abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 20:22 | Pozvánky

Zítra proběhne jednodenní online konference InstallFest 2021. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, workshopů a také stánků. Dění lze sledovat na Twitteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:11 | Nová verze

Byla vydána nová verze 6.5 v Javě napsané aplikace pro komplexní návrh rozmístění nábytku a dalšího vybavení v interiérech Sweet Home 3D. Vyzkoušet lze online verzi. Nedávno byly aktualizovány také knihovny nábytku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 08:00 | Humor

Nové verze webových prohlížečů Firefox a Chrome byly vydávány každých 6 týdnů. Vývojářům Firefoxu se nelíbilo, že Chrome bude mít vždy větší číslo verze, proto se rozhodli vydávat nové verze Firefoxu každé 4 týdny. Aktuální stav: Firefox 86 byl vydán v 8. týdnu a Chrome 89 v 9 týdnu letošního roku. V kterém týdnu bude mít Firefox větší číslo verze než Chrome?

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 31
včera 07:00 | Zajímavý článek

Thom Holwerda popisuje na OSnews pracovní stanici Raptor Blackbird Secure Desktop (architektura POWER9) a své zkušenosti s ní včetně provozu desktopových aplikací.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.54 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.54 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
4.3. 14:23 | Zajímavý článek

Check Point zveřejnil report, podle kterého NSA v roce 2013 vytvořila exploit pro operační systém MS Windows. Exploit sloužil k lokální eskalaci práv. O rok později tento exploit ukradli hackeři z Číny. Až po dvou letech byl exploit zveřejněn a Microsoft vydal aktualizaci. Jinými slovy, celé téma se točí o tom, jak NSA zřejmě přispěla ke globálnímu snížení kybernetické bezpečnosti. Celý příběh podrobně naleznete na checkpoint.com.

Max | Komentářů: 6
4.3. 09:11 | Komunita

Framework Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací byl vydán ve verzi 2 a související programovací jazyk Dart (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.12. Proběhla online konference Flutter Engage. Videozáznam je k dispozici na YouTube. Canonical zde oznámil (Twitter, YouTube), že Flutter je výchozí volba pro vývoj nových aplikací pro Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
4.3. 09:00 | IT novinky

Společnost AMD na YouTube představila novou grafickou kartu AMD Radeon RX 6700 XT postavenou na architektuře RDNA 2. V prodeji bude od 18. března. Její cena byla stanovena na 479 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
4.3. 08:00 | Nová verze

Uživatelsky přívětivý shell fish byl vydán ve verzi 3.2.0 Vylepšuje uživatelské rozhraní (doplňování, práce s historií úprav textu aj.), přidává napovídání argumentů dalších aplikací, zjednodušuje syntaxi (expanze rozsahů), opravuje chyby.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
3.3. 16:00 | Zajímavý software

Steam Link je nově dostupný také pro 64bitový x86 Linux. Streamovat hry z výkonného počítače s nainstalovanou službou Steam lze tedy vedle telefonu, tabletu nebo televize i do počítače s Linuxem. Instalovat Steam Link lze z Flathubu. Od prosince 2018 je k dispozici Steam Link pro Raspberry Pi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Vzděláváte se formou hromadných online kurzů (MOOC)?
 (57%)
 (9%)
 (1%)
 (6%)
 (27%)
Celkem 122 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

Dotaz: OpenGL hry: poskozene textury, malo fps

7.9.2003 11:14 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Přečteno: 170×
Zdarec, mám natažený modul glx v /etc/XF86Config a vůbec si myslím, že je všechno v pořádku, dále Radeon 7000, Slackware 9, XFree 4.3.0. Podpora OpenGL, Mesa a DRI by měla být zakompilovaná, aspoň jsem o tom přesvědčen. Když pustím glxgears, dosahuje to hodnot

1324 frames in 5.0 seconds = 264.800 FPS
1600 frames in 5.0 seconds = 320.000 FPS
1700 frames in 5.0 seconds = 340.000 FPS
1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS
1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS

