Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Zdravím, už umím zvládat "automatickou" deklaraci v IDE Kdevelop, avšak QtDesigner nic takového nemá. Namísto toho má uveden v manuálu postup, jak svůj projekt deklarovat v konsoli.
Jenomže podle toho postupu se mi nedaří zkompilovat ani ty obyčejné HelloWorld prográmky.
Postup uvedený v manuálu QtDesigneru spočívá v napsání do konzole těchto příkazů: qmake -project qmake make
U provádění toho příkazu make to vypíše chyby:
g++ -c -pipe -Wall -W -O2 -D_REENTRANT -DQT_NO_DEBUG -DQT_THREAD_SUPPORT -DQT_SHARED -DQT_TABLET_SUPPORT -I/usr/share/qt3/mkspecs/default -I. -I. -I/usr/include/qt3 -o main.o main.cpp main.cpp:1:25: error: QApplication: No such file or directory main.cpp:2:24: error: QPushButton: No such file or directory main.cpp:13:4: warning: no newline at end of file main.cpp: In function ‘int main(int, char**)’: main.cpp:6: error: ‘QApplication’ was not declared in this scope main.cpp:6: error: expected `;' before ‘app’ main.cpp:8: error: ‘QPushButton’ was not declared in this scope main.cpp:8: error: expected `;' before ‘hello’ main.cpp:9: error: ‘hello’ was not declared in this scope main.cpp:12: error: ‘app’ was not declared in this scope main.cpp: At global scope: main.cpp:4: warning: unused parameter ‘argc’ main.cpp:4: warning: unused parameter ‘argv’ make: *** [main.o] Error 1
Zdrojový kód HelloWorld programu je:
#include QApplication
#include QPushButton
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication app(argc, argv);
QPushButton hello("Hello world!");
hello.resize(100, 30);
hello.show();
return app.exec();
}
Zkoušel jsem i HelloWorld prográmek s tímto kódem:
#include kapp.h
#include kmainwindow.h
int main (int argc, char **argv)
{
KApplication a (argc, argv, "Hello KWorld!");
KMainWindow *w = new KMainWindow();
w->setGeometry(100, 100, 200, 100);
a.setMainWidget(w);
w->show();
return a.exec();
}
A pak ještě i jiným způsobem. U všech způsobů to končí právě u toho příkazu make. Ale možná bude problém už i u příkazu qmake.
Zkoušel jsem však i jiné další možnosti použití g++ (např. přímo z tutorialu tady na ABClinuxu - Začínáme Kprogramovat), ale zatím vždycky jsem ztroskotal.
Prosím, napíšete mi tu nějaký zaručeně fungující způsob, jak mám tyhlety prográmky (a všechny další programy) zkompilovat? Anebo jestli si všímáte nějaké chyby, které jsem si nevšimnul, prosím, poradíte mi?
Děkuji.#include <QApplication.h> nebo #include "QApplication.h"include soubory mají většinou příponu .h
A jinak co pohledat v manuálu ? Viz: Qt Tutorial - Chapter 1: Hello, World!
/****************************************************************
**
** Qt tutorial 1
**
****************************************************************/
#include <qapplication.h>
#include <qpushbutton.h>
int main( int argc, char **argv )
{
QApplication a( argc, argv );
QPushButton hello( "Hello world!", 0 );
hello.resize( 100, 30 );
a.setMainWidget( &hello );
hello.show();
return a.exec();
}
Hmm, při vytváření dotazu jsem nevěděl, jak tam napsat toto: <>
Teďka už je to přímo nahoře v nabídce. Jinak nezkoušel jsem nikde předělávat žádné cesty. Předpokládám, že je to u toh příkazu g++. Hnedka to zkusím. Jinak někdo se ptal, jakou mám distribuci. Mám Kubuntu 7.04Aha, díky.
Ale musím vůbec používat ten qmake? Nešlo by to všechno jenom tím příkazem g++ z konzole? Kde nebo jak se naučím bez problému používat příkaz g++ v konzoli? Zatím jsem nic nenašel.
qmake svým způsobem používat nemusíte, ale nevím, co tím chcete vyřešit.
Děkuji. Přivedl jste mě na správnou cestu. Mám nainstalovanou Qt3, ale v nápovědě Qt3Designeru jsem se nějak dostal k tutoriálu Qt4 ...
Teď jsem si našel tutorial pro Qt3 a zkusil jsem ten qmake a make a tentokrát to proběhlo v pořádku. Ještě jednou moc moc díky.
Tiskni
Sdílej: