Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Ahoj, udelal jsem si v jave takoveho jednoducheho TCP klienta a TCP server. Klient jen posila pakety na server a ten je zobrazuje, vse v konzoli.
1) kdyz pouziju ip moji vnitrni site, jdou mi pakety posilat na libivolny port a zprava kterou posilam se zobrazuje
2) kdyz odesilam pakety na ip adresu kterou mi pridelil internetovy provider (mam O2 adsl, dynamicky pridelovanou) a rozjedu server (samozrejme na odpovidajicim portu), vyhazuje mi netbeans hlasku "connection refused" na vsechny mozne porty ktere jsem zkousel (64350 a podobne co me napadly)
3) kdyz zkusim pouzit port napriklad 23, client komunikuje s mym telnetem (prijmam pozadavek "password:*****"), ale moje vlastni serverova aplikace nic neprijma :-/ kdyz zkusim port 80, Wireshark mi spravne ukaze odesilane pakety i s mym textem, nasledne okamzite prijmuti paketu z vnejsku z moji ip od providera, ale veskery text v prijmutem paketu vzdy chybi a to jak u portu 23 tak 80
Firewall mam ve winech uplne vypnuty.
1) proc nefungujou porty ktere zadavam i kdyx mi na nich nasloucha server?
2) proc kdyz odeslu paket s textem na port 80 nebo 23, prijmu ho bez textu?
3) blokuje li to O2 schvalne v ramci nejake bezpecnosti, proc muzou fungovat treba moje multiplayerove hry, ty prece maji taky svoje porty pres ktere komunikuji
Dekuji za pomoc
Řešení dotazu:
xenon / # nmap XXX.XXX.XXX.XXX Starting Nmap 5.51 ( http://nmap.org ) at 2012-10-12 14:49 CEST Nmap scan report for XXX.XXX.broadband12.iol.cz (XXX.XXX.XXX.XXX) Host is up (0.021s latency). Not shown: 991 closed ports PORT STATE SERVICE 135/tcp open msrpc 139/tcp open netbios-ssn 445/tcp open microsoft-ds 8000/tcp open http-alt 49152/tcp open unknown 49153/tcp open unknown 49154/tcp open unknown 49155/tcp open unknown 49156/tcp open unknown Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 6.26 secondsBTW nechci vypadat jako kverulant, ale za mych mladych wydlackych let takhle vystavovat nezafajrvolovanou masinu byla cira sebevrazda.
public static void main(String[] args) { Socket s; String host = "XXX.XXX.XXX.XXX"; int port = 65010; try { s = new Socket(host, port); BufferedReader sis = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in)); BufferedWriter os = new BufferedWriter( new OutputStreamWriter(s.getOutputStream())); BufferedReader is = new BufferedReader( new InputStreamReader(s.getInputStream())); String l; do { System.out.println("Type a line to send to server."); l = sis.readLine(); os.write(l); os.newLine(); os.flush(); System.out.println("Server: " + is.readLine()); } while (!l.equals("exit") && !l.equals("down")); s.close(); } catch (Exception e) { System.out.println(e); } }
Tiskni
Sdílej: