abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 07:33 | Komunita

    O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 00:55 | IT novinky

    Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    31.10. 18:33 | IT novinky

    Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.10. 13:22 | Komunita

    Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    31.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.10. 00:11 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.10. 23:44 | Komunita

    Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    30.10. 12:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (20%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 299 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: VESA framebuffer a 64 bitů

    Jan Zahornadsky avatar 9.1.2006 23:01 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    VESA framebuffer a 64 bitů
    Přečteno: 191×
    Ahoj,

    nevíte mě někdo trochu nasměrovat, když bych chtěl rozběhat skutečně plnohodnotný VESA framebuffer na 64bitovém stroji? Předtím jsem používal vesafb-tng, ten ale asi není na této architektuře dostupný. S vesafb dosáhnu 1400x1050-16@60 (kernel vga=0x348), což je možná dostačující, ale už jen ze zvyku by se mi líbilo 32 bitů a 75Hz. Takže moje otázky:

    1. nevíte někdo o utilitě, která by mi vypsala seznam VESA módů? 2. nevíte někdo o nějakém framebufferu, kde by se specifikoval režim trochu lépe než vga=0x123 nějakým kryptickým číslem? (pak bych nepotřeboval tu utilitku z bodu 1 :-)) A docela by se mi líbilo, kdyby na něm fungovalo na rozdíl od vesafb fbset.

    P.S.: Jedná se o tuto sestavu

    Předem moc díky!
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.

    Odpovědi

    10.1.2006 10:18 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Odpověď na vaši otázku najdete v dokumentaci ke kernelu, kde je tomu věnován jeden dokument. Najdete tam i tabulku dostupných módů. Při bootu je pak třeba zadat číslo módu, ovšem převedené z hexadecimální hodnoty na desítkovou. Já používám 795, což by mělo být maximum které můj monitor zvládne.
    Jan Zahornadsky avatar 10.1.2006 20:07 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Děkuji za odpověď. Možná ale máte jinou dokumentaci, protože já jsem tam našel módy pouze do rozlišení 1280x1024 a chtěl bych 1400x1050, což je nativní pro moje LCD. Na tomto fóru se sice zmiňují o módech 0x342 (16bit) a 0x343 (32bit), ale ani s jedním vesafb nenastartuje (nebo myslím jen do nějakého 320x200 nebo tak nějak). Který ale nastartuje, je 0x347 a 0x348, které jsou ale 8 a 16 bit :-( Nenašel jsem žádné další módy v okolí tak cca 10, které dávají 1400x1050-32....

    Myslím si, že VGA bios (nebo jak se tomu nadává) není právě nejstandardnější část toho notebooku a možná je mód někam přemapovaný. Dá se to nějak zjistit?

    S nvidiafb sice funguje jak plné rozlišení a 32b hloubka i fbset, ale nesnese se s modulem nvidia, což opravdu není ono.

    Předem díky za každou další pomoc!
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    11.1.2006 09:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Jinou dokumentaci nemám. A 795 je právě pro rozlišení 1280x1024 a mám display na notebooku rovněž 1400x1050.Tudíž je možné, že vesafb která je v kernelu prostě zatím více nezvládne. (grafiku mám ati). Protože podle logiky (a uvedené dokumentace) by měla být hodnota pro vesa 0x347=8bit 0x348=16bit 0x349=24bit 0x34A=32bit, tj. 839, 840, 841, 842.
    11.1.2006 11:22 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Mam notebook, display 1400x1050, Ati 9700, distribuce Fedora Core 4, jadro 2.6.14-1.1656_FC4. Framebuffer je VESA, mod 0x342 (tj. 1400x1050x16), driver pro X je fglrx (tj. proprietarni Ati, z http://rpm.livna.org) s rozlisenim 1400x1050x32. Vse funguje spolehlive.
    Jan Zahornadsky avatar 11.1.2006 15:00 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    I uspávání? Pokud ano, tak to ti závidím :-) Nj, já slyšel, že ATi se nějak v poslední době s drivery zlepšila.

    Já mám právě nvidii a když se snažím vzbudit ntb, tak se framebuffer nějakým způsobem přepne na rozlišení a barevnou hloubku X, zůstane ale celý rozhozený... Někde jsem četl, že je potřeba nastavit framebuffer úplně stejně jako X. To se mi ale nedaří, nemůžu dostat lepší bar. hloubku než 16b u 1400x1050.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Jan Zahornadsky avatar 11.1.2006 15:25 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Hm, to je asi špatná zpráva... Protože sice 0x347 a 0x348 mi jdou, ale ty další už ne :-( Ale grafická karta to stoprocentně zvládá, možná jsou jen někam jinam namapované. Dá se to nějak zjistit? (nvidiafb funguje bezvadně, bohužel ji nemůžu použít s X. Je to zapeklité....)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.