Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
[Adblock] */ad/* */adclick/* */ads/* */banner/* *adtech* *annonce* *banners* *doubleclick* ad.adrenaline.cz ad.iinfo.cz ad.kvantum.cz ad.lupa.cz ad.uk.doubleclick.net ad2.bbmedia.cz ad2.billboard.cz ad2.lupa.cz adarbo2.bbmedia.cz adidnes2.bbmedia.cz adlog.com.com ads.beyondgeek.com ads.enliven.com adsales.palmgear.com adsales02.palmgear.com adserve5.nikkeibp.co.jp adserver.securityfocus.com adsweb.tiscali.cz adx.adrenaline.cz ar.atwola.com asn.premium.cz banner.adrenaline.cz bb.underground.cz billboard.cz bizad.nikkeibp.co.jp cache.burstnet.com col1.linuxfreak.org ilt.klix.cz manie.redbox.cz media??.fastclick.net www.123shop.cz www.ad.tomshardware.com www.adbanner.cz www.adrenaline.cz www.askheartbeat.com www.banner.cz www.bbmedia.cz z1.adserver.com
Do televize nebo rádia se taky jiný typ reklamy dá dostat jen blbě a nevím, jak by to vypadalo, kdyby v pozadí třeba při Událostech visel místo toho dneska tak oblíbeného "velína" obrovský plakát s nápisem Coca-cola.
Nejsem takový pesimista, protože uživatel internetu se může rozhodnout co si stáhne a co ne, což je u televize podstatně obtížnější. Poskytoval může, dle mého, donutit uživatele si reklamu stáhnout jedině tak, že mu její blokování nebude stát za to. (což znamená dvě cesty, učinit blokování obtížnějším nebo udělat reklamy méně otravné, dobrým příkladem obého jsou textové reklamy jako třeba od googlu)
Leoši, dalo by se z počítadla přístupů na ABCLinuxu odečíst počítadla raklam (ty asi vydělit počtem reklam na stránku), abychom měli odhlad, kolik lidí už reklamu vyfiltrovanou má?
Nebylo by obranou umístit reklamu na tento server? To už by se těžkou filtrovalo. Ztratil by tím zákazník nezávislé počítdlo?
Když už jsem nakousl počítadla, jaký je poměr přístupů na ABCLinuxu ze systémů Win/Linux? Sorry za odbočení.
Chapem, ze mnohe internetove servery z reklamy ziju a skutocne je to dilema. Je to skoda, ked oblubeny server ide ku dnu kvoli tomu, ze jeho uzivatelia neodklikali dost rekalm.
Anglictina ma na to vyraz 'trade-off' - treba najst rovnovahu, dost reklamy na to aby priniesla financie, ale nie tak vela aby odradila navstevnikov (ci popchla ich k tomu aby blokovali vsetku reklamu) - najst tuto rovnovahu je riadny oriesok.
Tiskni Sdílej: