Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
CONFIG_DRM=y CONFIG_DRM_TDFX=y FB_3DFX=y FB_3DFX_ACCEL=y CONFIG_MTRR=yMam tedy primo v jadre zakompilovanou podporu pro framebuffer i mtrr. Pri kompilaci mplayera jsem dal:
--enable-tdfxfb --enable-tdfxvidJelikoz se mi porad nedari zkompilovat tdfx_vid.o (kvuli hromade parse erroru, mimochodem pokud se vam to nekomu povedlo zkompilovat pod 2.6.13 kernelem, budu vam neskonale vdecny, pokud mi to poslete na v.pelcak zavinac gmail tecka com), tak zkousim tdfxfb. Kdyz spustim
mplayer -vo tdfxfb filmtak mi to napise:
tdfxfb: Couldn't map memory areas: Invalid argument Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device.Vsimnul jsem si, ze v /dev nemam zarizeni tdfxfb a nevim jak ho vytvorit. dmesg vypise mimo jine:
Boot video device is 0000:00:0b.0 [drm] Initialized tdfx 1.0.0 20010216 on minor 0: 3Dfx Interactive, Inc. Voodoo 3 fb: 3Dfx Voodoo3 memory = 16384K Console: switching to colour frame buffer device 128x48 vga16fb: initializing vga16fb: mapped to 0xc00a0000 fb1: VGA16 VGA frame buffer deviceMam rozjety framebuffer, konzole mne jede na 1024x768-16@100Hz prave prez tdfxfb. Jadro spoustim s parametrem: video=tdfxfb:1024x768-16@100. Tzn. framebuffer jede.
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: