Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
/mnt/server. V části tohoto připojeného prostoru je datová kopie (záloha) důležitého stromu (fotky dokumenty). Zkopírovat to samozřejmě mohu různými způsoby, od cp přes synchronizaci adresáře v krusaderu, rsync lokálně mezi ~/data /mnt/server/data pak rsync --rsh="ssh -l uzivatel" . 10.0.0.1:/mnt/export1/data. Ale obávám se, že všechno tohle přes síť fakticky přetlačí všechnno z data a jediná možnost je na serveru mít rsyncd a kopírovat to s ním. Dat už je celkem dost tak. Je to mu tak nebo to jde i jinak?
Řešení dotazu:
Mezi rsyncd a rsync pres SSH by neměl být rozdíl.
rsync normálně používá metadata (čas změny a velikost), aby považoval soubory za stejné a nezkoumal jejich obsah. Ve zbývajících případech samozřejmě musí přečíst obsah. Takže pokud nechceš tahat data po síti tam a zpět, tak místo kopírování na rsyncu do přípojeného NFS použij rsync proti serveru.
Na konec v upovídaném režimu klient hlásí, kolik dat přenesl po síti. Tak si můžeš změřit.
Ale obávám se, že všechno tohle přes síť fakticky přetlačí všechnno z data a jediná možnost je na serveru mít rsyncd a kopírovat to s ním.Ne, rsync přes ssh je ekvivaletní rsyncd a přenáší taky jen změny (ze zvyku teda dávám --partial). Ostatně můžeš si to zkusit… rsync lokálně bude kopírovat jen změněné soubory, ale celé, protože by stejně musel ten druhý soubor přečíst.
--no-whole-file, což se může právě v případě NFS hodit. Je ale dost pravděpodobné, že bude účinnější použít přímo kód rsyncu pro přenos dat po síti (pomocí rsyncd nebo ssh) místo NFS. Narozdíl od NFS přístupu totiž může rsync proces na serveru číst data na serveru rychleji, než lokální proces přes NFS a čas nutný k výpočtu rozdílu se tak přibližně z poloviny přesune na server. Samozřejmě toto jsou jen teoretické úvahy, asi mohou existovat případy, kdy to bude naopak.
Tiskni
Sdílej: