Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Odpovidajici aliasy ModeLine v sekci Screen mate?
Section "Monitor"
HorizSync 30.0-69.0
VertRefresh 50.0-100.0
ModeLine "800x600" 56.3 800 832 896 1048 \
600 601 604 631 +hsync +vsync
ModeLine "640x480" 36.0 640 696 752 832 \
480 481 484 509 -hsync -vsync
EndSection
Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Card0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
Modes "800x600" "640x480"
EndSubSection
EndSection
mood = (machine != slackware) ? depressed : euphoria;
Si myslim, ze problem bude spis v definovani zkratky ctrl+alt+"+", protoze prepinani pomoci "xvidtune -next" a "xvidtune -prev" funguje.
Si myslim, ze problem bude spis v definovani zkratky ctrl+alt+"+", protoze prepinani pomoci "xvidtune -next" a "xvidtune -prev" funguje.OK, nevim co mate za DM, v pripade KDE, napr.
krandtray ktery je umisten v trayi a pomoci dvou kliku na mys to rozliseni taky zmenite. Jinak co se tyce spousteni prikazu "xvidtune" pomoci klavesovych zkratek z KDE, jde to, ja tak poustim zeslabeni/zesileni zvuku atd., Vyberete System / Nastaveni / Editor nabidek. Pridate si do KDE menu 2 programy (xvidtune -next, .. -prev) a k nim pripojite klavesove zkratky, vse v tom wizardu Editor nabidek, mozna to funguje i bez pridani programu do menu, kazdopadne takhle je to bezproblemu.
Ale stejne by mne zajimalo, kde je zkratka ctrl+alt++ a ...- blokovana.
diky vsem za cas.
Section "Screen"
Identifier "Screen0"
# Device "radeon"
Device "Nvidia Graphics Adapter"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
Subsection "Display"
Depth 8
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
ViewPort 0 0 # initial origin if mode is smaller than desktop
# Virtual 1280x1024 1024x768 800x600 640x460
EndSubsection
Subsection "Display"
Depth 16
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
ViewPort 0 0 # initial origin if mode is smaller than desktop
# Virtual 1280x1024 1024x768 800x600 640x460
EndSubsection
Subsection "Display"
Depth 24
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
ViewPort 0 0 # initial origin if mode is smaller than desktop
# Virtual 1280x1024 1024x768 800x600 640x460
EndSubsection
EndSection
Zdar Max
Tiskni
Sdílej: