Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
xrandr
Screen 0: minimum 320 x 200, current 1024 x 768, maximum 32767 x 32767 LVDS1 connected (normal left inverted right x axis y axis) 1280x800 60.0 + 50.0 1024x768 60.0 800x600 60.3 56.2 640x480 59.9 VGA1 connected primary 1024x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 0mm x 0mm 1024x768 60.0* 800x600 60.3 56.2 848x480 60.0 640x480 59.9 HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis) DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis) HDMI2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis) HDMI3 disconnected (normal left inverted right x axis y axis) DP2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis) DP3 disconnected (normal left inverted right x axis y axis) VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)Potrebujem VGA1 nastavit na 1920x1080 stym ze monitor je 24" ale 16:10! Najprv som postupoval podla tohto navodu no to mi nastavilo pozadovane rozlisenie ale bolo to trosku pretiahnute koli tomu ze monitor je 16:10.
Ano, protože správné rozlišení je 1920×1200 pro 16:10. Jestli chceš zachovat poměr stran, musíš napsat, co máš za grafiku a ovladače.
Pro KMS se to nastavovalo nějak: "xrandr --output DEVICE --set "scaling mode" full_aspect", popř. vyhledej na googlu: "xrandr keep aspect ratio"Potrebujem VGA1 nastavit na 1920x1080 stym ze monitor je 24" ale 16:10! Najprv som postupoval podla tohto navodu no to mi nastavilo pozadovane rozlisenie ale bolo to trosku pretiahnute koli tomu ze monitor je 16:10.Počkej, tak chceš nastavit 1920x1080 (což se ti povedlo), nebo chceš nastavit nativní rozlišení monitoru (nejspíš 1920x1200)?
jak sis to namapoval?V Xfce jsem to naklikal v Nastavení → Klávesnice → Application Shortcuts.
Tiskni
Sdílej: