3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
iptables -I FORWARD -i tun1 -o eth1 -s 10.100.100.6 -d 192.168.11.5 -p tcp --sport 80 -j ACCEPT iptables -I FORWARD -o tun1 -i eth1 -s 192.168.11.5 -d 10.100.100.6 -p tcp --sport 80 -j ACCEPT iptables -I FORWARD -i tun1 -o eth1 -s 10.100.100.6 -d 192.168.11.5 -p tcp --dport 80 -j ACCEPT iptables -I FORWARD -o tun1 -i eth1 -s 192.168.11.5 -d 10.100.100.6 -p tcp --dport 80 -j ACCEPTDiky
potrebujes akorat tyhle, paklize ze klienta lezes na server:80 ... ty zbyly dva radky ti delaly server -> client:80, coz predpokladam neni to co chces.
iptables -I FORWARD -o tun1 -i eth1 -s 192.168.11.5 -d 10.100.100.6 -p tcp --sport 80 -j ACCEPT iptables -I FORWARD -i tun1 -o eth1 -s 10.100.100.6 -d 192.168.11.5 -p tcp --dport 80 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -s 192.168.11.5 -d 10.100.100.6 -m state --state ESTABLISHED,RELATED,INVALID -j ACCEPT iptables -A FORWARD -d 192.168.11.5 -s 10.100.100.6 -m state --state ESTABLISHED,RELATED,INVALID -j ACCEPT iptables -A FORWARD -d 192.168.11.5 -s 10.100.100.6 -p tcp --dport 80 -m state --state NEW -j ACCEPT
Treba si priucim...
Mate nejaky zvlastni duvod, proc akceptujete i INVALID
pakety?
Zahazovat?
Co vas vede k presvedceni, ze nikomu nemohou ublizit?
K cemu mi je, kdyz si ostatni mysli, ze nemam firewall? BTW, to znamena, ze na vasich strojich je defaultnim pravidlem REJECT
? Tim mimo jine o neco usnadnite skanovani portu a odhaleni typu/verze OS.
Pokud nastanou problemy, tak vzdycky muzete INVALID
povolit pro konkretni porty, obecne s tim zadny problem neni a je doporucovano tyto pakety zahazovat.
Co vas vede k presvedceni, ze nikomu nemohou ublizit?TCP/IP stack Linuxu je poměrně dobře odladěný a neřekl bych že je nějakým způsobem nerobustní vůči špatným paketům. Navíc jelikož je logika stavového FW dost pevně spjatá s logikou TCP/IP stacku tak pokud by TCP/IP stack trpěl nějakým problémem způsobeným špatným paketem, bude jím pravděpodobně stavový FW trpět taky.
K cemu mi je, kdyz si ostatni mysli, ze nemam firewall?Že nedáváte k dispozici víc informací než musíte.
BTW, to znamena, ze na vasich strojich je defaultnim pravidlem REJECT?Ano.
Tim mimo jine o neco usnadnite skanovani portu a odhaleni typu/verze OS.Pro verzi OS jsou podstatnější otevřené porty než zavřené. A skenování tím usnadní jak, když je odpověď na filtrovaném portu stejná jako na zavřeném (verzus žádná odpověď)?
vzdycky muzete INVALID povolit pro konkretni portyINVALIDní pakety nemusí chodit na nějaké porty a už vůbec ne na ty, na které chodí normální provoz.
a je doporucovano tyto pakety zahazovatUkažte mi nějaký seriózní zdroj (nejlépe RFC) k tomuto tvrzení a já otočím gard.
ale s timto zapisem, kdyz navazu to spojeni na te 80, pak pak jde i pingatJste si jist, že se to povoluje tím mým zápisem a ničím jiným? Co myslíte tím když navážete spojení?
Jaky je tedy presny rozdil, co ziskam hlavne pomoci ESTABLISHED,RELATED ?ESTABLISHED propouští pouze pakety které patří nějakému navázanému spojení - tedy ne libovolný packet, který má náhodou stejná čísla portů. RELATED pak propouští i jiné pakety, které sice nepatří tomu TCP spojení ale souvisí s ním. Například ICMP pakety "source quench" nebo "redirect" nebo "destination unreachable". Nikoliv ale "ping".
tak po navazani te komunikace z venku na portu 80Tj. jak? Před navázáním komunikace to nepingá? Pokud komunikace probíhá, tak ano? Po skončení spojení také / jak dlouho?
Tiskni
Sdílej: