Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
LISTDIR=/adresar/plny/suborov;
COUNTER=0;
IFS='
'
find $LISTDIR -type f | while read i; do
# echo "insert into....$i" | mysql ....;
COUNTER=`expr $COUNTER + 1`;
echo "$COUNTER";
echo "$i";
done
Řešení dotazu:
find "$LISTDIR" -type f -exec echo "INSERT INTO ... {} ...;" \; | mysql ...
Dal jsem pryč výpis (bo to je jistě brzda), dopřebastlil(je to jen na odzkoušení) a výsledky z přílohy mám takovéto:
TEST >time ./kuk.bash 1 COUNT(*) 0 COUNT(*) 38711 real 5m15.801s --------------------- TEST >time ./kuk.bash 10 COUNT(*) 0 COUNT(*) 38711 real 0m35.810s --------------------- TEST >time ./kuk.bash 100 COUNT(*) 0 COUNT(*) 38711 real 0m34.757s --------------------- TEST >time ./kuk.bash 1000 COUNT(*) 0 COUNT(*) 38711 real 6m7.704s ---------------------Třeba to pomůže.
Trochu to zabije COUNTER=`expr $COUNTER + 1`;
z 5:15 to dá 6:10
opravou na COUNTER=$(($COUNTER + 1))
z 5:15 to dá 5:15
Jen projetí ve smyčce se ti to nepotáhne jako sopel, zesoplí se to tím co tam ještě děláš :)
import os import MySQLdb db=MySQLdb.connect('localhost', '', '', 'test') db.query("CREATE TABLE soubor(nazev text);") curs=db.cursor() for line in os.popen('find "/adresar/plny/suborov" -print0').read().split('\0'): curs.execute("INSERT INTO soubor VALUES (%s)", (line,)) db.commit()
foreach (new RecursiveIteratorIterator(new RecursiveDirectoryIterator('/adresar/plny/suborov',RecursiveDirectoryIterator::FOLLOW_SYMLINKS)) as $fullfilepath)
{
$pathparts = pathinfo($fullfilepath);
....
z "15 bash minut" som sa dostal na "36 php sekund" (teda ak nehladam v pripade mp3 suborov ID3tags, nechcekujem duplicitne subory, ktore uz v DB su, apod.), takze spokojnost, uz len odladit zvysok aktivit.
No nic, cas ist spat.
Dobru noc a vdaka.
&
a jedním wait
lze ještě nějakou sekundičku nahnat.
find
pustil předem, aby cache eliminovala vliv FS (bo s tím člověk moc nepohne).
find ... | while ... echo "insert ..." done | mysql ...
Kouzlo (na MySql) je v multi insertu a je putna jak se použije, pokud se vkládá velké množství řádků tak samostatné inserty jsou výrazně pomalejší než jeden multi insert, ale má to určité zlomové body, dle nastavení serveru a výkonu, protože multi insert je jeden dotaz a když je moc velký, tak to analýza zabije a i prostor pro mezi-oddych SQL serveru přichází za moc dlouho.
Tady jsem to upravil na na první pohled divně, na druhý lehce pochopitelné:
echo -n "('$xy')" >> /dev/shm/kuk ... mysql -u test -ptest test < /dev/shm/kukTedy eliminace spojováni v bash-i přes soubor, ale v paměti:
TEST >time ./kuk.bash 10 COUNT(*) 0 COUNT(*) 38712 real 0m33.569s ---------------------- TEST >time ./kuk.bash 100 COUNT(*) 0 COUNT(*) 38712 real 0m7.211s ---------------------- TEST >time ./kuk.bash 1000 COUNT(*) 0 COUNT(*) 38712 real 0m5.419s ---------------------- TEST >time ./kuk.bash 10000 COUNT(*) 0 COUNT(*) 38712 real 0m6.777sA jsem s 60k v bash-i pod 9 sec, kazí mi to jen ty 0.4GHz
find -print0 | xargs -0 id3tag
Tiskni Sdílej: