abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 23:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Nová verze

    Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 66
    29.5. 20:33 | Komunita

    Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 179 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 08:30
    Rozcestník

    Dotaz: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers

    Roman Horník avatar 16.11.2019 19:38 Roman Horník | skóre: 8 | Seč
    Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Přečteno: 632×
    Čau,
    sestavuju si jádro (deb balíky) s vlastní konfigurací pomocí příkazů:

    make menuconfig
    make prepare
    make-kpkg --append-to-version -X --us --uc -jY --initrd kernel_image kernel_headers


    Podařilo se mi jádro dost odlehčit až na jedno - v hlavičkách je spousta zbytečnejch architektur (alpha, arc, arm, arm64…).
    Otázka zní, dá se sestavit balík hlaviček jen s mou architekturou, tj. ia64?
    Dále koukám, je tam spousta bordelu od ovladačů zařízení, který nemám a který jsem zakázal, složky obsahující vlastní Kconfig a Makefile. Proč tam jsou? Jsou nutný?
    Hlavičky tam mám kvůli ovladači Nvidia (a DKMS).

    Díky.
    I'm only wearing black until they make something darker | Debian-Linux.cz | Debian fórum

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Jendа avatar 16.11.2019 21:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    ia64
    Nvidia
    To se mi fakt nezdá, nejspíš máš ve skutečnosti amd64.
    v hlavičkách je spousta zbytečnejch architektur (alpha, arc, arm, arm64…)

    Dále koukám, je tam spousta bordelu od ovladačů zařízení, který nemám a který jsem zakázal, složky obsahující vlastní Kconfig a Makefile.
    Těžko. Kdyby to po mně fakt někdo chtěl, tak bych spustil ten build nvidia ovladače, logoval, na které soubory sahá (strace), a odstranil všechny ostatní.
    18.11.2019 02:42 jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    To se mi fakt nezdá, nejspíš máš ve skutečnosti amd64.
    Presne, ani nevi co ma, a dela chytryho. V paticce pouziva anglictinu ale na kernelnewbies se zeptat neumi :-)
    Roman Horník avatar 18.11.2019 17:23 Roman Horník | skóre: 8 | Seč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    No, je vidět, že jseš Jouda, jen vypisuju, co ve složce arch je, a amd64 tam není!
    Jo a prosím, nezáviď mi angličtinu, jo?
    I'm only wearing black until they make something darker | Debian-Linux.cz | Debian fórum
    18.11.2019 18:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers

    Ale hned o řádek níž jste napsal "jen s mou architekturou, tj. ia64".

    V různých kontextech se používají různá označení architektur (např. to, čemu Debian říká amd64, se obvykle označuje x86_64). Ve zdrojácích jádra navíc některé adresáře obsahují kód pro více architektur, pokud je ho většina společná. Příkladem je právě x86, který se používá pro i386 i x86_64, nebo třeba power (ppc, ppc64, ppc64le) a arm (všechny 32-bitové ARM architektury).

    17.11.2019 12:01 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    ia64 jsou procesory Itanium. To fakt máš? Rozdíly.
    Roman Horník avatar 17.11.2019 22:36 Roman Horník | skóre: 8 | Seč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Copak, měl bych mít amd64, ale to tam jaksi není, tak jsem tipnul ia64, kde jsem bral IA jako Intel + AMD. Itanium fakt nemám.
    Je tam:
    alpha, arc, arm, arm64, csky, c6x, hexagon, h8300, ia64, microblaze, mips, m68k, nds32, nios2, openrisc, parisc, powerpc, riscv, sh, sparc, s390, um, unicore32, xtensa a x86
    Takže asi generický x86.
    Jádro si kompiluju už někdy od verze 2.6.x, a pamatuju si, že jsem dokázal udělat opravdu maličký jádro, kde tyhle zbytečnosti nebyly. Taky bylo sestavování mnohem rychlejší i na sračkovitým CPU E2180 (teď mám zatím G2020), taky se kompilovalo prakticky jen to, co jsem označil, ne všechno jako od verze 3.0, kdy ten bordel začal. U 2.6.x jsem dokázal, aby soubory vmlinuz, initrd a system.map se společně vešly na disketu, teď zaberou desetinásobek.
    Proto by mě zajímalo, jestli někde nedělám chybu, jestli jsem neopomněl například zadat nějakej parametr, nebo jestli není problém někde v .configu.
    I'm only wearing black until they make something darker | Debian-Linux.cz | Debian fórum
    18.11.2019 02:55 jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    U 2.6.x jsem dokázal, aby soubory vmlinuz, initrd a system.map se společně vešly na disketu
    Srandisto :-)
    Roman Horník avatar 18.11.2019 18:32 Roman Horník | skóre: 8 | Seč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Hele, když nevíš, ubunťáckej trolle, tak se nevyjadřuj, drž hubu a šoupej nohama.
    U 2.6.x se kompilovalo jen a pouze to, co jsem povolil. Zařízení jsem moc neměl, měl jsem 32bitovej systém, dvoujádro, 2GiB RAM, tak nevím, proč tady meleš, že by se to na disketu nevešlo, když ty soubory měly, pokud si dobře vzpomínám, do 1.3MiB celkem.
    I'm only wearing black until they make something darker | Debian-Linux.cz | Debian fórum
    19.11.2019 18:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    U 2.6.x se kompilovalo jen a pouze to, co jsem povolil.
    Což platí dosud.

    Řekl bych, že řešíte neexistující problém. Zkuste být méně arogantní a více vnímat to, co vám ostatní odpovídají.
    Řešení 1× (Michal Kubeček)
    18.11.2019 07:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Co tedy řešíte za problém? Velikost sestaveného jádra? Na to nemají hlavičkové soubory vliv.

    Nebo velikost hlavičkových souborů, proti kterým můžete překládat např. další moduly jádra? Jedna věc je, pokud je opravdu potřebujete (zda proti nim opravdu budete něco překládat), druhá, jestli vás opravdu trápí ten malinký prostor, který zabírají. A třetí věc – odstraňovat hlavičkové soubory nedává smysl, protože nikdo dopředu neví, co proti nim budete překládat, takže z nich nemůže nic odstranit.
    18.11.2019 19:40 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Aj tak vo vysledku - hlavickove subory nie su.

    Ale ako to bude pri C++ novom rozsireni (tj. moduly), tak to nvm isto.
    Josef Kufner avatar 17.11.2019 12:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Pokud je to jen v hlavičkových souborech, tak to ničemu nevadí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.