abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    dnes 14:44 | Zajímavý článek

    Michal Strehovský na svých stránkách píše jak v C# vytvořit "bootovací hru" pro Raspberry Pi, tj. hru, která nepotřebuje operační systém (bare-metal). Zdrojové kódy jsou na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | Humor

    Greg Kroah-Hartman vydal Linux 6.6.6 (LKML) aneb Linux s číslem šelmy. Řeší regresi ve Wi-Fi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | Nová verze

    Debian 12.3 byl kvůli chybě v jádře 6.1.64-1 nakonec přeskočen. Vydán byl rovnou Debian 12.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:00 | IT novinky

    Počítačové hře Doom je dnes 30 let. Vydána byla 10. prosince 1993. Zahrát si ji lze také na Internet Archive.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 02:11 | Komunita

    V srpnu společnost HashiCorp přelicencovala "své produkty" Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad a Waypoint z MPL a Vagrant z MIT na BSL (Business Source License). V září byl představen svobodný a otevřený fork Terraformu s názvem OpenTofu. Na konferenci Open Source Summit Japan 2023 byl představen (YouTube) svobodný a otevřený fork Vaultu s názvem OpenBao (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.12. 21:44 | Komunita

    Na dnes plánované vydání Debianu 12.3 bylo posunuto. V jádře 6.1.64-1 v souborovém systému ext4 je chyba #1057843 vedoucí k možnému poškození dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    9.12. 14:11 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek i s náhledy aplikací v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.12. 03:11 | Humor

    Tak od ledna linuxové terminály, výchozí pozadí i celé desktopy v barvě "broskvového chmýří", v barvě "jejíž všeobjímající duch obohacuje mysl, tělo i srdce". Barvou roku 2024 je PANTONE 13-1023 Peach Fuzz.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    8.12. 21:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 10 linuxové distribuce Freespire (Wikipedie). Jedná se o bezplatnou linuxovou distribuci vyvíjenou společností PC/OpenSystems LLC stojící za komerční distribucí Linspire (Wikipedie), původně Lindows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    8.12. 15:44 | Bezpečnostní upozornění

    Binarly REsearch před týdnem informoval o kritických zranitelnostech UEFI souhrnně pojmenovaných LogoFAIL. Tento týden doplnil podrobnosti. Útočník může nahradit logo zobrazováno při bootování vlastním speciálně upraveným obrázkem, jehož "zobrazení" při bootování spustí připravený kód. Pětiminutové povídání o LogoFAIL a ukázka útoku na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
     (41%)
     (9%)
     (50%)
    Celkem 116 hlasů
     Komentářů: 2, poslední 6.12. 22:12
    Rozcestník

    Dotaz: fglrx - tuhnuti

    5.6.2007 09:57 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    fglrx - tuhnuti
    Přečteno: 332×
    Mam na stroji ATI 9500, xorg 7.2, monitor mam pripojeny na DVI. Jako drivery na ATInu pouzivam fglrx, protoze opensource drivery pry nepodporuji chip r300 co ma moje karta v sobe. Vse slape, FPS v OpenGL aplikacich v poradku.

    Ale nahodne to vytuhuje. Sekne se obraz ktery se nemeni, nelze pohybovat mysi, hraje mi u toho hudba pres audacious, dojede song a dalsi nezacne. NEjde switchnout do console pomoci CTRL+ALT+F1, nejdou xka restartnout pomoci CTRL+ALT+BACKSPACE. Kdyz se z druheho stroje pripojim pres SSH tak v logu nic neni, at uz v logu xek tak v logu systemu.

    Nemate nekdo tuseni co s tim? Memtest jsem nechal behat 10h a nebyl problem.

    Odpovědi

    5.6.2007 10:25 Stanislav Sobotka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    No, s fglrx jsem měl problém na ubuntu 6.06, ten jsem nevyřešil. Být vámi, vyzkoušel bych jiné distro, ale to závisí na velikosti disku, který máte. Trochu se mi to zdá jako problém swapování, možná. Přes tohle odborník nejsem, bohužel.

    Btw - jaké používáte distro?

    Hodně štěstí
    6.6.2007 08:03 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    RAM mam 512M, sice to dnes neni uz nic extra, ale na moji praci mi to bohate staci a swap mam 1G a nevidel jsem u nej zatim vyuziti vic jak 10%. Distro mam Gentoo a menit ho urcite nebudu, protoze jsem s nim maximalne spokojen a musi byt i jine reseni, popripade si pucim od nekoho kartu, vyzkousim jestli to bude padat i s jinou kartou a podle toho asi budu dal hledat chybu.
    michich avatar 5.6.2007 11:55 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    opensource drivery pry nepodporuji chip r300 co ma moje karta v sobe.
    Já bych je aspoň zkusil. V poslední době se vývoj r300 ovladače dost posunul.
    5.6.2007 12:44 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    Tak tak.

    Myslím že od nejakého jadra2.6.18(ma novšie drm), verzie xorg7.0x a mesa 6,5 by mali isť všetky r300 karty s akceleráciou v opengl. Môj bratranec má tiež ATI9550 a po nainštalovaní Mdk2007 mu akcelerácia hneď šla.

    ps. ešte môže byť inde chyba
    6.6.2007 08:42 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    Open-source jsem zkousel samozdrejme jako prvni, ale u nich se mi ani nepovedlo rozchodit OpenGL, po startu to v logu Xek nechalo:
    (II) RADEON(0): Direct rendering enabled
    (**) RADEON(0): Setting up final surfaces
    (**) RADEON(0): Initializing Acceleration
    (II) RADEON(0): Render acceleration unsupported on Radeon 9500/9700 and newer.
    (II) RADEON(0): Render acceleration disabled
    
    a hotovo, a vse jelo v SW renderovani. Kernel mam 2.6.20-gentoo, mesu 6.5.2-r1 , xorg 7.2. Zkousel jsem i nakompilovat zdrojaky z http://dri.sf.net, ve verzi 20070314 , vysledek stejny.
    michich avatar 6.6.2007 10:31 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    (II) RADEON(0): Direct rendering enabled
    Tohle vypadá dobře.
    (II) RADEON(0): Render acceleration unsupported on Radeon 9500/9700 and newer.
    (II) RADEON(0): Render acceleration disabled
    Tohle už tak dobře nevypadá, ale nemá to nic společného s 3D akcelerací. Týká se to Render rozšíření X protokolu.

    Spíš by bylo zajímavé, co pak vypisuje LIBGL_DEBUG=verbose glxinfo | head.

    6.6.2007 12:59 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    Tak jsem to jeste recompillnul a dostal jsem se krok kupredu, DirectRender uz funguje, v glxgears mi to misto 2500FPS dava 3100FPS, ale problem je jak ve wine pustim nejakou OpenGL aplikaci. To se potom nic nevykresluje. Ale jeste rekompilluju wine jestli treba nebylo spatne nalinkovane na starsi verzi driveru.

    Jinak LIBGL_DEBUG=verbose glxinfo | head je zde:
    # LIBGL_DEBUG=verbose glxinfo | head
    libGL: XF86DRIGetClientDriverName: 5.2.0 r300 (screen 0)
    libGL: OpenDriver: trying /usr/lib/dri/tls/r300_dri.so
    libGL: OpenDriver: trying /usr/lib/dri/r300_dri.so
    drmOpenDevice: node name is /dev/dri/card0
    drmOpenDevice: open result is 4, (OK)
    drmOpenByBusid: Searching for BusID pci:0000:01:00.0
    drmOpenDevice: node name is /dev/dri/card0
    drmOpenDevice: open result is 4, (OK)
    drmOpenByBusid: drmOpenMinor returns 4
    drmOpenByBusid: drmGetBusid reports pci:0000:01:00.0
    libGL error: 
    Can't open configuration file /etc/drirc: No such file or directory.
    libGL error: 
    Can't open configuration file /root/.drirc: No such file or directory.
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, 
        GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_OML_swap_method, 
        GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe, 
        GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_MESA_copy_sub_buffer
    
    

    a do confu v xorg jsem dal:
    Section "Device"
            Identifier  "ati"
            Driver      "radeon"
            BusID       "PCI:1:0:0"
            
            Option      "AGPFastWrite"  "off"
            Option      "AGPMode"       "4"
            Option      "DynamicClocks" "on"
            Option      "ColorTiling"   "on"
    EndSection
    
    Tak snad se to povede rekompilaci wine opravit.
    6.6.2007 14:07 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    Tak rekompilace wine nepomohla, a jsem si jisty ze je problem v graf. ovladaci protoze s fglrx to jelo :(
    6.6.2007 10:54 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    hm a skompiloval sa ti r300_dri modul lebo ako experimental je defaultne vypnutý pre kompiláciu.

    Neviem ako je to na gento použivam fedoru a mdk takže si to pozri.

    ps. nie som žiadny odbornik takže len tipujem podľa skusenosti
    6.6.2007 11:31 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx - tuhnuti
    r300 je default zapnuty pre kompilaciu (je to tak v mesa ako aj vo fedore). Vo Fedore je r300 default driver od FC6.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.