Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
*********** server.c ************* #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <errno.h> #include <string.h> #include <fcntl.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <sys/un.h> #define SOCK_PATH "socket" struct server_sock { int sock; /*socket serveru*/ int sock_c[256]; /*klientske sockety*/ int len; /*velikost vyhrazene pameti*/ int t; int n; /*pocet klientskych socketu*/ struct sockaddr_un local, remote; }; struct server_sock create_sock(void); struct server_sock create_sock(void) { struct server_sock server; char str[100]; if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1) { fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } server.local.sun_family = PF_UNIX; strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH); unlink(server.local.sun_path); server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family); if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1) { fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } if (listen(server.sock, 10) == -1) { fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } return(server); } int main(void) { struct server_sock server; char str[100]; int i = 0, n; int sockn = 0; int len; int sock; fd_set sock_set; /*vytvoreni socketu*/ server = create_sock(); sock = server.sock; //tv.tv_sec = 3; //tv.tv_usec = 0; printf("Cekam na spojeni...\n"); len = sizeof(server.remote); FD_ZERO(&sock_set); FD_SET(sock, &sock_set); while (1) { //FD_ZERO(&sock_set); //FD_SET(sock, &sock_set); for (i = 0; i < sockn; i++) FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set); if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0) { fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); exit(1); } if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set)) { len = sizeof(server.remote); if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1) { fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); exit(1); } FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set); server.n = sockn++; fprintf(stdout, "Connected.\n"); } for (i = 0; i < sockn; i++) { if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set)) { n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0); if (n <= 0) { fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno)); FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set); close(server.sock_c[i]); exit (1); } printf("DDD: send\n"); if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0) { fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock_c[i]); exit (1); } } } printf("go to back - select\n"); } close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); return (0); } *************konec**************** Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely. Dekuji za kazdou radu.
Prvý parameter funkcie select je počet popisovačovjj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
poll()
jako náhradu select()
, jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
fork()
pthread_create()
poll()
select()
Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).
Tiskni Sdílej: