V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
*********** server.c *************
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <errno.h>
#include <string.h>
#include <fcntl.h>
#include <sys/types.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/un.h>
#define SOCK_PATH "socket"
struct server_sock {
int sock; /*socket serveru*/
int sock_c[256]; /*klientske sockety*/
int len; /*velikost vyhrazene pameti*/
int t;
int n; /*pocet klientskych socketu*/
struct sockaddr_un local, remote;
};
struct server_sock create_sock(void);
struct server_sock create_sock(void)
{
struct server_sock server;
char str[100];
if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1)
{
fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno));
exit(1);
}
server.local.sun_family = PF_UNIX;
strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH);
unlink(server.local.sun_path);
server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family);
if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1)
{
fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno));
exit(1);
}
if (listen(server.sock, 10) == -1)
{
fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno));
exit(1);
}
return(server);
}
int main(void)
{
struct server_sock server;
char str[100];
int i = 0, n;
int sockn = 0;
int len;
int sock;
fd_set sock_set;
/*vytvoreni socketu*/
server = create_sock();
sock = server.sock;
//tv.tv_sec = 3;
//tv.tv_usec = 0;
printf("Cekam na spojeni...\n");
len = sizeof(server.remote);
FD_ZERO(&sock_set);
FD_SET(sock, &sock_set);
while (1)
{
//FD_ZERO(&sock_set);
//FD_SET(sock, &sock_set);
for (i = 0; i < sockn; i++)
FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set);
if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0)
{
fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno));
close(server.sock);
unlink(SOCK_PATH);
exit(1);
}
if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set))
{
len = sizeof(server.remote);
if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1)
{
fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno));
close(server.sock);
unlink(SOCK_PATH);
exit(1);
}
FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set);
server.n = sockn++;
fprintf(stdout, "Connected.\n");
}
for (i = 0; i < sockn; i++)
{
if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set))
{
n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0);
if (n <= 0)
{
fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno));
FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set);
close(server.sock_c[i]);
exit (1);
}
printf("DDD: send\n");
if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0)
{
fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno));
close(server.sock_c[i]);
exit (1);
}
}
}
printf("go to back - select\n");
}
close(server.sock);
unlink(SOCK_PATH);
return (0);
}
*************konec****************
Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely.
Dekuji za kazdou radu.
Prvý parameter funkcie select je počet popisovačovjj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
poll() jako náhradu select(), jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
fork()pthread_create()poll()select()Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).
Tiskni
Sdílej: