Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Řešení dotazu:
KDevelop.
Ale jinak souhlasím s některými výše uvedenými komentáři, že nejlepší je zvolit si oblíbený editor (KWrite, Midnight Commander, cokoliv podle libosti), nastavit si správně zvýrazňování syntaxe a na IDE se vybodnout.
Taky bych (zejména na C++) doporučil clang++
místo g++
, protože clang++
má (pořád ještě, navzdory nedávným obarvovacím snahám GCC) asi tak o světelné tisíciletí a dvě supernovy lepší chybové hlášky.
Ono má takové IDE hluboký smysl třeba pro Javu (kde IntelliJ prostě rulezzz), protože je integrované s typovým systémem, se standardními (kni)hovnami atd. Jenže v C a C++ se tak těsná integrace ve většině případů vymyslet / odvodit nedá, takže to automatické doplňování a procházení dokumentace kurzorem myši nebude až tak skvělé. Nemluvě o tom, že v případě C se nakonec hodí spíš manuálové stránky a na C++ je cplusplus.com nebo cppreference.com. Kdysi jsem na C++ rád používal Eclipse + CDT, ale dnes už jsem k takovým řešením skeptický. (Nevadí mi, že to potřebuje 20 GB RAM; beztak mám na desktopu 128 GB. Ale vadí mi, že mi to na oplátku nenabízí nic tak převratně produktivního jako v případě Javy.)
C je hodně těžký jazyk, hlavně proto, že si musíš sám vytvářet datové struktury.Ani ne. C je jeden z nejjednodušších jazyků. Pochopíš pointery, funkce, pár drobností okolo a v podstatě C umíš. Co je na C obtížného je, že je velmi nízkoúrovňové – pracuje se rovnou s železem a nemá žádný run-time, ve kterém pak programy běží (jen pár volitelných standardních knihoven). Proto se hodí hlavně na programování jednočipů. Pokud by byla řeč o C++, tak to je úplně jiná bestie. Míchá se v něm všechno možné. Může být nízkoúrovňové, jako čisté C, ale taky se v něm dá psát velmi abstraktně. Navíc je tak obsáhlé, že jeho úplné zvládnutí je na celý život, nebo dva.
…ale taky se v něm dá psát velmi abstraktně.
To sice jo, ale já v něm raději píšu konkrétně.
Testovat… Zase o důvod víc, proč to napsat správně.
Tiskni
Sdílej: