T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
echo ondemand > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governora jestliže nastavím, aby se frekvence zvýšila už při 20% zátěži
echo 20 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/up_thresholda jestliže nechám samplovat zátěž co nejčastěji
echo $(cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/sampling_rate_min) > \ /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/sampling_ratetak to stejně není dostatečné, protože nejnižší hodnota pro samplovací periodu je 620000 mikrosekund, tedy něco přes půl sekundy. A to už je bohužel poznat. Mohu názorně demonstrovat:
#!/usr/bin/env python # -*- coding:utf-8 -*- import time fncur = '/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq' fnmin = '/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq' fnmax = '/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq' class CPUgov: def __init__(self): self.minfreq = self.readintfromfile(fnmin) self.maxfreq = self.readintfromfile(fnmax) def readintfromfile(self, fn): return int(file(fn).read()) def getfreq(self): return self.readintfromfile(fncur) def waitforfall(self): stamp = time.time() while self.getfreq() != self.minfreq: time.sleep(0.01) return time.time() - stamp def waitforrise(self): stamp = time.time() while self.getfreq() != self.maxfreq: pass return time.time() - stamp cpu = CPUgov() while True: print 'rise:', cpu.waitforrise() print 'fall:', cpu.waitforfall()Frekvence se skutečně zvýší až po cca 0.6 sekundách, což je pro interaktivní práci (např. přepínání mezi okny, renderování html) příliš dlouho. Takže se chci zeptat, jak snížit hodnotu v
echo "požadovaná hodnota" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/sampling_rate_minPřičemž ona požadovaná hodnota bude ze .../scaling_available_frequencies.
static unsigned int def_sampling_rate; #define MIN_SAMPLING_RATE_RATIO (2) /* for correct statistics, we need at least 10 ticks between each measure */ #define MIN_STAT_SAMPLING_RATE \ (MIN_SAMPLING_RATE_RATIO * jiffies_to_usecs(10)) #define MIN_SAMPLING_RATE \ (def_sampling_rate / MIN_SAMPLING_RATE_RATIO) #define MAX_SAMPLING_RATE (500 * def_sampling_rate) #define DEF_SAMPLING_RATE_LATENCY_MULTIPLIER (1000) #define TRANSITION_LATENCY_LIMIT (10 * 1000)Zkusím si s tím trochu pohrát. Mám (na druhém počítači) vyzkoušeno, že když ondemand zareaguje za 0.1 sekundy, tak je to už úplně v pohodě a nepoznám žádnou prodlevu.
#!/usr/bin/python # -*- coding:utf-8 -*- import time fncur = '/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq' fnmin = '/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq' fnmax = '/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq' class CPUgov: def __init__(self): self.minfreq = self.readintfromfile(fnmin) self.maxfreq = self.readintfromfile(fnmax) self.samples_high = 0 self.samples_low = 0 def readintfromfile(self, fn): return int(file(fn).read()) def getfreq(self): return self.readintfromfile(fncur) def measure(self): freq = self.getfreq() if freq == self.minfreq: self.samples_low += 1 else: self.samples_high += 1 cpu = CPUgov() while True: cpu.measure() N100 = (cpu.samples_high + cpu.samples_low) * 0.01 print 'high: %5.2f%% low:%5.2f%%' %(cpu.samples_high / N100, cpu.samples_low / N100) time.sleep(1)Zkuste tohle nechat běžet hodinu, dvě, tři ... den, dva, tři ...
Tiskni
Sdílej: