Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Zdravím, už umím zvládat "automatickou" deklaraci v IDE Kdevelop, avšak QtDesigner nic takového nemá. Namísto toho má uveden v manuálu postup, jak svůj projekt deklarovat v konsoli.
Jenomže podle toho postupu se mi nedaří zkompilovat ani ty obyčejné HelloWorld prográmky.
Postup uvedený v manuálu QtDesigneru spočívá v napsání do konzole těchto příkazů: qmake -project qmake make
U provádění toho příkazu make to vypíše chyby:
g++ -c -pipe -Wall -W -O2 -D_REENTRANT -DQT_NO_DEBUG -DQT_THREAD_SUPPORT -DQT_SHARED -DQT_TABLET_SUPPORT -I/usr/share/qt3/mkspecs/default -I. -I. -I/usr/include/qt3 -o main.o main.cpp main.cpp:1:25: error: QApplication: No such file or directory main.cpp:2:24: error: QPushButton: No such file or directory main.cpp:13:4: warning: no newline at end of file main.cpp: In function ‘int main(int, char**)’: main.cpp:6: error: ‘QApplication’ was not declared in this scope main.cpp:6: error: expected `;' before ‘app’ main.cpp:8: error: ‘QPushButton’ was not declared in this scope main.cpp:8: error: expected `;' before ‘hello’ main.cpp:9: error: ‘hello’ was not declared in this scope main.cpp:12: error: ‘app’ was not declared in this scope main.cpp: At global scope: main.cpp:4: warning: unused parameter ‘argc’ main.cpp:4: warning: unused parameter ‘argv’ make: *** [main.o] Error 1
Zdrojový kód HelloWorld programu je:
#include QApplication
#include QPushButton
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication app(argc, argv);
QPushButton hello("Hello world!");
hello.resize(100, 30);
hello.show();
return app.exec();
}
Zkoušel jsem i HelloWorld prográmek s tímto kódem:
#include kapp.h
#include kmainwindow.h
int main (int argc, char **argv)
{
KApplication a (argc, argv, "Hello KWorld!");
KMainWindow *w = new KMainWindow();
w->setGeometry(100, 100, 200, 100);
a.setMainWidget(w);
w->show();
return a.exec();
}
A pak ještě i jiným způsobem. U všech způsobů to končí právě u toho příkazu make. Ale možná bude problém už i u příkazu qmake.
Zkoušel jsem však i jiné další možnosti použití g++ (např. přímo z tutorialu tady na ABClinuxu - Začínáme Kprogramovat), ale zatím vždycky jsem ztroskotal.
Prosím, napíšete mi tu nějaký zaručeně fungující způsob, jak mám tyhlety prográmky (a všechny další programy) zkompilovat? Anebo jestli si všímáte nějaké chyby, které jsem si nevšimnul, prosím, poradíte mi?
Děkuji.#include <QApplication.h> nebo #include "QApplication.h"include soubory mají většinou příponu .h
A jinak co pohledat v manuálu ? Viz: Qt Tutorial - Chapter 1: Hello, World!
/****************************************************************
**
** Qt tutorial 1
**
****************************************************************/
#include <qapplication.h>
#include <qpushbutton.h>
int main( int argc, char **argv )
{
QApplication a( argc, argv );
QPushButton hello( "Hello world!", 0 );
hello.resize( 100, 30 );
a.setMainWidget( &hello );
hello.show();
return a.exec();
}
Hmm, při vytváření dotazu jsem nevěděl, jak tam napsat toto: <>
Teďka už je to přímo nahoře v nabídce. Jinak nezkoušel jsem nikde předělávat žádné cesty. Předpokládám, že je to u toh příkazu g++. Hnedka to zkusím. Jinak někdo se ptal, jakou mám distribuci. Mám Kubuntu 7.04Aha, díky.
Ale musím vůbec používat ten qmake? Nešlo by to všechno jenom tím příkazem g++ z konzole? Kde nebo jak se naučím bez problému používat příkaz g++ v konzoli? Zatím jsem nic nenašel.
qmake svým způsobem používat nemusíte, ale nevím, co tím chcete vyřešit.
Děkuji. Přivedl jste mě na správnou cestu. Mám nainstalovanou Qt3, ale v nápovědě Qt3Designeru jsem se nějak dostal k tutoriálu Qt4 ...
Teď jsem si našel tutorial pro Qt3 a zkusil jsem ten qmake a make a tentokrát to proběhlo v pořádku. Ještě jednou moc moc díky.
Tiskni
Sdílej: