abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | IT novinky

    Google oznámil konec své herní platformy Stadia. Servery budou vypnuty 18. ledna 2023. Více ve FAQ. Google představil Stadiu v březnu 2019. Pro hráče z Česka a Slovenska byla Stadia dostupná od prosince 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | Komunita

    Před pěti dny pouze kostka, dnes již na Apple M1 GPU pomocí ovladače pro Linux napsaného v Rustu běží Neverball, Firefox s YouTube a framework pro VTubing Inochi2D v GNOME na Waylandu (YouTube, Twitter).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 14:00 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že se vývoj kolekce softwarových nástrojů GNU Toolchain přesune ze Sourceware do Linux Foundation. Do GNU Toolchain patří GNU Compiler Collection (gcc), GNU Make, GNU C Library (glibc), GNU Binutils, GNU Bison, GNU M4, GNU Debugger (gdb) a GNU Autotools. Pod Linux Foundation vznikne nový projekt GNU Toolchain Infrastructure (GTI). Na infrastruktuře Linux Foundation probíhá vývoj Linuxu a mnoha dalších open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.4 multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze nové moduly Qt HTTP Server a Qt Quick 3D Physics. Opět je k dispozici modul Qt TextToSpeech. V modulu Qt Quick Dialogs je nově ColorDialog.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Projekt ButtFish odpoví na otázku, zda je možné v šachu podvádět pomocí hračky pro dospělé a morseovky. Využívá open source framework Buttplug.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 03:00 | IT novinky

    Amazon včera představoval své novinky (YouTube). Začal novým 10,2 palcovým Kindlem Kindle Scribe, tj. prvním Kindlem pro čtení i psaní. Následovalo představení zařízení pro monitorování spánku Halo Rise, chytrého reproduktoru s 3D audiem a Alexou Echo Studio, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Humor

    Stavíte retro počítač nebo Vám na počítači chybí zvuk starého pevného disku? Pomoci může HDD Clicker (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 16:11 | Nová verze

    Adaptable Linux Platform je nová distribuce od SUSE, která má v budoucnu nahradit SLE (openSUSE Leap); navazuje na stávající SLE Micro. Základem je „neměnný“ HostOS, aplikace běží v kontejnerech. Nyní jsou dostupné obrazy prototypu nazvaného „Les Droites“. Zatím má podporovat především šifrování disku a kontejnerizaci, ale bez větší integrace.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    včera 14:33 | Komunita

    Mesa umí skrze VA-API hardwarovou podporu H.264, H.265 a VC-1. Ve Fedora Linuxu ale musí být tato podpora z důvodů softwarových patentů zakázána.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 08:00 | IT novinky

    Intel na dvoudenní akci Intel Innovation 2022 představuje své novinky. První den představil 13. generaci procesorů Intel Core. Nejvýkonnější Intel Core i9-13900K má 24 jader (8 výkonných a 16 úsporných) a 32 vláken a může běžet až na 5,8 GHz. Jeho cena je 589 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Bavíte se s chatboty na webových stránkách e-shopů, bank, mobilních operátorů atd.?
     (22%)
     (5%)
     (49%)
     (25%)
    Celkem 286 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník


    Dotaz: OpenGL hry: poskozene textury, malo fps

    7.9.2003 11:14 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Přečteno: 177×
    Zdarec, mám natažený modul glx v /etc/XF86Config a vůbec si myslím, že je všechno v pořádku, dále Radeon 7000, Slackware 9, XFree 4.3.0. Podpora OpenGL, Mesa a DRI by měla být zakompilovaná, aspoň jsem o tom přesvědčen. Když pustím glxgears, dosahuje to hodnot

    1324 frames in 5.0 seconds = 264.800 FPS
    1600 frames in 5.0 seconds = 320.000 FPS
    1700 frames in 5.0 seconds = 340.000 FPS
    1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS
    1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS

    Není to málo? Potom spustím TORCS: netexturuje a ani se nerozjedu, zobrazuje se '1 fps'. Cube: to samé (5 fps). Co nemám kde nastavené? Podotýkám, že např. chromium a tuxracer jedou jak blesk. HW nároky k TORCS ani Cube jsem nějak nenašel, ale myslím, že s tím problém není (512 RAM, Athlon 1600+).
    Díky,
    --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

    Odpovědi

    7.9.2003 11:33 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Prostě nefunguje ti HW opengl, běží ti to pouze softwarově. Viz moje
    [petr@soban ~]$ glxgears
    13881 frames in 5.0 seconds = 2776.200 FPS
    17252 frames in 5.0 seconds = 3450.400 FPS
    17166 frames in 5.0 seconds = 3433.200 FPS
    17316 frames in 5.0 seconds = 3463.200 FPS
    17222 frames in 5.0 seconds = 3444.400 FPS
    17347 frames in 5.0 seconds = 3469.400 FPS
    17227 frames in 5.0 seconds = 3445.400 FPS
    
    
    grafika nvidia GF4 TI4200 :-)
    7.9.2003 11:36 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Sakra, to by mě nenapadlo! :-( Tak to je potom zrada. Myslel jsem, že když natáhnu moduly v konfiguráku XFree, tak je vymalováno. To mě teda dostalo... --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    7.9.2003 15:32 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    zdravim:/#,
    ldd $(which glxgears);
    a mrkni se co ti to taha za knihovny, pripadne udelat linky na akcelerovany knihovny. pred nejakym casem mi toto pomohlo s TNT2.bez zaruky.
    by goldenfish
    7.9.2003 19:04 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Díky, ale tady se nechytám:

    libGL.so.1 => /usr/lib/libGL.so.1 (0x40026000)
    libXext.so.6 => /usr/X11R6/lib/libXext.so.6 (0x4009a000)
    libX11.so.6 => /usr/X11R6/lib/libX11.so.6 (0x400a8000)
    libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0x4016f000)
    libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0x401c1000)
    libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x401e4000)
    libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0x40317000)
    /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

    Jak poznám akcelerované nebo co vlastně s tím?
    Díky,
    --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    7.9.2003 21:01 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Musis si stahnout z http://www.xfree86.org/~alanh/ ovladace pro kernel, takze v pripade Slacku9 linux-drm-4.3.0-kernelsource.tar.gz a to je vse. Pak musis mit pouze v XF86Config jako driver uvedeny "ati" nebo "radeon" a taky si nastav prava na DRI pro ostatni uzivatele, jinak ti to bude chodit pouze pod rootem.
    Never give up ! Stay ATARI !
    7.9.2003 21:05 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Ze ti funguje dri, zjistis tak, ze v X si spustis konzoli a napises glxinfo, vypise se ti informace a a zacetku je napsano Direct rendering: Yes (ve tvem pripade tam bude asi NO) Nebo spustis X, prepnes do konzole a das vypis kernelu: dmesg. Na konci je info, zda se nahral DRI.
    Never give up ! Stay ATARI !
    8.9.2003 13:02 michal
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    nazdar mam to same ... a mam tnt2, a sem presvedcen ze openGL mi jede (pochybuju ze q3 bych vyhnal na 60-80fps sw), procik mam durona 800, 256mb, tnt2pro 32mb

    2387 frames in 5.0 seconds = 477.400 FPS
    2486 frames in 5.0 seconds = 497.200 FPS
    2514 frames in 5.0 seconds = 502.800 FPS
    1960 frames in 5.0 seconds = 392.000 FPS
    torcs se uz probiralo, na newsech, lidi co to zkouseli jim to slo taky cukane, a kdo rikal ze to zkompiloval a behalo mu to jako blesk se neak uz potom nevyjadril...

    ps> kdyby jsi to nahodou rozbehal over 40fps ... tak napis jak ... diky
    8.9.2003 18:26 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Už to tahám. Byl jsem ale stoprocentně přesvědčený, že jsou tam standardně; všude se to píše! Jak to mám kdesi najít? Já jsem to poctivě hledal, ati.com nic a na schneider-digital.de je to jenom pro Fire karty. Zatím díky, ozvu se s výsledkem. --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.