VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Včera jsem si nainstalovat Quake 3 Arena, že se odreaguju před zkouškovým. Zjistil jsem ale, že mi nefunguje správně fullscreen. Pokud Quake spustím v okně, vše je v pořádku, ovšem ve fullscreenu se mi zobrazí jen malé okno v rohu o příslušné velikosti dle nastaveného rozlišení hry.
Quake hraju v 640x480 neboť na tom mém Radeonu 7500 bych si ve vyšších rozlišeních moc srandy s vysokou snímkovou frekvencí neužil. Když Q3A pustím v 1024x768, je zobrazení v pořádku a přes celou obrazkovku (logicky).
Nevíte někdo, co s tím? V plném rozlišení se to hrát nedá a v okně to hrát nechci 
xorg.conf teď vypadá následovně (citace částí):
Section "Monitor"
DisplaySize 305 229
HorizSync 31-61
Identifier "Monitor[0]"
ModelName "LCD 15 inch"
Option "DPMS"
VendorName "IBM"
VertRefresh 50-76
EndSection
Section "Device"
BoardName "Radeon LW"
BusID "1:0:0"
Driver "radeon"
Identifier "Device[0]"
VendorName "ATI"
Option "AGPFastWrite" "on"
Option "EnablePageFlip" "on"
Option "AGPMode" "4"
Option "RenderAccel" "on"
Option "BIOSHotkeys" "on"
Option "MergedFB" "true"
# nasledujici moznosti jsou pro zapnuti nativni Xineramy
#Option "CRT2Position" "RightOf"
#Option "CRT2Hsync" "50-75"
#Option "CRT2VRefresh" "30-82"
#Option "MetaModes" "1024x768-1280x1024"
#Option "MergedNonRectangular" "true"
EndSection
Section "Screen"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
ViewPort 0 0
Depth 24
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
ViewPort 0 0
Depth 16
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
Device "Device[0]"
Identifier "Screen[0]"
Monitor "Monitor[0]"
EndSection
Quake teď funguje správně a běží na celé obrazovce. Mplayer mi fungoval správně vždy. Pro fullscreen je taky třeba mít zapnuté screen expansion v BIOSu.
Tomu říkám ironie.
Gentoo 2.6.19-suspend2-r3 x11-base/xorg-x11 - 7.2 mplayer : 1.0.20070427 OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 915GM 20061017 x86/MMX/SSE2 OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5.2
Tiskni
Sdílej: