Lennart Poettering se na Mastodonu rozepsal o novince v systemd, na které pracuje: systemd bude umět nabootovat z obrazu disku staženého pomocí HTTP v rámci initrd.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2025.2. Nově lze zálohovat také na Google Drive a Microsoft OneDrive.
V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …
Ma takove dilema a chtel bych se zeptat, jaky zpusob je lepsi z nasleducich dvou.
Mam dva disky v RAID1.
Prvni 3 partice chci beze zmeny:
9 0 192640 md0 /boot 9 2 9767424 md2 / 9 1 979840 md1 swap
U zbytku disku mam prave to dilema. Chci tam mit LVM, ale nevim jestli LVM vytvorit pro jeden cely oddil a pak vytvorit LVM oddily nebo jestli mam vytvorit RAID oddily a pak je hodit do LVM?
Zpusob 1: (RAID oddily)
9 9 7558464 md9 9 8 9767424 md8 9 7 9767424 md7 9 6 9767424 md6 9 5 9767424 md5 9 4 19534912 md4 9 3 2931712 md3a na tyto oddily aplikovat LVM. Pak si vytvorit LVM oddily s velikosti jak uznam za vhodne.
Zpusob 2: (LVM na cely oddil)
Z oddilu md3-md9 udelat jen jeden md3, na nej udelal LVM a a pak si udelat LVM oddili velikosti jak uznam za vhodne.
Co doporucejete? Je v tom nejaky rozdil? Ucel LVM je pro budouci rozsiritelnost. Na LVM oddilech pojedou Xen servery.
oddily je s tvrdym "y". To je tak, kdyz si to po sobe clovek precte, az je pozde.
OK, diky. Take si myslim, ze reseni cislo dve je lepsi. Akorad jsem se potreboval nekym ujistit.
Jak jsem uvedl, prvni tri oddily zustanou bez LVM na nich je /boot, /, SWAP. To je zakladni system. Na LVM oddilech pobezi dalsi servery na XENu.
Tiskni
Sdílej: