Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Rád bych požádal o radu ohledně řešení problému. Současná situace:
Máme síť o 11 domácnostech, cca. 5 počítačů je zapojeno přímo přes UTP, ostatní přes Wifi 2,4 GHz. Celá síť přistupuje k síti internet přes linku ADSL, která je přes modem v režimu bridge připojena na PC, kde běží Debian. Zde je také nastaven NAT (a pak nějaké další služby, jako fileserver, ventrilo, OpenVPN).
Je to pár dní, kdy se packet loss lidí přes UTP (i Wifi, ale zde bych to připisoval na vrub technologii) při téměř nevytížené lince zvýšil z 0 % na 4 %.
Lokální PC --> (NAT)Debian --> nic.cz packet loss 4 %, avšak ping kolem 13 ms (v podstatě odezva našeho ADSL připojení)
192.168.123.131 --> 192.168.123.1 --> nic.cz
Avšak pokud tento PC budu pingovat přes OpenVPN, packet loss je 0 %.
Můj PC jinde v internet --> (routing)Debian --> Lokální PC
138.0.1.2 --> 138.0.1.1 / 192.168.123.1 --> 192.168.123.131
Packet loss mezi Debianem a lokálním PC je nulový, stejně tak jako mezi Debianem a serverem na internetu.
Z celé situace jsem vydedukoval, že za ztrátu paketů může přímo PC s Debianem. Iptables jsou v podstatě téměř prázdné, mimo nastavení NAT.
Jak bych měl dohledat a opravit zdroj tohoto problému?
Děkuji
Plna conntrack tabulka? Co rikaji logy.
Zkuste hledat ip_conntrack_max a ip_conntrack_tcp_timeout_established.
Děkuji za reakci.
ip_conntrack_max je nastavena mnohem vetsi, nez je opravdu potreba. Pocet spojeni zde v tuto chvili byl asi 225 (povoleno 65536)
ip_contnrack_tcp_timeout_established byl nastaven na 84000, snizil jsem ho ted na 3600, ale vliv to nemelo (a takhle uz ho asi necham)
Systémový log se k těm zahozeným packetům nevyjadřuje, do jakých logů se mám ještě podívat?
Neni na tom routeru pusteny nejaky shaper?
V tento moment packet loss zmizel.
Shaper je vyplý, používal jsem tam Promethea, ale při jeho používání začaly zlobit weby seznamu.cz (lide.cz, email.cz, apod.), tak je "odstavený".
Tak jsem to zakřikl, stále beze změny.. kolem 4 %.
Nerozumím pingu z Internetu na lokální PC. To kvůli překladu adres nejde.
Pokud máte trasu mezi strojem v Internetu a routerem zabalenou v OpenVPN, pak v jakém transportním protokolu? Pokud to je TCP, tak se není čemu divit, protože ten výpadky zamaskuje.
Doporučuji měřit ztrátovost na trase mezi routerem a strojem v Internetu. Měřit čisté IPv4 bez nějakých tunelů. A měřit každý směr zvlášť (na stroji, kam pingáte si přes tcpdump ověřte, že všechny ICMP echo request packety dorazí).
Tunel je TCP... děkuji Na ten zbytek mrknu.
Vyřešeno!!!
Packet loss způsobovala síťová karta, přes kterou jsem byl bridgem připojen k ADSL.
Měl jsem původně za to, že stejně jako u win linux ztrátu paketů hlásí průběžně, né až v koncové statistice.
Děkuji všem za pomoc
Většinu svého života se pohybuji u Windows a zde je ten řádek... vypršel časový limit.... proto i po roce je pro mě takováto věc novinkou
Děkuji, zase jsem o něco chytřejší
Avšak pokud tento PC budu pingovat přes OpenVPN, packet loss je 0 %.Protože i když bude packet loss na fyzické lince 90%, OpenVPN bude opakovat vysílání tak dlouho, než ten paket dorazí. Nebo zkráceně: ta hodnota vůbec o ničem nevypovídá
Tiskni
Sdílej: