Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
make menuconfig
make prepare
make-kpkg --append-to-version -X --us --uc -jY --initrd kernel_image kernel_headers
Řešení dotazu:
ia64
NvidiaTo se mi fakt nezdá, nejspíš máš ve skutečnosti amd64.
v hlavičkách je spousta zbytečnejch architektur (alpha, arc, arm, arm64…) Dále koukám, je tam spousta bordelu od ovladačů zařízení, který nemám a který jsem zakázal, složky obsahující vlastní Kconfig a Makefile.Těžko. Kdyby to po mně fakt někdo chtěl, tak bych spustil ten build nvidia ovladače, logoval, na které soubory sahá (strace), a odstranil všechny ostatní.
To se mi fakt nezdá, nejspíš máš ve skutečnosti amd64.Presne, ani nevi co ma, a dela chytryho. V paticce pouziva anglictinu ale na kernelnewbies se zeptat neumi
Ale hned o řádek níž jste napsal "jen s mou architekturou, tj. ia64".
V různých kontextech se používají různá označení architektur (např. to, čemu Debian říká amd64
, se obvykle označuje x86_64
). Ve zdrojácích jádra navíc některé adresáře obsahují kód pro více architektur, pokud je ho většina společná. Příkladem je právě x86
, který se používá pro i386
i x86_64
, nebo třeba power
(ppc, ppc64, ppc64le) a arm
(všechny 32-bitové ARM architektury).
alpha, arc, arm, arm64, csky, c6x, hexagon, h8300, ia64, microblaze, mips, m68k, nds32, nios2, openrisc, parisc, powerpc, riscv, sh, sparc, s390, um, unicore32, xtensa a x86
Takže asi generický x86.U 2.6.x jsem dokázal, aby soubory vmlinuz, initrd a system.map se společně vešly na disketuSrandisto
U 2.6.x se kompilovalo jen a pouze to, co jsem povolil.Což platí dosud. Řekl bych, že řešíte neexistující problém. Zkuste být méně arogantní a více vnímat to, co vám ostatní odpovídají.
Tiskni
Sdílej: