Minetest (Wikipedie), multiplatformní open source voxelový herní engine a hra inspirovaná Minecraftem, byl vydán ve verzi 5.6.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Instalovat lze také z Flathubu a Snapcraftu.
Projekt Debian získal doménu debian.community. Jedná se o výsledek doménového sporu u WIPO/UDRP: "Doména debian.community byla zaregistrována ve zlé víře a byla používána k pošpinění ochranných známek projektu Debian". Viz Wayback Machine.
Byl publikován detailní rozbor zranitelnosti CVE-2022-29582 v Linuxu v io_uring. Zranitelnost byla v upstreamu opravena již v dubnu.
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního InstallFestu.
Byla vydána verze 9.3 open source unixového operačního systému NetBSD (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po 9 měsících od vydání verze 3.4 byla vydána nová verze 3.5 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy a videi v příspěvku na blogu a na YouTube. Major verze 4.0 se blíží k první betě.
Alexandre Prokoudine publikoval na serveru Libre Arts článek 8+1 audio editorů pro Linux, které nejsou Audacity. Věnuje se editorům: Sweep, mhWaveEdit / gWaveEdit, KWave, ReZound, EKO, Snd, Gtk Wave Cleaner, WaveSurfer a SoX.
Byla vydána verze 8.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána nová verze 1.70 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.70 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Docusaurus byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o generátor statických webových stránek, především stránek s dokumentací. Za vývojem stojí společnost Meta (Facebook).
[petr@soban ~]$ glxgears 14551 frames in 5.0 seconds = 2910.200 FPS 16879 frames in 5.0 seconds = 3375.800 FPS 18665 frames in 5.0 seconds = 3733.000 FPS 17899 frames in 5.0 seconds = 3579.800 FPS [petr@soban ~]$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: NVIDIA Corporation server glx version string: 1.3 server glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_ARB_multisample client glx vendor string: NVIDIA Corporation client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIX_swap_group, GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_NV_float_buffer GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_ARB_multisample, GLX_ARB_get_proc_address OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation OpenGL renderer string: GeForce4 Ti 4200 with AGP8X/AGP/3DNOW! OpenGL version string: 1.4.0 NVIDIA 43.49 pokracuje.......
[mivi@vl2 mivi]$ glxgears 1676 frames in 5.0 seconds = 335.200 FPS 1860 frames in 5.0 seconds = 372.000 FPS X connection to :0.0 broken (explicit kill or server shutdown). [mivi@vl2 mivi]$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: NVIDIA Corporation server glx version string: 1.3 server glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer client glx vendor string: NVIDIA Corporation client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIX_swap_group, GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_NV_float_buffer GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_ARB_get_proc_address OpenGL vendor string: NVIDIA CorporationZda se mi tech snimku/sec. celkem malo na to, ze je to TNT2 PRO, 32 MB. Nebo je to v poradku? Diky za odpoved.
Section "Module" Load "dbe" Load "extmod" Load "fbdevhw" Load "glx" Load "record" Load "freetype" Load "type1" EndSection
Tiskni
Sdílej: