Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
*********** server.c *************
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <errno.h>
#include <string.h>
#include <fcntl.h>
#include <sys/types.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/un.h>
#define SOCK_PATH "socket"
struct server_sock {
int sock; /*socket serveru*/
int sock_c[256]; /*klientske sockety*/
int len; /*velikost vyhrazene pameti*/
int t;
int n; /*pocet klientskych socketu*/
struct sockaddr_un local, remote;
};
struct server_sock create_sock(void);
struct server_sock create_sock(void)
{
struct server_sock server;
char str[100];
if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1)
{
fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno));
exit(1);
}
server.local.sun_family = PF_UNIX;
strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH);
unlink(server.local.sun_path);
server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family);
if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1)
{
fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno));
exit(1);
}
if (listen(server.sock, 10) == -1)
{
fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno));
exit(1);
}
return(server);
}
int main(void)
{
struct server_sock server;
char str[100];
int i = 0, n;
int sockn = 0;
int len;
int sock;
fd_set sock_set;
/*vytvoreni socketu*/
server = create_sock();
sock = server.sock;
//tv.tv_sec = 3;
//tv.tv_usec = 0;
printf("Cekam na spojeni...\n");
len = sizeof(server.remote);
FD_ZERO(&sock_set);
FD_SET(sock, &sock_set);
while (1)
{
//FD_ZERO(&sock_set);
//FD_SET(sock, &sock_set);
for (i = 0; i < sockn; i++)
FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set);
if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0)
{
fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno));
close(server.sock);
unlink(SOCK_PATH);
exit(1);
}
if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set))
{
len = sizeof(server.remote);
if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1)
{
fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno));
close(server.sock);
unlink(SOCK_PATH);
exit(1);
}
FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set);
server.n = sockn++;
fprintf(stdout, "Connected.\n");
}
for (i = 0; i < sockn; i++)
{
if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set))
{
n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0);
if (n <= 0)
{
fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno));
FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set);
close(server.sock_c[i]);
exit (1);
}
printf("DDD: send\n");
if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0)
{
fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno));
close(server.sock_c[i]);
exit (1);
}
}
}
printf("go to back - select\n");
}
close(server.sock);
unlink(SOCK_PATH);
return (0);
}
*************konec****************
Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely.
Dekuji za kazdou radu.
Prvý parameter funkcie select je počet popisovačovjj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
poll() jako náhradu select(), jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
fork()pthread_create()poll()select()Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).
Tiskni
Sdílej: