Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 5.17 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 5.18 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení na stránce Linux Kernel Newbies.
V Ubuntu 22.10 s kódovým jménem Kinetic Kudu bude zvukový server PulseAudio nahrazen multimediálním serverem PipeWire.
Tavis Ormandy popisuje, jak zprovoznil 32 let starý unixový port tabulkového procesoru Lotus 1-2-3 na moderním Linuxu. Doprovodné zdrojové kódy jsou na GitHubu.
Po pěti měsících vývoje od vydání verze 250 byla vydána nová verze 251 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).
HP ve spolupráci se System76 představil 14" notebook HP Dev One s procesorem AMD Ryzen 7 PRO a předinstalovaným Pop!_OS Linuxem.
Byla vydána verze 1.61.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Správce nástroje curl Daniel Stenberg na GitHubu průběžně vytváří svou novou knihu Uncurled, v níž shrnuje své dlouhodobé zkušenosti s údržbou open-source projektu: od odpozorovaných pouček po vtipné a ne až tak vtipné příklady e-mailů od uživatelů.
Byla vydána nová major verze 25.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript a TypeScript, bylo vydáno ve verzi 1.22. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Red Hat oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu (RHEL) 9.0. Vedle nových vlastností a oprav chyb přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
nsswitch.conf
(pro historické aplikace host.conf
). Ale tím si nepomůžete, protože každý nameserver povinně musí povinně překládat doménové jméno localhost
na 127.0.0.1
a naopak. Není samozřejmě problém překonfigurovat BIND, aby to nedělal, ale pak… you have been warned…
chcem na nom provozovat vlastnu domenu domenu (PC nieje pripojene k internetu) + chcem aby na nom bezal MTA (Postfix).No, to ovsem dava rozhodne smysl...
dig -t A sever.sk @127.0.0.1
. Samozrejme nezapomente zadefinovat domenu sk. v konfiguracnim souboru DNS serveru.
Pak si jeste muzete udelet pridat reverzni zaznam.
Samozrejme doporucuji domenove jmeno localhost. a IP 127.0.0.1 ponechat, protoze na to spousta softwaru spoleha.
localhost
. To nemuzete tomu pocitaci pridelit nejakou normalni IP adresu z privatniho rozsahu? No ja bych mu ju aj priradil ale inu ako 127.0.0.1 mi nezoberie. Proste network unreacheable a pod.Tady to budou vedet nejlepe...
album:/home/petr # ip -4 addr show 1: lo: <LOOPBACK,UP> mtu 16436 qdisc noqueue inet 127.0.0.1/8 scope host lo 2: eth0: <BROADCAST,MULTICAST,UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast qlen 1000 inet 147.251.23.20/28 scope global eth0 4: tap0: <BROADCAST,MULTICAST,UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast qlen 500 inet 172.16.1.1/24 scope global tap0 album:/home/petr # ip -4 addr add 127.0.0.2 dev lo album:/home/petr # ip -4 addr add 192.168.0.1 dev lo album:/home/petr # ip -4 addr show dev lo 1: lo: <LOOPBACK,UP> mtu 16436 qdisc noqueue inet 127.0.0.1/8 scope host lo inet 127.0.0.2/32 scope host lo inet 192.168.0.1/32 scope global lo album:/home/petr # ping 127.0.0.2 PING 127.0.0.2 (127.0.0.2) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 127.0.0.2: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.140 ms 64 bytes from 127.0.0.2: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.114 ms --- 127.0.0.2 ping statistics --- 2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 1000ms rtt min/avg/max/mdev = 0.114/0.127/0.140/0.013 ms album:/home/petr # ping 192.168.0.1 PING 192.168.0.1 (192.168.0.1) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 192.168.0.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.164 ms --- 192.168.0.1 ping statistics --- 1 packets transmitted, 1 received, 0% packet loss, time 0ms rtt min/avg/max/mdev = 0.164/0.164/0.164/0.000 ms
local 127.0.0.0/8 dev lo proto kernel scope host src 127.0.0.1v routovací tabulce
local
.
dummy
rozhrani by to snad resilo alespon trochu normalne.
To tady zatím tvrdili všichni kromě autora dotazu.
když už si chce hrát tak ať si tam strčí nějakou síťovku co tam chce používat a potom si může hrát.
To právě není až tak nutné. Navíc zastrčením ethernetové karty a jejím nakonfigurováním stejně nijak vyšší míru realismu nezíská.
a dalšími sítovýmy službamy
Au!
Tiskni
Sdílej: