abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Komunita

    Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:33 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 14:00 | IT novinky

    Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.

    VSladek | Komentářů: 0
    14.12. 00:44 | Zajímavý článek

    Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.

    |🇵🇸 | Komentářů: 37
    13.12. 04:55 | Zajímavý software

    Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (14%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 467 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?

    robotics avatar 16.6.2011 09:39 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Přečteno: 572×
    Dobrý den, nevíte prosím vás někdo jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů? Když dám třeba načíst čtverec.png a dám to v inscape trasovat,tak to vždycky ty zaoblí. Prostě všechno hranaté se zaoblí. Děkuji

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    16.6.2011 10:05 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Příloha:
    A jak ten čtverec vypadá? Zkusil jsem černý 200×200px a nic zaoblené není.
    robotics avatar 16.6.2011 12:43 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Zkus něco složitějšího, třeba tu moji ikonku co tu mam jako avatara. Tak aby to toho démona nechalo kostičkovanyho.
    16.6.2011 14:07 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Příloha:
    Myslíš tohle?

    To jsem prostě přeškáloval v GIMPu bez interpolace, aby tracer skutečně viděl nějaké hrany, a v Inkscape vypnul vyhlazování.
    robotics avatar 16.6.2011 14:32 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Takže aby to natrasovalo hranatě tak tu bitmapu musím zvětšit na 3000x3000? A určitě nejsou ty rohy po přiblížení zakulacené? :-) Doma to pak ještě vyzkouším.
    16.6.2011 15:36 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Nemusíš (viz níže) a nejsou zakulacené. Na přiblížení nezáleží, udělá to jeden uzel v každém rohu a jeden ve středu strany.
    16.6.2011 14:07 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Příloha:

    Hmm, tak to se mi nedaří. A je to vůbec nějaký divný, většina voleb v tom nastavovátku trasovaní se chová úplně jinak, než bych čekal a ten náhled vůbec neodpovídá tomu, co nakonec vyleze.

    V příloze výsledek z Adobe Illustratoru. Lepší, ale taky ne úplně ideální…

    16.6.2011 14:12 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Jak píše l4m4, s větším obrázkem to jde líp… Zkoušel jsem 3000×3000.
    16.6.2011 14:24 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    To je až přehnané, naškáloval jsem to 8x na 400x400, asi by stačilo i menší.
    16.6.2011 14:27 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Na 300×300 to právě bylo ještě dost kulaté, tak jsem jen přidal nulu. :)
    robotics avatar 17.6.2011 07:27 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    Prostě se ta bitmapa musí zvětšit aby rohy zůstali rohama.
    17.6.2011 08:33 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inscape - jak trasovat bitmapu bez zaoblení rohů?
    jen doplním, že pro jednoduchý případ jako je ten avatar úplně postačí nástroj "Fill bounded areas" s nastavením Práh:0 a Close gaps: None

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.