3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Ahoj,
narazil jsem při prohlížení obrázků na jeden závažný problém. Mám vypálené CD s BMP obrázky, nevím z jakého důvodu, ale některé mi prohlížeč zobrazí a jiné ne.
Když použiji přes wine IrfanView, tak si mohu prohlédnout všechny bez problémů.
Chybí mi snad nějaká rozšiřující knihovna pro prohlížení BMP?
Zkoušené prohlížeče:
- Gwenview
- Gqview
Když se pokusím otevřít jeden z BMP (které nejdou prohlížet) v GIMPu, tak mi vyskočí chyba:
Chyba při čtení hlavičky souboru BMP z '/media/NOVE/pivovar/hlášení o spotřebě paliv 2. str..bmp'
#include <stdlib.h> #include <unistd.h> #include <stdio.h> #include "SDL.h" int main(int argc, char **argv) { SDL_Surface *image, *window; int i; if (argc < 2) { fprintf(stderr, "Usage: %s image.bmp ...\n", argv[0]); exit(EXIT_FAILURE); } SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO); for (i = 1; i < argc; i++) { image = SDL_LoadBMP(argv[i]); if (!image) { fprintf(stderr, "%s: %s: %s\n", argv[0], argv[i], SDL_GetError()); continue; } window = SDL_SetVideoMode(image->w, image->h, 0, 0); if (!window) { fprintf(stderr, "%s: %s", argv[0], SDL_GetError()); continue; } SDL_BlitSurface(image, NULL, window, NULL); SDL_Flip(window); sleep(3); } return 0; }přeloží se to pomocí
gcc -Wall `sdl-config --cflags --libs` soubor.cAnebo display z ImageMagicku, ten taky zobrazí kdeco
@@ -22,13 +22,16 @@ } window = SDL_SetVideoMode(image->w, image->h, 0, 0); if (!window) { + SDL_FreeSurface(image); fprintf(stderr, "%s: %s", argv[0], SDL_GetError()); continue; } SDL_BlitSurface(image, NULL, window, NULL); SDL_Flip(window); + SDL_FreeSurface(image); sleep(3); } + SDL_Quit(); return 0; }
- Spusť si GIMP - Otevři obrázek BMP - Udělej změny, které potřebuješ - Ulož obrázek jako JPG (Soubor/UložitJako, napsat jemeno "neco.jpg")
To je vše ...
convert
z balíčku ImageMagick.
P.S.: méně výstižný subject už vás nenapadl?
convert
neumí náhodou i tohle?
Tiskni
Sdílej: