abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:11 | Pozvánky

    Připojte se ve středu 30. 10. 2024 od 10:00 do 12:00 na náš webinář "Řízení přístupu do PostgreSQL prostřednictvím externího autentizačního providera" (registrace zdarma) a naučte se, jak nastavit ověřování pomocí GSSAPI pro bezpečný přístup k databázím (Microsoft Active Directory nebo FreeIPA). Záznam předchozího webináře "Co je nového v PostgreSQL 17" můžete zhlédnout zde.

    … více »
    Heřmi | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.55 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Instalovat ji lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Dle plánu bylo dnes vydáno Factorio 2.0 a Factorio: Space Age, tj. aktualizace 2.0 počítačové hry Factorio (Wikipedie) oficiálně běžící také na Linuxu a velké vesmírní rozšíření Factorio: Space Age.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | Pozvánky

    Byl zveřejněn průběžně aktualizovaný program konference OpenAlt 2024 o otevřeném softwaru a datech, IT bezpečnosti, DIY a IoT. Konference proběhne o víkendu 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Vstup je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 07:00 | Komunita

    Ubuntu oslavilo 20 let. První Ubuntu 4.10 s kódovým názvem Warty Warthog bylo vydáno 20. října 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.10. 04:44 | Nová verze

    Vizuální programovací jazyk MicroBlocks určený pro programování mikropočítačů jako micro:bit pomoci bloků byl vydán v nové verzi 2.0. MicroBlocks je inspirovaný Scratchem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 22:44 | IT novinky

    Mapy.cz zavádí placenou verzi Premium (𝕏). Cena předplatného bude zveřejněna v další verzi aplikace (𝕏). Aplikace i web budou dál fungovat zdarma. Mění se způsob ukládání offline map. Nově bude možné bezplatně uložit offline mapu pouze jednoho státu (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    18.10. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.10 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Pravděpodobně poslední osmičková verze. V průběhu několika měsíců by měla vyjít verze 9.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 04:22 | Pozvánky

    O víkendu 19. a 20. října lze na brněnském výstavišti v pavilonu A1 navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 00:33 | Nová verze

    Asterisk (Wikipedie), svobodná softwarová implementace telefonní ústředny (PBX), byl vydán ve verzi 22.0.0. Přehled novinek v této nové major verzi v oznámení na webu a na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4

    17.11.2005 15:59 MartinK. | skóre: 1
    Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    Přečteno: 679×
    Jelikož se mi nepodařila zprovoznit akcelerace podle žádného z návodů na netu ani podle zde uveřejněného návodu, musel jsem si pomoci sám.

    Návod je pro FC4 a je určen pro začátečníky jako já :) Moje konfigurace je MB MSI K8T neo (VIA K8T800), GF Ati Radeon 9600Pro, CPU AMD Sempron 2800+ (32b, sk. 754).

    1. Je nutné přeložit jádro s novým nastavením modulů AGP a DRM. Zdrojové kódy jádra získáte např. tady: kernel-2.6.14-1.1637_FC4.src.rpm

    Balík nainstalujete takto:

    su

    rpm -ivh kernel-2.6.14-1.1637_FC4.src.rpm

    rpmbuild -bp --target=noarch /usr/src/redhat/SPECS/kernel-2.6.spec

    cd /usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.6.14/linux-2.6.14

    cp configs/kernel-2.6.14-i686.config .config

    gvim .config

    V .config je důležité zakomentovat všechny řádky začínající CONFIG_DRM. Dále zakomentujeme všechny řádky začínající CONFIG_AGP, kromě těchto, kde je nutné nastavit =m:

    CONFIG_AGP=m

    CONFIG_AGP_AMD64=m

    CONFIG_AGP_INTEL=m

    CONFIG_AGP_VIA=m

    CONFIG_TMPFS=y

    (důležité je zejména zavedení modulu AGP_AMD64, přestože nemáme 64b procesor (na toto jsem dlouho nemohl přijít).

    Uložíme .config.

    gvim /etc/fstab

    Upravíme nebo doplníme:

    tmpfs /dev/shm tmpfs defaults 0 0

    mount /dev/shm

    Přeložíme a nainstalujeme nové jádro:

    make clean

    make

    make modules_install

    make install

    Restartujeme počítač a nabootojeme do nového jádra.

    Modul fglrx se nám nyní nepodaří zavést jelikož jádro 2.6.14 (a možná i starší) neobsahuje funkci verify_area(), kterou tento modul vyžaduje. (zde ATI trošku zaspalo dobu :( ).

    Musíme si tedy stáhnou patch

    Před překladem patche je nutné nastavit PATH:

    gvim /root/.bashrc

    a přidáme:

    PATH=$PATH:$HOME/bin:/sbin

    export PATH

    Otevřeme nový terminál a tento patch rozbalíme do libovolného adresáře a v tomto adresáři provedeme:

    su

    cd src

    make

    make install

    cd ..

    make

    make install

    Nyní můžeme zavést modul fglrx do jádra příkazem:

    modprobe fglrx

    Poslední věc je nastavit konfiguraci Xorg v /etc/X11/xorg.conf to můžeme provést příkazem fglrxconfig:

    Důležité je aby bylo nastaveno: v sekci module:

    Load "glx"

    Load "dri"

    v sekci device:

    Driver "fglrx"

    Option "no_accel" "no"

    Option "no_dri" "no"

    Option "UseInternalAGPGART" "yes"

    V sekci screen doporučuju jako defaultní nastavit 24b barevnou hloubku (16b mi dělala problémy):

    DefaultDepth 24

    Toť vše, nyní se stačí odhlásit a provést restart X-servru kombinací CTRL+ALT+BACKSPACE.

    Přihlásíme se a ověříme funkčnost direct renderingu příkazem:

    # glxinfo | grep rendering

    Správná odpověď je:

    direct rendering: Yes

    Ověříme 3D OpenGL akceleraci příkazem:

    glxgears

    Měli by se zobrazit rotující ozubená kola a rychlost:

    10265 frames in 5.0 seconds = 2053.000 FPS

    10261 frames in 5.0 seconds = 2052.200 FPS

    10237 frames in 5.0 seconds = 2047.400 FPS

    A to je vše. Nainstalujeme Unreal Tournament nebo podobnou pařbu a paříme až do rána:)

    Odpovědi

    17.11.2005 16:19 Přemek Jordák | skóre: 12 | Beroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    Já jsem použil předkompilované balíčky z Livny podle postupu na FedoraFAQ jsem akceleraci pod Fedorou 4 zprovoznil bez nejmenšího problému.
    Blogy neprohlížím, nepíši a ani se jim valně nesměji
    17.11.2005 16:23 MartinK. | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    To jsem samozřejmě udělal i já. Bohužel jsem skončil stejně jako s ovladači od ATI. Jakou máš základní desku?
    17.11.2005 22:31 Přemek Jordák | skóre: 12 | Beroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    Clovece, byla VIA PT800. Muj problem byl tady
    Blogy neprohlížím, nepíši a ani se jim valně nesměji
    18.11.2005 09:07 MartinK. | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    Via PT800 je urcena pro procesory INTEL (myslim) takze urcite nebude ke spravnemu chodu AGP potrebovat modul amd64_agp.
    Max avatar 17.11.2005 23:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    GF Ati Radeon 9600Pro
    Dobry vtip

    Dále zakomentujeme všechny řádky začínající CONFIG_AGP, kromě těchto, kde je nutné nastavit =m:

    To bych netvrdil...
    CONFIG_AGP=m
    
    CONFIG_AGP_AMD64=m
    
    CONFIG_AGP_INTEL=m
    
    CONFIG_AGP_VIA=m
    
    To asi nebude uplne to prave.
    důležité je zejména zavedení modulu AGP_AMD64, přestože nemáme 64b procesor
    
    A co s tim ma spolecneho procesor?

