Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
exec su -c "nejakycommand"Pokud zabiju mujskript.sh, tak su vypíše "Session terminated, terminating shell...killed" a vždy se mi vrátí exit code 1, ačkoliv nejakycommand vrací 0. Jak zajistit, aby se vracel skutečný exit code commandu v su?
Řešení dotazu:
su
proste „rucne“ vratit kod posledniho prikazu (promenna $?
)?
su -c "nejakycommand; exit $?"
trap 'kill -TERM $PID1; wait $PID1; exit $A' TERM INT su -c "nejakyprikaz" A=$? PID1=$!ale to mi přijde jako pěkná prasárna.
Nijak, protože exec
zajistí, že adresní prostor původního shellu se nahradí tím nějakým commandem, tedy jinými slovy že nějaký command se stane přesně tím procesem, kterým byl původně shell.
Řešením je nepoužívat exec
a místo toho ve skriptu spouštět nějaký command běžným způsobem, tedy aby se shell forknul a počkal na výsledek nějakého commandu. Pak se dá s tím výsledkem dál pracovat, jak už někdo psal výše.
Tiskni Sdílej: