Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Framework::staticka_metoda () ?
Kniznica je len kniznica. Vas by vlastne ani nemalo zaujimat, ci je objektova alebo nie je, kedze z nej volate len funkcie. Je to rovnake ako s OpenGL. Nic Vam nebrani programovat objektovo alebo programovat normalne. To je len Vasa vec, ako ten nastroj pouzijete.
Inak, ja osobne odporucam Allegro. Mam s nim dlhorocne skusenosti a zatial splna vsetky moje poziadavky na "Game programming library". Ak si chcete pozriet nejake vytvory v allegre a najst rozsirujuce kniznice, tak odporucam stranku http://www.allegro.cc/.
Hmm, cisty OpenGL moze byt trochu vopruz, hlavne, ak treba nacitat nejaku grafiku, pustat videa a pracovat s multimediami a pripadne s datafilami a podobnymi vecami, ktore su v hrach casto zakladom :) Samozrejme, aj tak kazdy nakoniec skonci pri OpenGL, ale aj tak na jednoduchsie projekty odporucam radsej Allegro, ktore splna vsetky z vlastnosti:
- C++ a Allegro sa kamaratia, dokonca uz existuje aj rozsirenie pre .NET jazykyNaco sa tu vlastne budem rozpisovat, odporucam stranku http://www.talula.demon.co.uk/allegro/readme.html, tam najdete vsetko podstatne. Vazne odporucam. Zacal som s allegrom este niekedy v prvom rocniku na strednej skole a odvtedy ma to nepustilo :)
Tiskni
Sdílej: