Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu pro jednodeskové počítače na platformě ARM, byl vydán ve verzi 23.05. Přehled novinek v Changelogu.
Minulý týden proběhla openSUSE Conference 2023. Mimo jiné bylo oznámeno přejmenování systému MicroOS Desktop. MicroOS Desktop GNOME byl přejmenován na openSUSE Aeon a MicroOS Desktop Plasma na openSUSE Kalpa.
Thom Holwerda z OSnews si všímá, že vývoj operačního systému MINIX je prakticky mrtvý. Jeho hlavní autor, Andrew Tanenbaum, formálně odešel do důchodu v roce 2014 a příspěvky do kódu v následujících letech vůbec ustaly. Stav projektu shrnuje diskuze z roku 2020. Sice vyšlo najevo, že Intel používal MINIX v Management Engine, ale změny nezveřejňoval.
Google Chrome 114 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 114.0.5735.90 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Vypíchnut je CHIPS (Cookies Having Independent Partitioned State). Opraveno bylo 16 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byly zveřejněny prezentace a videozáznamy přednášek a fotografie z česko-slovenského setkání poskytovatelů přístupu k internetu, provozovatelů telekomunikačních sítí, registrátorů domén a provozovatelů počítačových sítí a technických nadšenců CSNOG 2023 (Czech and Slovak Network Operators Group) konaného 16. a 17. května ve Zlínu.
Soutěž amatérských robotů Robotický den 2023 proběhne v neděli 4. června v Kongresovém centru Praha.
V Tchaj-peji probíhá počítačový veletrh COMPUTEX 2023. Firmy představují své novinky. Nvidia například superpočítač DGX GH200 AI.
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim. Nejvýznamnější novinkou je integrace OMEMO pluginu přímo do jádra aplikace, takže již není třeba plugin samostatně instalovat. Přehled dalších novinek je dostupný na oficiálních stránkách. Gajim je vytvořen v jazyce Python s využitím knihovny GTK a vedle Linuxu jej lze vyzkoušet i na platformách MacOS a Windows.
Komunita KDE představila stránku KDE for Developers pro vývojáře používající KDE aplikace. Postupně byly představeny stránky pro umělce KDE for Creators, děti KDE for Kids a vědce KDE for Scientists.
Společnost ARM představila platformu Total Compute Solutions 2023 (TCS23) s 5. generací GPU Immortalis-G720, Mali-G720 a Mali-G620 a Armv9.2 CPU Cortex-X4, Cortex-A720 a Cortex-A520 s DSU-120.
Mam takovy maly vetsi problem s Cckem a kdevelop. Pisu drobnej programek pracujici s BMP souborem. Data se nactou do nejakyho bufferu, zavola se funkce nize a ta mi z ukazatele na buffer udela ukazatel na strukturu hlavicek BMP a ty pak porovnava. Tak jak je kod napsany nize, tak take funguje - temer jak bych si pral. Struktura paradne sedi s datama ze souboru. K totalnimu blahu by mi stacilo malo: chtel bych odkomentovat ty dva radky a smazat to '+2'. Jenze tu je kamen urazu - Nefunguje to! Ten prvni short se mi v debuggeru zobrazi spravne, ale data za nim od bfSize dal jsou posunuta ne o dva, ale o ctyri bajty! Teorii Ccka a kompilatoru gcc jsem nikdy obzvlaste nestudoval, ale pod linuxem uz jsem napsal nejakych par fungujicich daemonu, slozitejsich databazovych aplikaci a hacku vseho moznyho... Ale toto vidim poprve. Netusite nahodou nekdo cimto?
typedef struct { // short bfType; long bfSize; long bfReserved; long bfOffBits; long biSize; long biWidth; long biHeight; short biPlanes; short biBitCount; } bmp_headers; int getCentralPoint(char *buffer, long buf_len, long xres, long yres, long x, long y) { char *poi; poi=buffer; bmp_headers *header; header=(bmp_headers*)(buffer+2); // if(header->bfType!=0x4d42) return -1; if(buf_len!=header->bfSize) return -1; if(header->bfOffBits!=54) return -1; if(header->biWidth!=xres) return -1; if(header->biHeight!=yres) return -1; if(header->biBitCount!=24) return -1; ...
sizeof
short na tvem systemu? Proste misto 2 pouzij sizeof(short)
.
