Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Snažim se napsat kód, kterej ze vstupního parametru kterým může být ip adresa nebo hostname vytvoří strukturu in_addr. Pokud se zadá existující ip nebo jméno, tak vše funguje jak má. Pokuď se ale zadá nějakej nesmyslnej řetězec, nedostane se kód do větve s výpisem chyby, ale "zastaví" se. Netušíte někdo, kde je chyba?
struct in_addr ip;
/* Ziskani ip adresy serveru */
if (inet_aton(argv[1], &ip) == 0) {
if((ph = gethostbyname(argv[1])) != NULL)
memcpy(&ip.s_addr, ph->h_addr, sizeof(ip.s_addr));
else
printf("%s: unknown host %s", basename(argv[0]), basename(argv[1]));
}
To jo, ale to už čeká následující kód, který se stará o samotné TCP spojení. Mám tomu teda rozumět tak, že pokud není ip adresa pro dané jméno nalezena, není to chyba a gethostbyname() nevrací NULL?
Pokud ano, existuje nějaká jednoduchá metoda, jak zjistit zda dané jméno skutečně existuje v rozumném čase (například jako u www prohlížečů)? Nebo se to řeší nějakým signálem po určené době?
Chybu vrací tak, jak je specifikováno (nepamatuji si z hlavy, jak to přesně je). Jen to není hned, ale až ve chvíli, kdy to resolver vzdá (obvykle po několika sekundách). Nezkoumal jsem, jestli ten timeout lze nějak ovlivnit.
Tak zpět... Problém je ten, že mi v tom printf() chybí '\n' a chybová hláška se mi nevypsala na obrazovku...
Tiskni
Sdílej: