abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 00:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | IT novinky

    Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 348 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: fglrx a vlastní rozlišení

    23.10.2007 22:19 Chloris | skóre: 2
    fglrx a vlastní rozlišení
    Přečteno: 526×
    Dá se, když používám proprietární ATI ovladače fglrx, nastavit nějak vlastní rozlišení? Konkrétně potřebuju 1200x900 @ 90 Hz. Zkoušel jsem si vygenerovat "modeline" a s fglrx ovladači to prostě nejede, úplně mi přijde, že to modelines ignoruje. Přitom s ovladačem "radeon" to funguje ok.

    Odpovědi

    28.10.2007 08:55 tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx a vlastní rozlišení
    Bohužel mám podobný problém, mám integrovanou x200. fglrx mi pracuje max do 1024x768. Zkoušel jsem cestou aticonfig nastavit požadované rozlišení 1360x768 a 1280x768 do xorg.conf se do dostalo ale monitor mi hlásí nepodporovaný režim a přitom to bez problémů pod WIN zvládne. Dolnil jsem i modeline o vygenerované hodnoty a pořád nic. Zřejmě dělám někde chybu. Pokud má někdo povědomí , jak vnutit fglrx driveru jiné rozlišení /např. výše uvedené/ nechť se podělí o zkušenost. díky.

    tomáš
    28.10.2007 09:28 Dan1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx a vlastní rozlišení
    Ja jsem nastavoval na fglrx rozliseni 1680x1050@60 a s monitorem Plug'n'play a to neslo. Pomohlo v klikacim nastaveni systemu rucne vybrat nejaky obecny LCD monitor s vyssim rozlisenim. Ale to zrejme zavisi na distribuci a jejich nastrojich (Kubuntu Gutsy).

    + Po rucni aktualizaci na novy ovladac od ATI uz pozna rozliseni i s Plug'n'play monitorem.
    28.10.2007 09:52 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx a vlastní rozlišení
    Pozrite sa na grep fglrx /var/log/Xorg.0.log. Pomocou ddc a EDID sa vytvoria modeline pre pripojený monitor. Ak nevyhovujú, treba:
    - nastaviť monitor ktorý nie je Plug'n'play
    - zakázať EDID a ddc info z monitora - v nvidia driveroch to je, v ATI neviem.
    28.10.2007 11:07 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx a vlastní rozlišení
    Poslušně hlásím, že na notebooku flgrx jede 1050x1400 @ 75Hz - ATI Radeon mobility X1400 (IBM R60).. 24bit hloubka barev, bez modeline... problém byl akorát s modulárním Xorg, nechtěl mi uznat číslo verze.. není ten problém HW-specific ?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.