    Option "UseInternalAGPGART" "yes"

    Ne,ze by mi to(OGL) s tim nejelo, ale treba quake4 nezobrazval prilis korektne textury(proste totalne rozsypanej)
    Kazdopadne nic proti vam, kdyz si vzpomenu na sve zacatky s ati, tak ... , mno, radsi nebudu vzpominat :). Zatim provadim ruzne testy testy s volbami apod, mozna to pak nekdy sepisu do neceho komplexnejsiho nez rpm -... fglrx....rpm
    Zdar Max
    PS:skoda, mel jste toto zapsat do blogu, nejni tu zadna otazka, takze predpokladam, ze to asi admini smaznou ...
    Měl jsem sen ... :(
    18.11.2005 09:02 MartinK.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    Maxi, dik za tvuj velice podnetny prispevek :D

    Ad GF: Kdybych napsal, ze se jedna o Gigabyte GV-R96P128DE tak bys jiste hned vedel o jakou cipovou sadu se jedna, vid? (bohuzel ne vsichni nosi v hlave tolik zajimavych informaci)

    Ad moduly: toto je kombinace, ktera umozni testovani v pripade problemu, pokud dam vsude y, tak uz se muzu jenom modlit.

    Ad procesor: prave ze procesor s tim vubec nesouvisi. Jenomze moje cipova sada Via neni podporovana agp modulem via-agp (jak by jsi jiste ty predpokladal) ale modulem AGP-amd64. (modul via-agp by zrejme nemusel byt kompilovan vubec)

    Ad internalAGP: AGP modul, ktery je integrovany do ovladacu ATI (i tech z livna) nepodporuje moji cipovou sadu, takze mi s nim proste 3D nepojede. Proto zde musi byt yes.

    Takze zaver: pokud jsi to netestoval na konkretni konfiguraci tak prosim mlc a nedelej chytreho (moc ti to nejde :) )
    Max avatar 18.11.2005 10:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    Ad GF: Kdybych napsal, ze se jedna o Gigabyte GV-R96P128DE tak bys jiste hned vedel o jakou cipovou sadu se jedna, vid

    G - Gigabyte nebo grafika
    F - ? To mi prave uchazi, co tato zkratka mela znamenat
    GF = grafika? Kdyby ano, tak je to trochu zavadejici a na toto bych rekl, ze se spis pouziva zkratka GK

    Ad moduly: toto je kombinace, ktera umozni testovani v pripade problemu, pokud dam vsude y, tak uz se muzu jenom modlit

    Ano,souhlas, ja jen reagoval na slovicko "nutne",coz je lehce zavadejici, ze?Protoze takto to vyzniva jako jedina moznost.

    Ad procesor: prave ze procesor s tim vubec nesouvisi. Jenomze moje cipova sada Via neni podporovana agp modulem via-agp (jak by jsi jiste ty predpokladal) ale modulem AGP-amd64. (modul via-agp by zrejme nemusel byt kompilovan vubec)

    Ano,vim,via_agp podporuje chipsety do KT600 , mozna jeste KT880 (tim si nejsem vubec jist). Pro zprovozneni K8T800 je zapotrebi agp_amd64.

    Jen jsem reagoval na spojeni (ktere vyzniva nejak takto):je nutne zakomentovat jako modul, dale jsem jen pripomenul, ze agp modul pro intel nemusi byt zakomentovan vubec (proc taky, ze?). Ohledne procesoru se zdam byt asi opet nepochopen :-/, mozna jsme se nepochopili navzajem a kazdy si to spatne prebral, to je jedno....Pokud jde o volbu "yes", tak nerikam, ze je spatna, ale pravdou je, ze jsme cerpal ze zkusenosti se starsimi deskami,coz je lehce mimo misu ...

    Jinak jsem instalil a spravuji pocitace s deskami +grafika : A7V333 + R8500 series,A7V600 + R9700Pro all-in-wonder a nakonec Gigabyte GA-K8NS (oznacenim si nejsem zcela jist ) + R9600XT = tuto sestavu zas tak casto nespravuji,takze nevim, zda jsem nastavil (nebo vygeneroval) volbu "yes". Na konkretni konfiguraci jsem bohuzel testy neprovadel, takze uz mlcim ....

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.11.2005 10:16 MartinK. | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
    ad GF: ...no je pravda ze sam nevim proc pozivam zkratku GF pro grafickou kartu,... moje chyba :)

    Modul agp_via podporuje krome starych cipu i PT800, PT880, PT890, PM800/PN800/PM880/PN880, KT880, P4M800,.. takze jsem ja osobne nepochopil proc K8T800 je v jinem modulu :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.