Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
CONFIG_DRM=y CONFIG_DRM_TDFX=y FB_3DFX=y FB_3DFX_ACCEL=y CONFIG_MTRR=yMam tedy primo v jadre zakompilovanou podporu pro framebuffer i mtrr. Pri kompilaci mplayera jsem dal:
--enable-tdfxfb --enable-tdfxvidJelikoz se mi porad nedari zkompilovat tdfx_vid.o (kvuli hromade parse erroru, mimochodem pokud se vam to nekomu povedlo zkompilovat pod 2.6.13 kernelem, budu vam neskonale vdecny, pokud mi to poslete na v.pelcak zavinac gmail tecka com), tak zkousim tdfxfb. Kdyz spustim
mplayer -vo tdfxfb filmtak mi to napise:
tdfxfb: Couldn't map memory areas: Invalid argument Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device.Vsimnul jsem si, ze v /dev nemam zarizeni tdfxfb a nevim jak ho vytvorit. dmesg vypise mimo jine:
Boot video device is 0000:00:0b.0 [drm] Initialized tdfx 1.0.0 20010216 on minor 0: 3Dfx Interactive, Inc. Voodoo 3 fb: 3Dfx Voodoo3 memory = 16384K Console: switching to colour frame buffer device 128x48 vga16fb: initializing vga16fb: mapped to 0xc00a0000 fb1: VGA16 VGA frame buffer deviceMam rozjety framebuffer, konzole mne jede na 1024x768-16@100Hz prave prez tdfxfb. Jadro spoustim s parametrem: video=tdfxfb:1024x768-16@100. Tzn. framebuffer jede.
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: