Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
:
iptables -I FORWARD -i tun1 -o eth1 -s 10.100.100.6 -d 192.168.11.5 -p tcp --sport 80 -j ACCEPT iptables -I FORWARD -o tun1 -i eth1 -s 192.168.11.5 -d 10.100.100.6 -p tcp --sport 80 -j ACCEPT iptables -I FORWARD -i tun1 -o eth1 -s 10.100.100.6 -d 192.168.11.5 -p tcp --dport 80 -j ACCEPT iptables -I FORWARD -o tun1 -i eth1 -s 192.168.11.5 -d 10.100.100.6 -p tcp --dport 80 -j ACCEPTDiky
potrebujes akorat tyhle, paklize ze klienta lezes na server:80 ... ty zbyly dva radky ti delaly server -> client:80, coz predpokladam neni to co chces.
iptables -I FORWARD -o tun1 -i eth1 -s 192.168.11.5 -d 10.100.100.6 -p tcp --sport 80 -j ACCEPT iptables -I FORWARD -i tun1 -o eth1 -s 10.100.100.6 -d 192.168.11.5 -p tcp --dport 80 -j ACCEPT
Uz mi to taky doslo ...
Dik.
iptables -A FORWARD -s 192.168.11.5 -d 10.100.100.6 -m state --state ESTABLISHED,RELATED,INVALID -j ACCEPT iptables -A FORWARD -d 192.168.11.5 -s 10.100.100.6 -m state --state ESTABLISHED,RELATED,INVALID -j ACCEPT iptables -A FORWARD -d 192.168.11.5 -s 10.100.100.6 -p tcp --dport 80 -m state --state NEW -j ACCEPT
Treba si priucim...
Mate nejaky zvlastni duvod, proc akceptujete i INVALID pakety?
Zahazovat?
Co vas vede k presvedceni, ze nikomu nemohou ublizit?
K cemu mi je, kdyz si ostatni mysli, ze nemam firewall? BTW, to znamena, ze na vasich strojich je defaultnim pravidlem REJECT? Tim mimo jine o neco usnadnite skanovani portu a odhaleni typu/verze OS.
Pokud nastanou problemy, tak vzdycky muzete INVALID povolit pro konkretni porty, obecne s tim zadny problem neni a je doporucovano tyto pakety zahazovat.
Co vas vede k presvedceni, ze nikomu nemohou ublizit?TCP/IP stack Linuxu je poměrně dobře odladěný a neřekl bych že je nějakým způsobem nerobustní vůči špatným paketům. Navíc jelikož je logika stavového FW dost pevně spjatá s logikou TCP/IP stacku tak pokud by TCP/IP stack trpěl nějakým problémem způsobeným špatným paketem, bude jím pravděpodobně stavový FW trpět taky.
K cemu mi je, kdyz si ostatni mysli, ze nemam firewall?Že nedáváte k dispozici víc informací než musíte.
BTW, to znamena, ze na vasich strojich je defaultnim pravidlem REJECT?Ano.
Tim mimo jine o neco usnadnite skanovani portu a odhaleni typu/verze OS.Pro verzi OS jsou podstatnější otevřené porty než zavřené. A skenování tím usnadní jak, když je odpověď na filtrovaném portu stejná jako na zavřeném (verzus žádná odpověď)?
vzdycky muzete INVALID povolit pro konkretni portyINVALIDní pakety nemusí chodit na nějaké porty a už vůbec ne na ty, na které chodí normální provoz.
a je doporucovano tyto pakety zahazovatUkažte mi nějaký seriózní zdroj (nejlépe RFC) k tomuto tvrzení a já otočím gard.
ale s timto zapisem, kdyz navazu to spojeni na te 80, pak pak jde i pingatJste si jist, že se to povoluje tím mým zápisem a ničím jiným? Co myslíte tím když navážete spojení?
Jaky je tedy presny rozdil, co ziskam hlavne pomoci ESTABLISHED,RELATED ?ESTABLISHED propouští pouze pakety které patří nějakému navázanému spojení - tedy ne libovolný packet, který má náhodou stejná čísla portů. RELATED pak propouští i jiné pakety, které sice nepatří tomu TCP spojení ale souvisí s ním. Například ICMP pakety "source quench" nebo "redirect" nebo "destination unreachable". Nikoliv ale "ping".
tak po navazani te komunikace z venku na portu 80Tj. jak? Před navázáním komunikace to nepingá? Pokud komunikace probíhá, tak ano? Po skončení spojení také / jak dlouho?
Nicmene diky.
Tiskni
Sdílej: