Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Docela se mi líbí IPv6 link-local adresy (fe80::), které se nemusí konfigurovat. Ale někdy narážím na problém se spolehlivostí. Teď se mi např. stalo, že mám počítače A a B a mezi nimi dva switche, tzn.
A -- SW1 -- SW2 -- B \ -- C
A někdy se z A na B připojím přes tu fe80:: adresu (včera to fungovalo) a někdy ne. Dneska se např. připojím jen z počítače, který je napojen také do SW2 (dám si do .ssh/config ProxyCommand
), ale přímo z A to nejde.
Firewallem to není, protože na něm mám nastavený REJECT na vše ostatní kromě povolených adres, takže by mne to hned odmítlo, ale ono ne - chová se to jako kdyby tam byl DROP nebo spíš jako kdyby to ten počítač B vůbec nemohlo najít. Přitom připojení na IPv4 adresu přidělenou DHCP serverem projde v pohodě.
Včera se pro změnu jednu dobu nešlo připojit z počítače C připojeného k SW2 na počítač B připojený taky na SW2. Chovalo se to stejně, jako z A do B dnes. A když jsem počítač C restartoval, tak se najednou spojit šlo. Předtím jsem zkoušel restartovat počítač B, ale to nepomohlo. Vypadá to, jako by se tam něco kešovalo, ale bohužel nevím co a kde. Poradíte? Nevím, jak tyhle problémy ladit.
Switch SW2 je managovaný, ale nic jsem v jeho nastavení neměnil. Switch SW1 je hloupý a nic v něm ani nastavovat nejde.
Tyhle adresy fungují v rámci jednoho segmentu, ale podle Wikipedie bych v něm měl být:
Using switches or bridges, multiple layer 1 segments can be combined to a common layer 2 segment, i.e. all nodes can communicate with each other through MAC addressing or broadcasts.
Nebo to přes dva switche nepůjde? Proč to tedy někdy jde i přes dva? A někdy se naopak nejde spojit mezi dvěma počítači zapojenými do toho samého switche? A po restartu klientského počítače se to (asi?) spraví?
Tiskni Sdílej: