Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Dobré popoledne,
mám čtyři servery, každé obsahuje raid pole navíc, které je vyčleněno na zálohy.
Rád bych zálohoval data křížově, v současné chvíli je to řešeno skripty v cronu, které se starají o rsyncové inkrementální zálohy.
Neznáte někdo řešení, třeba postaveném na Bacule, nebo něčem podobném, které by umělo sdílet kapacitu zálohovacích polí ze všech serverů a distribuovat tam ty zálohy?
Pokud ano, našel by se nějaký příklad nastavení?
Díky!
Na úrovni blokového zařízení by to šlo např. přes iSCSI nebo ATAoE, nad tím RAID5 a na něm standardní zálohovací nástroj. To by řešilo výpadek jednoho kompletního serveru. Výkonově asi nic moc. Konfigurace by byla jednoduchá, ale byla by to pěkná ptákovina :)
DDRaid...a more prace.
NN
Mozna to pujde snadnejc s NFS, kde si primountujes vsechny partice a pole a potom je budes projizdet na data, ale bude to dost slozita konfigurace, pokud t onebude odlejvat po celych kusech, tak to pujde staci kdyz budes pak hledat nazvy coz se da projet rychle, ale po souborech to bude hardcore.
NN
Tiskni
Sdílej: