Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Ma takove dilema a chtel bych se zeptat, jaky zpusob je lepsi z nasleducich dvou.
Mam dva disky v RAID1.
Prvni 3 partice chci beze zmeny:
9 0 192640 md0 /boot 9 2 9767424 md2 / 9 1 979840 md1 swap
U zbytku disku mam prave to dilema. Chci tam mit LVM, ale nevim jestli LVM vytvorit pro jeden cely oddil a pak vytvorit LVM oddily nebo jestli mam vytvorit RAID oddily a pak je hodit do LVM?
Zpusob 1: (RAID oddily)
9 9 7558464 md9 9 8 9767424 md8 9 7 9767424 md7 9 6 9767424 md6 9 5 9767424 md5 9 4 19534912 md4 9 3 2931712 md3a na tyto oddily aplikovat LVM. Pak si vytvorit LVM oddily s velikosti jak uznam za vhodne.
Zpusob 2: (LVM na cely oddil)
Z oddilu md3-md9 udelat jen jeden md3, na nej udelal LVM a a pak si udelat LVM oddili velikosti jak uznam za vhodne.
Co doporucejete? Je v tom nejaky rozdil? Ucel LVM je pro budouci rozsiritelnost. Na LVM oddilech pojedou Xen servery.
oddily je s tvrdym "y". To je tak, kdyz si to po sobe clovek precte, az je pozde.
OK, diky. Take si myslim, ze reseni cislo dve je lepsi. Akorad jsem se potreboval nekym ujistit.
Jak jsem uvedl, prvni tri oddily zustanou bez LVM na nich je /boot, /, SWAP. To je zakladni system. Na LVM oddilech pobezi dalsi servery na XENu.
Tiskni
Sdílej: