Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Řešení dotazu:
Co primarne cini distribuce rozdilne v pozadavcich na hardware?Vůbec nic, všechny jsou na tom víceméně stejně.
Graficka nadstavba?Ano, samozřejmě. Všechny provozované aplikace. To ale není moc věcí distribuce, jako spíš uživatele.
Unity je narocnejsi nez KDE?Teď bude flame. Možná o trochu.
Co to máš za praxi?
Je to hodně různé, na jednom DELLu je to suveréně nejdelší čas celé bootovací procedury a jen to určitě přes 10sec, ale zas třeba některé Asusy to dají za 1sec.
Unity je narocnejsi nez KDE?Teď bude flame. Možná o trochu.
Důvod pro flame zrovna tady nevidím — takhle vágně se nedá říct, co je náročnější. Záleží přece na tom, jaké nastavení Unity nebo KDE zrovna používají. Netuším, jak je na tom Unity, ale KDE má hodně rozsáhlé spektrum různých nastavení od nějakého bleskového neakcelerovaného „Light Style“ až po megahustohusté poloprůhledné a vlnité efekty. Tvrzení, že KDE je méně náročné nebo náročnější než prostředí Z nebo Y tedy nemá příliš jasnou definici.
Nicméně ve středu pozornosti by měl být uživatel a použitelnost daného prostředí pro každodenní práci. Tady už bych si flame dokázal představit. Problémy s výkonem občas pomůže vyřešit hustší grafická karta, zatímco problémy s prostředím jako takovým a s principem jeho fungování můžou být mnohem hlubšího charakteru.
...v /etc/make.conf (je to tam, že? Gentoo už jsem dlouho neviděl)...
Soubor se (pro nové instalace) přesunul do /etc/portage/make.conf
V podstatě nic. Neexistují náročnější a méně náročné distribuce. Kdyby nějaká distribuce byla méně náročná na HW, mohlo by to třeba znamenat, že ten HW nedokáže plně využít. Což by bylo úplně špatně.
Každé grafické prostředí má nároky na HW závislé na konfiguraci. V drtivé většině případů se nedá říct, že prostředí Y je náročnější než prostředí Z. Jakýkoliv výpočet může být náročný na HW — buď v tom smyslu, že má spoustu procesů či vláken a dovede například zatížit všechny procesory, nebo třeba v tom smyslu, že pokud HW není dostatečně výkonný, doba výpočtu překročí hranici lidské trpělivosti. Dalších vágních definic náročnosti na HW se dá najít spousta — ještě nebyla řeč o RAM, síti nebo discích.
Grafické prostřední není vlastnost distribuce. V každé rozumné distribuci lze nainstalovat libovolný počet grafických prostředí a nechat uživatele, aby si své prostředí vybrali při přihlášení. Akcelerované grafické prostředí se spoustou animovaných udělátek bude jistě náročnější na HW než TWM, ale s tím distribuce opravdu nic nenadělá.
Tiskni
Sdílej: