abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Komunita

    Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 17:55 | IT novinky

    Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | IT novinky

    Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:11 | Nová verze

    Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 05:22 | Komunita

    FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.12. 15:55 | Komunita

    O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.12. 15:44 | Komunita

    Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    6.12. 15:22 | IT novinky

    Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 442 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Dotaz: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)

    30.8.2007 23:41 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Přečteno: 802×
    Zdravím,
    mám další z těch nezvyklých dotazů - lze nějakým patchem aplikovaným na netfilter nebo nějakou jinou metodou docílit "automatického" zpracovávání packetů toho spojení? (tj. uzavřít jej, třeba přes TCP RST)
    Napadají mě dvě možnosti, jak to udělat:

    1) Jelikož jde o TCP spojení, navazují se klasickým 3-way-handshake, tj. klient pošle serveru packet s příznakem SYN (TCP flags 0x02), server odpoví packetem s příznaky SYN a ACK (TCP flags 0x12) a pak klient vrátí ACK (TCP flags 0x10) - napadlo mě měřit odezvu mezi prvním a posledním packetem v tomto handshake. Jak reálné to je? Existuje na to vůbec nějaká utilitka/patch?

    2) Prográmek spouštěný cronem, který by "odněkud" (možná ze speciálního TCP wrapperu) tahal informace o latencích otevřených spojení a podle toho jednal.

    Na co to potřebuji? "Čistě ze zvědavosti." - kamarád mi připomněl vysokou latenci u starých online her, kdy se na server napojil člověk s astronomickým "pingem" - zajímalo by mne, zda se toto dá ošetřit na úrovni systému. Možná z toho vzejde projekt nakonec. :-)


    PS: Hledal jsem pěknou chvíli, nacházejíc vesměs traceroutovací grafické utilitky pro MS Windows a netem, ne však to, co jsem hledal..

    Odpovědi

    30.8.2007 23:56 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Teď mě napadlo možná o dost snazší řešení (proč jsem nebyl trknut dříve?) - nastavit nízký timeout - kdysi jsem někde četl o nastavení timeoutů jednotlivých TCP stavů (snad někde v /proc) - můžete prosím nasměrovat?
    31.8.2007 00:17 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Zvláštní je, jak se sám doplňuji :-D
    Kdyby mě to řešení s timeoutem napadlo dříve, mohl to být maximálně tak zápisek do blogu, ale snad i tady někomu pomůže. Budu to pravděpodobně řešit přes ip_ct_tcp_timeout_syn_recv, jakmile zjistím, jak to aktivovat v jádře:
    The ip_ct_tcp_timeout_syn_recv variable sets the timeout value for the SYN-RECEIVED (also known as SYN-RCVD or SYN-RECV) state as defined in RFC 793. The SYN-RECEIVED state is entered from the LISTEN or SYN-SENT state once the server receives a SYN packet and then replies with a SYN/ACK packet. The SYN-RECEIVED state is left for the ESTABLISHED state once the server receives the final ACK packet in the 3-way handshake.
    31.8.2007 01:10 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Tak jsem hledal snad ve všech jazycích, dozvěděl jsem se, že ip_ct_tcp_timeout_syn_recv je z tcp-window-tracking - součástí patch-o-matic, jenomže pro jádro 2.4.x.
    Dále jsem hledal port na 2.6.x, nalezl jsem pro verze 2.6.9 a 2.6.11, pak se zprávy o tomto patchi neobjevují. Hledal jsem i v patch-o-matic-ng na netfilter.org, po prohledání zdrojáků nejnovějšího snapshotu ani zmínka o tcp-window* nebo ip_ct či IP_CT ...
    Máte nějaké novější zprávy? V configu svého 2.6.22-ARCH to nemohu najít, předpokládám, že to v jádře asi nebude..
    31.8.2007 01:31 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Možná ze zoufalosti jsem si tak projížděl find /proc/ ručně a padlo mi do oka to, co jsem zmiňoval již dříve:
    -.. kdysi jsem někde četl o nastavení timeoutů jednotlivých TCP stavů (snad někde v /proc) ...
    Celou dobu jsem to měl doslova pod nosem - v /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ při modprobnutém nf_conntrack_ipv4:
    ip_conntrack_buckets          ip_conntrack_tcp_be_liberal           ip_conntrack_tcp_timeout_last_ack
    ip_conntrack_checksum         ip_conntrack_tcp_loose                ip_conntrack_tcp_timeout_max_retrans
    ip_conntrack_count            ip_conntrack_tcp_max_retrans          ip_conntrack_tcp_timeout_syn_recv
    ip_conntrack_generic_timeout  ip_conntrack_tcp_timeout_close        ip_conntrack_tcp_timeout_syn_sent
    ip_conntrack_icmp_timeout     ip_conntrack_tcp_timeout_close_wait   ip_conntrack_tcp_timeout_time_wait
    ip_conntrack_log_invalid      ip_conntrack_tcp_timeout_established  ip_conntrack_udp_timeout
    ip_conntrack_max              ip_conntrack_tcp_timeout_fin_wait     ip_conntrack_udp_timeout_stream
    
    Takže snad je to konečně dořešeno.
    "Proč to správné řešení musí být až to poslední..." :-)
    31.8.2007 07:39 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    A nebude problem v tom, ze online hry spis pouzivaji UDP? :-)
    Milan 31.8.2007 08:25 Milan "Nemo" Cingroš | skóre: 27 | blog: Nautilus | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    A u UDP se spojení dost těžko zavírá :-) Na úrovni UDP žádné není, tak jedině zjistit jakým paketem se hra "loučí" se serverem a tento paket hře "podstrčit" se zdrojovou adresou klienta. Případně zjistit jestli existuje i paket kterým server klienta "vykopává" ze hry...
    Soutěžte na české LinuxWiki a vyhrajte plyšového Tuxe.
    31.8.2007 09:46 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Quake 1,2,3 možná ano (na ty existuje zase přímo patch netfilteru), ale některé i přes TCP.. taky mě zaráží /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_udp_timeout..
    31.8.2007 10:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    taky mě zaráží /proc/sys/net/ipv4/netfilter/ip_conntrack_udp_timeout..
    To je podle mne kvůli NATu a sledování spojení. Netfilter musí vědět, co s UDP pakety, které přicházejí např. od herního serveru k hráči – musí vědět, jak je přeNATovat na vnitřní IP a kam je poslat. Na to má nějakou tabulku sledovaných spojení, a tohle je timeout, po jaké době od posledního paketu se záznam z tabulky vymaže.
    31.8.2007 11:29 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Malo her u kterych zalezi na latenci bude pres TCP, ale rad si necham nejakou ukazat :-)
    31.8.2007 13:38 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uzavírání TCP spojení podle odezvy (latency)
    Nemluvil jsem jen o akčních hrách, na TCP jede hodně strategických a MMORPG her. V praxi při otevřeném spojení si pak klient a server posílají data přes TCP packety s flagy PSH ACK a ACK (0x18 a 0x10).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.