CFLAGS="-O3 -march=athlon-4 -pipe -fomit-frame-pointer" CHOST="i686-pc-linux-gnu"
Ale dylka shortu to primo neni to, co me trapi. Jako hexa cislo mi ho to ukazuje skutecne dva bajty. Horsi je, ze ta druha promenna je po odkomentovani zarovnana od ctvrtyho bajtu a ne od druhyho (resp tedy jeji offset od pocatku struktury je +4 a ne +2). A pritom, kdyz ji vynecham, tak ty dalsi dva shorty tam dal jsou spravne.
No, short by snad mel byt vsude 2B a skutecne mi to tak pise. Stejne jako long by mel bejt 4B.
Můžete, prosím, poskytnout referenci na místo v normě jazyka C, kde se tohle píše? Já mám třeba sizeof(long)
rovno osmi…
Jak to je ti povi uryvek z C Programming Language od K&R:
The intent is that short
and long
should provide different lengths of integers where practical; int
will normally be the natural size for a particular machine. short
is often 16 bits long, and int
either 16 or 32 bits. Each compiler is free to choose appropriate sizes for its own hardware, subject only to the restriction that shorts
and ints
are at least 16 bits, longs
are at least 32 bits, and short/code> is no longer than
int
, which is no longer than long
No, short by snad mel byt vsude 2B a skutecne mi to tak pise. Stejne jako long by mel bejt 4B.A na to jste prisel kde? Je to totiz pekna blbost. Jedine, co je zaruceno je, ze pro rozsahy plati short <= int <= long <= long long. Jak vidite o rozsahu v bytech tam nic neni, a proto klidne vsechny muzou byt stejne velke, treba 32bitu a je to spravne.
a rekl bych ze za to mohou posledni verze GCC, ktere pocitaji uz jen s 32bitovymi adresovacimi prostory a zarovnavaji vse na 32 bit
Ne. Mohou za to nezodpovědní programátoři, kteří na základě své zkušenosti z jedné konkrétní verze jednoho konkrétního prohlížeče (s jedním konkrétním nastavením) na jedné platformě neoprávněně usuzují, že přesně stejně se musejí chovat všechny prohlížeče na všech platformách.
#pragma pack(push,1)
struct....
#pragma pack(pop)
Specifikace jazyka neříká nic o tom, jak budou jednotlivé položky struktury zarovnány v paměti. To, co požadujete, se dá u některých překladačů vynutit speciální direktivou, ale obecně to zařídit nelze. Musíte si uvědomit, že existují i platformy, kde procesor neumí číst 32-bitové slovo z adresy, která není dělitelná čtyřmi (a i tam, kde to jde, je to často pomalejší).
Navíc si zaděláváte na problémy s kompatibilitou už tím, že položky deklarujete jako short
a long
, což jsou datové typy, o jejichž velikosti nevíte obecně vůbec nic kromě toho, že sizeof(long) >= sizeof(short)
. Takže ta vaše ukázka kódu je odstrašujícím příkladem toho, co nazývám empirickým programováním - zkusil jste to přeložit na jednom počítači jedním překladačem s jednou variantou parametrů a fungovalo to, takže usuzujete, že to musí fungovat všude.
Ale pri te prilezitosti by me tedy zajimalo, jak by se to dalo co nejvic koser napsat univerzalneji. Rad se necemu novemu priucim... Preci jenom 64b pocitacu asi mozna ubyvat nebude...
riešenie oboch je rovnaké:
header->bfxxx = read_int16 (buffer); header->bfyyy = read_int64 (buffer);
Tiskni
Sdílej: