abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 18:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Nová verze

    U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.

    Martin Tůma | Komentářů: 4
    včera 09:22 | Nová verze

    Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:44 | Nová verze

    Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.12. 19:22 | Zajímavý článek

    Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.12. 13:11 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 456 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 20:04
    Rozcestník

    Dotaz: radeon driver - nefunkční double buffering

    25.1.2008 17:21 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    radeon driver - nefunkční double buffering
    Přečteno: 453×
    Dobrý den, mam notebook IBM T42p s grafickou kartou FireGL Mobility T2 (je to R300). Používám debian stable s Xorg 7.3 z unstable (a pár dalších knihoven, proti kterým je to zkompilováno). Free radeon ovladač funguje s grafickou kartou docela dobře (je mi jedno, o kolik snímků to má ve hrách méně než na windows), ale problém s překreslováním snímků. V jednom okamžiku se na obrazovce objeví půla starého snímku a půlka nového, což při dynamickách scénách vytvoří "čáru" tak, kdy so objekt hnul. Myslel jsem, že je to způsobeno tím, že z nějakého důvodu nejede double buffering. Začal jsem proto googlit. Někde bylo psáné, že double buffering je jiný název pro page flipping. K tomu jsem již našel něco v man radeon:
    Option "EnablePageFlip" "boolean" 
    Když jsem to zapnul, tak se sice zvýšilá rychlost grafických operací, ale problému zobrazení dvou různých snímků najednou jsem se nezbavil.
    Mohli byste mi něko poradit, co mám hledat nebo zkoušet dále? Pokud by se tento problém objevoval pouze ve 3D hrách, tak by mi to nevadilo, ale při použít dosboxu nebo flashe na celou obrazovku už je to dost rušivé.
    Potencionálně zajímavé sekce z xorg.conf vypadají takto:
    Section "Device"
            Identifier      "ATI Technologies Inc M10 NT [FireGL Mobility T2]"
            Driver          "radeon"
            Option          "Clone"
            Option          "EnablePageFlip" "on"
            Option          "DynamicClocks" "on"
    EndSection
    
    Section "Module"
            Load    "bitmap"
            Load    "dbe"
            Load    "ddc"
            Load    "dri"
            Load    "extmod"
            Load    "freetype"
            Load    "glx"
            Load    "int10"
            Load    "vbe"
    EndSection
    
    Děkuji
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)

    Odpovědi

    25.1.2008 17:25 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Ještě doplním, že flgrx ovladač pro tuto kartu nefunguje vůbec (alespoň v těch posledních dvou verzích, ve kterých je podporována). Problém je, že při spuštění aplikace se obraz "rozpadne" (je to popsáno zde) a AMD se vymlouvá na to, že mobile verze FireGL Mobility T2 není podporována.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    25.1.2008 19:10 Voty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Chapu dobre, ze se to deje pouze pri OpenGL, resp. 3D grafice?

    Pak bych hledal spise neco kolem VSYNC a jak vynutit jeji zapnuti.
    25.1.2008 19:29 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    No myslím, že to bude problém nejenom OpenGL, protože dosbox to asi na vykreslování obrazovky nepoužívá. Když jsem si zkoušel (2D) programování přes SDL, tak tam se dalo bud vykreslovat normálně, nebo přes doublebuffering, tak že se upravovala vidopamět a po aplikování všech změn se to funkcí flip() zobrazilo a znova upravilo a zobrazilo atd. Avšak pokud hardware ten doublebuffering nepodporoval, tak se přeplo do toho normálního režimu, kdy se prováděli změny na stejnou pamět, která se zobrazovala a díky to vypadalo tak, že se zobrazila scena, která ještě nebyla celá předělána (myslím).
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    28.1.2008 21:33 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Pro radeon driver jsem vynuceni vsyncu nenasel :-( Kdyz to zadam do googlu, tak najdu jenom odkazy na nastaveni polarity singronizovacich impulzu pro CRT monitor. Pri pouziti fglrx driveru jsem neco takoveho jako vsync aktivoval pomoci aticonfig --sync-vsync=on, restartoval X, ale nic se nezmenilo.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    elenril avatar 28.1.2008 21:40 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Zkus utilitu driconf, já jsem sice na Intelu, ale vypadá dost univerzalně, pokud je ten ovladač nějak slušný. Případně pro jednotlivé programy by to měla zařídit environment variable LIBGL_SYNC_REFRESH=1.
    29.1.2008 10:11 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Děkuji za radu. Už jsem zase o jeden prográmek chytřejší. Ale bohužel nastavení synchronizace touto untilitkou nevyřešilo muj problém. Pokdu jsem to správně pochopil, tak nastavení VSYNCu ma vliv pouze na GL aplikace. Nejsem si jist, ale dosbox podle mě nepoužívá na vykreslování openGL, ale i v něm, se tento problém objevuje.Třeba když spustím nějakou starou arkádu a pozadí se začne rolovat, tak se tetno problém, s poskládáním obrazu ze dvou různých snímků a patrného předělu, znovu projeví.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.