abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:44 | Zajímavý článek

    Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.12. 12:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    12.12. 04:33 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 03:55 | Nová verze

    Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 03:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 01:33 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    11.12. 18:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 17:44 | Nová verze

    U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.

    Martin Tůma | Komentářů: 16
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (23%)
     (15%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 460 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník

    Dotaz: KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka

    28.3.2004 19:01 marek
    KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Přečteno: 157×
    Mám SuSE 9.0,kartu NVidia GF2,která má 3D podporu pro 16bitovou a 32bitovou barevnou hloubku.16 bitů je pro některé hry málo a nejvíc mi jde nastavit v SAXu 24bitů,takže bez 3D podpory.Pokud zkusím ručně do XF86Configu zadat 32bitů,ani Xka nespustím.Neví někdo prosím,jak tam těch 32bitů dostat?

    Odpovědi

    28.3.2004 21:10 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Jednoduše dopsat do konfiguráku X ek :-)

    Mě to funguje OK normálně používám 24bitů.
    Section "Device"
    
    	# no known options
            #BusID
    	Identifier  "RIVA TNT2"
    	Driver      "nvidia"
    	VendorName  "GeForce4 Ti"
    	Option	    "NoLogo"
    EndSection
    
    Section "Screen"
    	Identifier "Screen0"
    	Device     "RIVA TNT2"
    	Monitor    "Monitor0"
    	DefaultDepth     24
    	SubSection "Display"
    		Depth     8
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     16
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     24
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     32
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    
    EndSection
    
    Karta GeForce4 Ti 4200 :-) 128M ram 8xAGP
    28.3.2004 21:59 marek
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Koukám,máte tam nastaveno 24 bitů,vaše karta 3D při 24bpp možná zvládne,ale u GF2 se mi to nepovedlo ani ve widlows.Pokud do kolonky defaultdepth zadám 32,xka nenaběhnou. Tady je část mýho konfiguráku:

    Section "Screen"

    DefaultDepth 16

    SubSection "Display"

    Depth 15

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 16

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 24

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 32

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 8

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    Device "Device[0]"

    Identifier "Screen[0]"

    Monitor "Monitor[0]"

    EndSection

    Section "Device"

    BoardName "GeForce2 MX/MX 400"

    BusID "1:0:0"

    Driver "nvidia"

    Identifier "Device[0]"

    Screen 0

    Option "Rotate" "off"

    VendorName "NVidia"

    EndSection
    28.3.2004 22:23 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    To je zajímavé, že mně GF2 jede v 24bpp už roky. Jak to asi dělám? Nepíšu tam hloubku 32, ale 24...

    Navíc 32bitová hloubka je IMHO stejně pitomost, to je jen 32bitový paměťový layout, bitová hloubka je pořád 8 bitů na kanál (3x8=24).
    28.3.2004 22:26 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    no vzdyt to rikam ;-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.3.2004 08:13 marek
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Pokaždý,když sem v SAXu přepnul z 16bpp na 24bpp,tak mi to 3D podporu vyplo a nešla nahodit.Když sem to do konfiguráku zadal ručně,taky na mě ty hry řvaly,že nemám 3D podporu.Kde a v jakým konfiguráku se dá vlastně nastavit,jestli má bejt 3D puštěný,nebo ne? V XF86Configu sem to teda nenašel...
    29.3.2004 10:36 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    SAX je u mě event-driven XML API... ;-)

    Relevantní část mého konfiguráku:
    Section "Device"
        Identifier  "GeForce2 MX400"
        Driver      "nvidia"
        VendorName  "NVidia"
        BoardName   "GeForce2 MX/MX 400"
        BusID       "PCI:1:0:0"
    EndSection
    # Ahoj Leoši, tohle sem píšu proto, aby to do PRE neudělalo P...
    Section "Screen"
        Identifier "Screen0"
        Device     "GeForce2 MX400"
        Monitor    "ADI G66"
        DefaultDepth 24
        SubSection "Display"
            Depth     24
            Modes     "1280x1024" "1280x960" "1024x768" "800x600" "640x480" 
            Virtual   1280 1024
        EndSubSection
    EndSection
    
    29.3.2004 21:22 marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Díky,SAX sice pořád píše,že 3D je vypnuto,ale ve skutečnosti funguje.Teď už je to OK :-)
    28.3.2004 22:25 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    mam dojem ze "32 bitova barevna hloubka" ani neexistuje

    je to 32bitu na pixel (32bpp), ale to je porad barevna hloubka 24bitu, 8bitu je na "nejake veci okolo"

    staci se podivat do /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README

    a dat hledat bpp

    libor
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.