Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Dobrý den,
pokuším se rozchodit ovladače fglrx na kartě Radeon X800 XL a narazil jsem na zvláštní problém a nevím, jestli je to vlastnost (chyba) ovladače nebo jenom moje neschopnost.
Pokud nastavím velkou pracovní plochu (s nebo bez Xineramy - to je jedno), všechno je okay. Pokud ale chci 2 nezávislé pracovní plochy (pokud používám špatné pojmenování - chci, aby na monitoru č. 1 byl $DISPLAY roven :0.0 a na druhém :0.1), tak vše v pořádku naběhne, ale neběhá GL. Přesněji, na dolní obrazovce vše běhá správně, ale na horní obrazovce se (např. při spuštění glxgears) objeví jen rámeček okna a vlastní vykreslování probíhá na vedlejší obrazovce (Screen0, Screen1). Nevíte, prosím, co to je? (Mimochodem, obě obrazovky hlásí, že Direct rendering: Yes)
Co jsem už zkoušel: přijde mi, že už snad všechno možné, ale nebráním se dalším pokusům
. Problém je, že když jsem hledal na Internetu, tak většina diskuzí atp. si protiřečí nebo je cílem tázaných rozchodit Xineramu.
(Snad) relevantní část mého xorg.conf:
Section "ServerLayout"
Identifier "single head configuration"
Screen 0 "Screen0" 0 0
Screen 1 "Screen1" Above "Screen0"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
#Option "Xinerama" "On"
#Option "TvinView" "On"
EndSection
Section "ServerFlags"
Option "AIGLX" "off"
EndSection
Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "fglrx"
#Option "OpenGLOverlay" "off"
#Option "VideoOverlay" "on"
#Option "DesktopSetup" "horizontal"
#Option "OverlayOnCRTC2" "1"
BusID "PCI:1:0:0"
EndSection
Section "Device"
Identifier "Videocard1"
Driver "fglrx"
#Option "OpenGLOverlay" "off"
#Option "VideoOverlay" "on"
#Option "DesktopSetup" "horizontal"
#Option "OverlayOnCRTC1" "1"
BusID "PCI:1:0:0"
Screen 1
EndSection
Section "Extensions"
Option "Composite" "Disable"
EndSection
Předem děkuji za jakékoliv postřehy.
Section "Device"
Identifier "ATI Graphics Adapter 0"
Driver "fglrx"
Option "ForceMonitors" "crt1,lvds"
Option "VideoOverlay" "on"
Option "OpenGLOverlay" "off"
Option "OverlayOnCRTC2" "1"
BusID "PCI:1:5:0"
Screen 0
EndSection
Section "Device"
Identifier "ATI Graphics Adapter 1"
Driver "fglrx"
BusID "PCI:1:5:0"
Screen 1
EndSection
Section "Screen"
Identifier "aticonfig Screen 0"
Device "ATI Graphics Adapter 0"
Monitor "aticonfig Monitor 0"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
#Virtual 1600 1200
Depth 24
#Modes "1600x1200"
EndSubSection
EndSection
Section "Screen"
Identifier "aticonfig Screen 1"
Device "ATI Graphics Adapter 1"
Monitor "aticonfig Monitor 1"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
EndSubSection
EndSection
Section "ServerLayout"
Identifier "Server Layout"
Screen 0 "aticonfig Screen 0" 0 0
Screen "aticonfig Screen 1" RightOf "aticonfig Screen 0"
InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
EndSection
Děkuji za odpověď, ale bohužel nic - stále je problém s GL - ozubená kolečka se točí jen na jednom monitoru (jako předtím).
Tiskni
Sdílej: