeš plno od levných domácích s pár vstupy až po profi zařízení za statisíce. Analogovou klasiku i moderní s digitálními vstupy/výstupy apod.
Otravné ostré LEDky s oblibou řešíme tím, že je přelepíme čtverečkem elektrikářské černé izolačky (pokud je nechceme v záruce řešit páječkou).Jenže ony ty ledky jsou pro obsluhu toho mixu docela důležité. Přelepené mám všechny PC case, protože tam dávají 121GW modrou ledku (jasně, dalo by se to odpojit od desky, ale někdy se hodí vidět, v jakém je to stavu) a to mi teda vadí. Stejně jako oslňující ledky na monitorech.
Přestože jsem schopen vyrábět si audiokabely sám (odmala běžně 3.5mm stereo prodlužovačky) tak musím říct, že jsem čím dál znechucen krátkou výdrží běžné stereo stíněné dvoulinky (láme se těsně u konektoru) a taky nejlevnější konektory bývají dost šunt - nepřesná výroba, měkký materiál kontaktů apod. Vůbec se nedivím, že profíci používají 6.3mm nebo ještě líp XLR, a do toho nějaký bytelnější kabel, nikoli nejlevnější 3mm koax. Kabely pro profi audio nejsou levné.Si nevybereš. Mám tady mnoho profi kabelů, které jsou rozlámané i po běžném používání. Důležité je používat pozlacené konektory (běžně se používá tuším nikl a ten koroduje, i když to nemusí být vždy na první pohled vidět). Tj pokud člověk narazí na dobré konektory a dobrý kabel, tak je skoro lepší zůstat u domácí výroby. Smršťovací bužírka a horkovzdušná pistole a výsledek vypadá často profesionálněji, než z obchodu. (Je dobrý sledovat profíky a učit se techniky od nich. Co se týče mechaniky různých připojení a kabelů, tak mi dost pomohl tento kanál.)
Tiskni
Sdílej: