Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Ahoj vsem. Mam takovou prosbicku. Potreboval bych poradit, jak zjistim podrobne rozdeleni disku.
Popisu situaci a jestli spatne, tak me prosim opravte.
server Debian Squeeze
1. mam dva identicke disky sda a sdb (v tomto bode bez oddilu)
2. mam dva identicke oddily sda1 a sdb1
3. z sda1 a sdb1 mam vytvoreny raid md0
4. mam LVM PV1 z sda1 a sdb1
5. na PV1 mam VG1
6. na VG1 mam LV1 LV2 a LV3
7. na LV1 LV2 a LV3 mam fs ext4
popsal jsem situaci "vrstev na disku" teoreticky dobre? Jde mi o to, jestli chapu dobre princip
Pokud ano, zajimalo by me, jak zjistim velikosti v bodech 1. 2. 3. 5. 6. 7. (tzn. prazdne misto, velikost oddilu, velikost raidu, velikost PV, LV a velikosti fs). Abych mel nejake rezervy, popr, aby jich nebylo moc.
Snad se da trosku moje otazka pochopit
Dekuji vsem
1,2,3 fdisk
5, pvdisplay
6, lvdisplay
7, df
D.
fdisk -l vypisuje velikosti buď v "sektorech" nebo "cylindrech". Pokud dává defaultně cylindry (např. CentOS) tak fdisk -l -u vypíše totéž pomocí sektorů. Sektory jsou samozřejmě 512 bytů takže převod na kb je děleno 2cat /proc/mdstat vypíše co sy myslí mdadm o raidu. velikost je v kBpvdisplay --units k vypíše fyzické PV velikost je v kB.vgdisplay --units klvdisplay --units k
Tiskni
Sdílej: