abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | IT novinky

    Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 37
    včera 03:22 | IT novinky

    Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.11. 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.11. 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.11. 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 353 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: BSD Sockety a funkce select()

    1.7.2008 11:31 ext3fs
    BSD Sockety a funkce select()
    Přečteno: 1634×
    Dobry den,

    cely den se marne snazim rozbehnout jeden program, aby pracoval jako klient/server (lokalni socket). Program obslouzi jen prvniho klienta a druhy se k nemu vubec nepripoji.

    Nerad bych se priklanel k reseni pomoci podprocesu (fork(),...) a vlakna nepripadaji vubec v uvahu. Vim ze to musi jit nejak pomoci fce select(),ale proste se mi to nedari. Pripadne mi to jako bych pri spojeni (accept()) zapomel nebo si prepsal puvodni socket vytvoreny serverem...

    Pokud by nekdo vedel kde delam chybu velmi by mi to pomohlo. Uvadim zde kratky prikladna kterem sve kroky testuji.
    *********** server.c *************
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <errno.h>
    #include <string.h>
    #include <fcntl.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <sys/un.h>
    
    
    #define SOCK_PATH "socket"
    
    struct server_sock {
       int sock; /*socket serveru*/
       int sock_c[256]; /*klientske sockety*/
       int len; /*velikost vyhrazene pameti*/
       int t;
       int n; /*pocet klientskych socketu*/
       struct sockaddr_un local, remote;
    };
    
    struct server_sock create_sock(void);
    
    struct server_sock create_sock(void)
    {
    struct server_sock server;
    char str[100];
    
       if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       server.local.sun_family = PF_UNIX;
    
       strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH);
       unlink(server.local.sun_path);
    
       server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family);
    
       if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       if (listen(server.sock, 10) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       return(server);
    }
    
    int main(void)
    {
    struct server_sock server;
    char str[100];
    int i = 0, n;
    int sockn = 0;
    int len;
    int sock;
    fd_set sock_set;
    
       /*vytvoreni socketu*/
       server = create_sock();
    
       sock = server.sock;
    
       //tv.tv_sec = 3;
       //tv.tv_usec = 0;
    
       printf("Cekam na spojeni...\n");
    
       len = sizeof(server.remote);
    
       FD_ZERO(&sock_set);
       FD_SET(sock, &sock_set);
    
       while (1)
       {
           //FD_ZERO(&sock_set);
           //FD_SET(sock, &sock_set);
    
           for (i = 0; i < sockn; i++)
               FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set);
                 if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0)
           {
               fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno));
               close(server.sock);
               unlink(SOCK_PATH);
               exit(1);
           }
    
            if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set))
           {
               len = sizeof(server.remote);
    
               if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1)
               {
                   fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno));
                   close(server.sock);
                   unlink(SOCK_PATH);
                   exit(1);
               }
    
               FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set);
               server.n = sockn++;
    
               fprintf(stdout, "Connected.\n");
           }
    
           for (i = 0; i < sockn; i++)
           {
               if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set))
               {
                   n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0);
                   if (n <= 0)
                   {
                       fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno));
                       FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set);
                       close(server.sock_c[i]);
                       exit (1);
                   }
    
                   printf("DDD: send\n");
                   if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0)
                   {
                       fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno));
                       close(server.sock_c[i]);
                       exit (1);
                   }
               }
           }
           printf("go to back  - select\n");
       }
    
       close(server.sock);
       unlink(SOCK_PATH);
    
       return (0);
    }
    
    *************konec**************** 
    
    Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely.
    Dekuji za kazdou radu. 
    

    Odpovědi

    1.7.2008 17:11 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov, ktoré sa majú kontrolovať (presnejšie maximálna hodnota zo všetkých popisovačov; keď je tam sock+1 tak sa kontrola skončí pri čísle sock+1 a ďalšie sa už nekontrolujú). Teda, ak má jeden popisovač hodnotu 1 a druhý 10, tak tam musí byť číslo 10.
    2.7.2008 01:31 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov
    jj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
    2.7.2008 12:56 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Tak jsem to nakonec zda se vyresil. Bylo potreba mit vice promennych pro decsriptory soketu nez jsem predpokladal. Prvni vznikly pri tvorbe socketu serveru, dalsi pro socket ktery slouzi pro naslouchani zda se nekdo nepripojil a dalsihc N pro sockety od klientu. Vse musi byt pomoci makra FD_SET zahrnuto do moziny discriptoru a zde jsem mel zrejme chybu.

    Dekuji vsem za rady :)
    2.7.2008 13:27 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Případně se zkuste podívat na poll() jako náhradu select(), jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
    2.7.2008 13:37 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Mne pride perhladnejsi select, ale kto ako chce. Este sa da najst pomoc v "man select_tut"
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    2.7.2008 13:52 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
    1. fork()
    2. pthread_create()
    3. poll()
    4. select()

    Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.