abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 12:22 | Komunita

Prohlášení (Twitter) Minnesotské univerzity k výzkumu proveditelnosti nenápadného začlenění bezpečnostních chyb do Linuxu: Situaci bereme vážně. Výzkum jsme pozastavili. Prozkoumáme výzkumnou metodu a její schválení. Stanovíme opatření…

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 11:22 | Nová verze

OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 16.0.0 (Current) otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Přehled novinek v článku na Medium.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 09:44 | Pozvánky

Na MFF UK pokračuje série on-line přednášek o architektuře a implementaci operačních systémů. Dnes je na programu Live kernel patching, příští týden ladění kernelu a kdump, další přednášky jsou naplánovány až do 3. června.

… více »
Vojtěch Horký | Komentářů: 0
dnes 09:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 3.3 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:22 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že Mozilla z Firefoxu pro Android i iOS odstraní integraci „sledovacího“ systému Leanplum. Leanplum sbírá informace, jak moc uživatelé používají záložky, panely, integraci Pocketu apod. Českých uživatelů se to prý příliš netýká.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 20:44 | IT novinky

Microsoft v příspěvku na svém blogu představil WSLg (Windows Subsystem for Linux GUI) aneb rozšíření WSL přinášející možnost spouštění grafických linuxových aplikací. V dalším příspěvku je rozebrána architekturu WSLg. Videoukázka práce s WSLg na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 15:00 | Komunita

Greg Kroah-Hartman zakázal Minnesotské univerzitě přispívat do Linuxu. Vědci úmyslně posílali patche s bezpečnostními chybami a pak psali vědecké články (pdf). Vědci používají pojem "pokrytecké commity" (hypocrite commits) aneb zdánlivě prospěšné commity, které ve skutečnosti přinášejí kritické problémy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 35
včera 09:00 | Zajímavý software

Program Zellij byl představen a vydán v beta verzi. Popis programu říká, že se jedná o terminálový pracovní prostor aneb program podobný programům tmux a screen. Naprogramovaný je v Rustu. Pluginy jsou ve WebAssembly.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 08:00 | Nová verze

Byla vydána verze 9.0 prohlížeče map a GPS logů GPXSee. Nová verze přináší podporu Mapsforge map, pro jejichž prohlížení tak již není potřebná Java.

Martin Tůma | Komentářů: 15
včera 02:55 | IT novinky

Apple představil (keynote) nový iMac, iPad Pro, fialový iPhone 12, AirTag a Apple TV 4K. Půjde na novém iMacu a iPadu Pro s procesorem M1 kostka? :-)

Ladislav Hagara | Komentářů: 61
Kolik času v průměru denně trávíte videohovory/-konferencemi? (ať už v práci, škole nebo soukromě)
 (51%)
 (12%)
 (15%)
 (12%)
 (7%)
 (1%)
 (2%)
Celkem 401 hlasů
 Komentářů: 7, poslední 8.4. 12:14
Rozcestník

Dotaz: OpenGL hry: poskozene textury, malo fps

7.9.2003 11:14 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Přečteno: 170×
Zdarec, mám natažený modul glx v /etc/XF86Config a vůbec si myslím, že je všechno v pořádku, dále Radeon 7000, Slackware 9, XFree 4.3.0. Podpora OpenGL, Mesa a DRI by měla být zakompilovaná, aspoň jsem o tom přesvědčen. Když pustím glxgears, dosahuje to hodnot

1324 frames in 5.0 seconds = 264.800 FPS
1600 frames in 5.0 seconds = 320.000 FPS
1700 frames in 5.0 seconds = 340.000 FPS
1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS
1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS

Není to málo? Potom spustím TORCS: netexturuje a ani se nerozjedu, zobrazuje se '1 fps'. Cube: to samé (5 fps). Co nemám kde nastavené? Podotýkám, že např. chromium a tuxracer jedou jak blesk. HW nároky k TORCS ani Cube jsem nějak nenašel, ale myslím, že s tím problém není (512 RAM, Athlon 1600+).
Díky,
--vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

Odpovědi

7.9.2003 11:33 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Prostě nefunguje ti HW opengl, běží ti to pouze softwarově. Viz moje
[petr@soban ~]$ glxgears
13881 frames in 5.0 seconds = 2776.200 FPS
17252 frames in 5.0 seconds = 3450.400 FPS
17166 frames in 5.0 seconds = 3433.200 FPS
17316 frames in 5.0 seconds = 3463.200 FPS
17222 frames in 5.0 seconds = 3444.400 FPS
17347 frames in 5.0 seconds = 3469.400 FPS
17227 frames in 5.0 seconds = 3445.400 FPS

grafika nvidia GF4 TI4200 :-)
7.9.2003 11:36 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Sakra, to by mě nenapadlo! :-( Tak to je potom zrada. Myslel jsem, že když natáhnu moduly v konfiguráku XFree, tak je vymalováno. To mě teda dostalo... --vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
7.9.2003 15:32 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
zdravim:/#,
ldd $(which glxgears);
a mrkni se co ti to taha za knihovny, pripadne udelat linky na akcelerovany knihovny. pred nejakym casem mi toto pomohlo s TNT2.bez zaruky.
by goldenfish
7.9.2003 19:04 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Díky, ale tady se nechytám:

libGL.so.1 => /usr/lib/libGL.so.1 (0x40026000)
libXext.so.6 => /usr/X11R6/lib/libXext.so.6 (0x4009a000)
libX11.so.6 => /usr/X11R6/lib/libX11.so.6 (0x400a8000)
libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0x4016f000)
libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0x401c1000)
libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x401e4000)
libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0x40317000)
/lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

Jak poznám akcelerované nebo co vlastně s tím?
Díky,
--vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
7.9.2003 21:01 svaca | skóre: 38
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Musis si stahnout z http://www.xfree86.org/~alanh/ ovladace pro kernel, takze v pripade Slacku9 linux-drm-4.3.0-kernelsource.tar.gz a to je vse. Pak musis mit pouze v XF86Config jako driver uvedeny "ati" nebo "radeon" a taky si nastav prava na DRI pro ostatni uzivatele, jinak ti to bude chodit pouze pod rootem.
Never give up ! Stay ATARI !
7.9.2003 21:05 svaca | skóre: 38
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Ze ti funguje dri, zjistis tak, ze v X si spustis konzoli a napises glxinfo, vypise se ti informace a a zacetku je napsano Direct rendering: Yes (ve tvem pripade tam bude asi NO) Nebo spustis X, prepnes do konzole a das vypis kernelu: dmesg. Na konci je info, zda se nahral DRI.
Never give up ! Stay ATARI !
8.9.2003 13:02 michal
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
nazdar mam to same ... a mam tnt2, a sem presvedcen ze openGL mi jede (pochybuju ze q3 bych vyhnal na 60-80fps sw), procik mam durona 800, 256mb, tnt2pro 32mb

2387 frames in 5.0 seconds = 477.400 FPS
2486 frames in 5.0 seconds = 497.200 FPS
2514 frames in 5.0 seconds = 502.800 FPS
1960 frames in 5.0 seconds = 392.000 FPS
torcs se uz probiralo, na newsech, lidi co to zkouseli jim to slo taky cukane, a kdo rikal ze to zkompiloval a behalo mu to jako blesk se neak uz potom nevyjadril...

ps> kdyby jsi to nahodou rozbehal over 40fps ... tak napis jak ... diky
8.9.2003 18:26 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Už to tahám. Byl jsem ale stoprocentně přesvědčený, že jsou tam standardně; všude se to píše! Jak to mám kdesi najít? Já jsem to poctivě hledal, ati.com nic a na schneider-digital.de je to jenom pro Fire karty. Zatím díky, ozvu se s výsledkem. --vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.