Není to málo? Potom spustím TORCS: netexturuje a ani se nerozjedu, zobrazuje se '1 fps'. Cube: to samé (5 fps). Co nemám kde nastavené? Podotýkám, že např. chromium a tuxracer jedou jak blesk. HW nároky k TORCS ani Cube jsem nějak nenašel, ale myslím, že s tím problém není (512 RAM, Athlon 1600+).
Díky,
--vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

Odpovědi

7.9.2003 11:33 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Prostě nefunguje ti HW opengl, běží ti to pouze softwarově. Viz moje
[petr@soban ~]$ glxgears
13881 frames in 5.0 seconds = 2776.200 FPS
17252 frames in 5.0 seconds = 3450.400 FPS
17166 frames in 5.0 seconds = 3433.200 FPS
17316 frames in 5.0 seconds = 3463.200 FPS
17222 frames in 5.0 seconds = 3444.400 FPS
17347 frames in 5.0 seconds = 3469.400 FPS
17227 frames in 5.0 seconds = 3445.400 FPS

grafika nvidia GF4 TI4200 :-)
7.9.2003 11:36 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Sakra, to by mě nenapadlo! :-( Tak to je potom zrada. Myslel jsem, že když natáhnu moduly v konfiguráku XFree, tak je vymalováno. To mě teda dostalo... --vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
7.9.2003 15:32 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
zdravim:/#,
ldd $(which glxgears);
a mrkni se co ti to taha za knihovny, pripadne udelat linky na akcelerovany knihovny. pred nejakym casem mi toto pomohlo s TNT2.bez zaruky.
by goldenfish
7.9.2003 19:04 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Díky, ale tady se nechytám:

libGL.so.1 => /usr/lib/libGL.so.1 (0x40026000)
libXext.so.6 => /usr/X11R6/lib/libXext.so.6 (0x4009a000)
libX11.so.6 => /usr/X11R6/lib/libX11.so.6 (0x400a8000)
libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0x4016f000)
libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0x401c1000)
libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x401e4000)
libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0x40317000)
/lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

Jak poznám akcelerované nebo co vlastně s tím?
Díky,
--vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
7.9.2003 21:01 svaca | skóre: 38
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Musis si stahnout z http://www.xfree86.org/~alanh/ ovladace pro kernel, takze v pripade Slacku9 linux-drm-4.3.0-kernelsource.tar.gz a to je vse. Pak musis mit pouze v XF86Config jako driver uvedeny "ati" nebo "radeon" a taky si nastav prava na DRI pro ostatni uzivatele, jinak ti to bude chodit pouze pod rootem.
Never give up ! Stay ATARI !
7.9.2003 21:05 svaca | skóre: 38
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Ze ti funguje dri, zjistis tak, ze v X si spustis konzoli a napises glxinfo, vypise se ti informace a a zacetku je napsano Direct rendering: Yes (ve tvem pripade tam bude asi NO) Nebo spustis X, prepnes do konzole a das vypis kernelu: dmesg. Na konci je info, zda se nahral DRI.
Never give up ! Stay ATARI !
8.9.2003 13:02 michal
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
nazdar mam to same ... a mam tnt2, a sem presvedcen ze openGL mi jede (pochybuju ze q3 bych vyhnal na 60-80fps sw), procik mam durona 800, 256mb, tnt2pro 32mb

2387 frames in 5.0 seconds = 477.400 FPS
2486 frames in 5.0 seconds = 497.200 FPS
2514 frames in 5.0 seconds = 502.800 FPS
1960 frames in 5.0 seconds = 392.000 FPS
torcs se uz probiralo, na newsech, lidi co to zkouseli jim to slo taky cukane, a kdo rikal ze to zkompiloval a behalo mu to jako blesk se neak uz potom nevyjadril...

ps> kdyby jsi to nahodou rozbehal over 40fps ... tak napis jak ... diky
8.9.2003 18:26 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Už to tahám. Byl jsem ale stoprocentně přesvědčený, že jsou tam standardně; všude se to píše! Jak to mám kdesi najít? Já jsem to poctivě hledal, ati.com nic a na schneider-digital.de je to jenom pro Fire karty. Zatím díky, ozvu se s výsledkem. --vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.