Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Ahoj vsem. Mam takovou prosbicku. Potreboval bych poradit, jak zjistim podrobne rozdeleni disku.
Popisu situaci a jestli spatne, tak me prosim opravte.
server Debian Squeeze
1. mam dva identicke disky sda a sdb (v tomto bode bez oddilu)
2. mam dva identicke oddily sda1 a sdb1
3. z sda1 a sdb1 mam vytvoreny raid md0
4. mam LVM PV1 z sda1 a sdb1
5. na PV1 mam VG1
6. na VG1 mam LV1 LV2 a LV3
7. na LV1 LV2 a LV3 mam fs ext4
popsal jsem situaci "vrstev na disku" teoreticky dobre? Jde mi o to, jestli chapu dobre princip
Pokud ano, zajimalo by me, jak zjistim velikosti v bodech 1. 2. 3. 5. 6. 7. (tzn. prazdne misto, velikost oddilu, velikost raidu, velikost PV, LV a velikosti fs). Abych mel nejake rezervy, popr, aby jich nebylo moc.
Snad se da trosku moje otazka pochopit
Dekuji vsem
1,2,3 fdisk
5, pvdisplay
6, lvdisplay
7, df
D.
fdisk -l
vypisuje velikosti buď v "sektorech" nebo "cylindrech". Pokud dává defaultně cylindry (např. CentOS) tak fdisk -l -u
vypíše totéž pomocí sektorů. Sektory jsou samozřejmě 512 bytů takže převod na kb je děleno 2cat /proc/mdstat
vypíše co sy myslí mdadm o raidu. velikost je v kBpvdisplay --units k
vypíše fyzické PV velikost je v kB.vgdisplay --units k
lvdisplay --units k
Tiskni
Sdílej: