Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Ahoj,
narazil jsem při prohlížení obrázků na jeden závažný problém. Mám vypálené CD s BMP obrázky, nevím z jakého důvodu, ale některé mi prohlížeč zobrazí a jiné ne.
Když použiji přes wine IrfanView, tak si mohu prohlédnout všechny bez problémů.
Chybí mi snad nějaká rozšiřující knihovna pro prohlížení BMP?
Zkoušené prohlížeče:
- Gwenview
- Gqview
Když se pokusím otevřít jeden z BMP (které nejdou prohlížet) v GIMPu, tak mi vyskočí chyba:
Chyba při čtení hlavičky souboru BMP z '/media/NOVE/pivovar/hlášení o spotřebě paliv 2. str..bmp'
#include <stdlib.h> #include <unistd.h> #include <stdio.h> #include "SDL.h" int main(int argc, char **argv) { SDL_Surface *image, *window; int i; if (argc < 2) { fprintf(stderr, "Usage: %s image.bmp ...\n", argv[0]); exit(EXIT_FAILURE); } SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO); for (i = 1; i < argc; i++) { image = SDL_LoadBMP(argv[i]); if (!image) { fprintf(stderr, "%s: %s: %s\n", argv[0], argv[i], SDL_GetError()); continue; } window = SDL_SetVideoMode(image->w, image->h, 0, 0); if (!window) { fprintf(stderr, "%s: %s", argv[0], SDL_GetError()); continue; } SDL_BlitSurface(image, NULL, window, NULL); SDL_Flip(window); sleep(3); } return 0; }přeloží se to pomocí
gcc -Wall `sdl-config --cflags --libs` soubor.cAnebo display z ImageMagicku, ten taky zobrazí kdeco
@@ -22,13 +22,16 @@ } window = SDL_SetVideoMode(image->w, image->h, 0, 0); if (!window) { + SDL_FreeSurface(image); fprintf(stderr, "%s: %s", argv[0], SDL_GetError()); continue; } SDL_BlitSurface(image, NULL, window, NULL); SDL_Flip(window); + SDL_FreeSurface(image); sleep(3); } + SDL_Quit(); return 0; }
- Spusť si GIMP - Otevři obrázek BMP - Udělej změny, které potřebuješ - Ulož obrázek jako JPG (Soubor/UložitJako, napsat jemeno "neco.jpg")
To je vše ...
convert
z balíčku ImageMagick.
P.S.: méně výstižný subject už vás nenapadl?
convert
neumí náhodou i tohle?
Tiskni
Sdílej: