abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 6
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    8.9. 14:22 | Nová verze

    Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.9. 13:22 | IT novinky

    V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 160 hlasů
     Komentářů: 12, poslední dnes 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: pomalé překreslování - jak zrychlit ?

    4.6.2006 13:25 Honza
    pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Přečteno: 223×
    Ahoj, mám takový problém. Nevím proč, ale docela mi vadí pomalé překreslování například při přetahování oken, nebo když jsem v konsoli (v xkách) a otevřu si v ní třeba mc a klávesnicí jedu po položkách rychle a když pustím kurzorovou klávesu k posunu tak se na obrazovce ještě pořád jede a jede a zastaví se to až po chvilce. Zdá se to jako prkotina ale docela mi to vadí. V konzoli jako tatoké (bez xek) mi překreslování funguje nádherně.

    Akceleraci mám zaplou, glxinfo hlásí direct rendering enable a glxgears běží - mám graf. kartu Nvidia GeForce4 (64MB).

    Nevíte prosím, čím by to mohlo být a jak to zlepšit? Začíná mě to pomalu dráždit i když vím, že bude chyba pravděpodobně někde mezi klávesnicí a židlí :)

    Díky, Honza. (Debian 3.1 Etch, KDE 3.5)

    Odpovědi

    David Watzke avatar 4.6.2006 13:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    V jádře si najdi Processor type and features a tam nastav Timer frequency na 1000 Hz a Preemption Model na Preemptible Kernel (Low-Latency Desktop)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:38 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Aha, jenomžě já mám předkompilované jádro z balíčku ... To si kvůli tomu musím udělat celé vlastní jádro?
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Je možný, že to tam je takhle nastavený... zkus omrknout /proc/config.gz (hledej CONFIG_HZ).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:48 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Hmm ... takový soubor tam nemám - ani nic co by se mu podobalo ...
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Hmm, tak je to v jádře vypnutý (ten config.gz)... no tak už nevím jak zjistit aktuální nastavení... ale tohle asi bude těmi ovladači, jak říká Doli. Já jen hádal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 13:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jak tohle souvisí s odezvou jádra? Tohle se zdá být ukázka problému v nvidia ovladačích, kdy RenderAccel neakceleruje antialiasované fonty. Řešení: počkat, až si to v nVidii opraví.
    David Watzke avatar 4.6.2006 13:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    To nevím, každopádně mně se tím zrychlilo všechno (v X).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.6.2006 13:51 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jestli Vám to pomůže k nějaké dedukci, tak takhle vypadá moje glxinfo:
    
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: No
    server glx vendor string: NVIDIA Corporation
    server glx version string: 1.4
    server glx extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
        GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control
    client glx vendor string: SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
        GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
        GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
        GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
        GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group
    GLX version: 1.4
    GLX extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info,
        GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
        GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer
    OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
    OpenGL renderer string: GeForce4 MX 440/AGP/SSE2
    OpenGL version string: 1.4 (1.5.6 NVIDIA 87.62)
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
        GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
        GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
        GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
        GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_program,
        GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
        GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
        GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_point_parameters,
        GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shared_texture_palette,
        GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
        GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
        GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
        GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod,
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
        GL_EXT_vertex_array, GL_IBM_rasterpos_clip,
        GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_NV_blend_square, GL_NV_fog_distance,
        GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texgen_reflection,
        GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle,
        GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod,
        GL_SUN_multi_draw_arrays, GL_SUN_slice_accum
    glu version: 1.3
    glu extensions:
        GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
    
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x25 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x26 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x29 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2a 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2b 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2c 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2d 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2e 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x2f 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x30 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x31 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x32 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x33 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x34 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
    0x35 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x36 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x37 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x38 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x39 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3a 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3b 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3e 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x3f 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    0x40 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
    
    
    4.6.2006 18:35 Pavel1 | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Jestli Vám to pomůže k nějaké dedukci, tak takhle vypadá moje glxinfo:
    direct rendering: No
    
    Nějak Ti nerozumím, v dotazu píšeš :

    Akceleraci mám zaplou, glxinfo hlásí direct rendering enable a glxgears běží

    Takže bych řekl, že si odporuješ.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 13:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Podívejte se, jakou přitom máte zátěž CPU. Pokud je vysoká, tak máte pravděpodobně zapnutý subpixel hinting. Zkuste prostě omezit tyhle fičurky s písmy.
    4.6.2006 14:02 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    No ten mám zapnutý naplno, ale když ho vypnu tak nebudu mít vyhlazená písma ne ? A to by přece měla grafická karta s 64MB pamětí zvládat ne ?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 14:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    No, to nebudete. Zkuste to nastavit tak, aby to bylo přijatelné. Já když si spustím Konsoli a mám ji plnou textu (např. od kompilace), tak trvá snad sekundu, než se celý ten text vykreslí.

    Problém není v grafické kartě, ale v ovladačích. Už se to diskutovalo s vývojáři s nVidia např. tady a tady.

    Sám vkládám naděje do řady ovladačů 1.0-9xxx, kde už bude i jedno rozšíření, co je potřeba pro XGL (a nebude se muset řešit softwarově).
    4.6.2006 14:23 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Aha ... a s tím spojená další otázka - mohl bych se zeptat jak to je s vyhlazenými fonty? Mám s tím v Debianu trochu problém, protože mám některé fonty vyhlazené a některé ne. Třeba Arial je vyhlazený, ale Helvetica bohužel ne.

    Mám problém s tím to všechno vyrovnat protože třeba ve Firefoxu bylo vše kostrbaté a nepěkné i když jsem měl zaplé vyhlazování - vyřešilo se to až když jsem v nastavení písma dal Arial místo Helvetici a Courier New místo Courieru ... ale teď je to zas až moc vyhlazené a na některých stránkách nečitelné.

    Chtěl bych najít kompromis a hlavně porozumět tomu proč jsou některá písma vyhlazená a jiná nikoliv - asi dělám chybu někde já nebo nevím ...
    Josef Kufner avatar 4.6.2006 18:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
    Helvetica a některé další fonty jsou bitmapové. Prostě úplně jiný (a starší) typ fontů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.