Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 23.11 Topi. Přehled novinek v Changelogu.
Po 4 měsících vývoje byla vydána nová verze 4.2 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube.
Byla vydána nová stabilní verze 23.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Tapir. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na hrozbu spojenou s používáním mobilní aplikace WeChat a její čínské verze Weixin (dále jen WeChat). Ta sbírá velký objem uživatelských dat, a právě to by – v kombinaci se způsobem jejich sběru – mohlo sloužit k přesnému zacílení kybernetických útoků.
LibreQoS je svobodná aplikace vhodná pro poskytovatele internetové připojení pro rezervaci a řízení datových toků zákazníků (QoS - Quality of Service, QoE - Quality of Experience). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv2. Aktuální verze je 1.4.
Byla vydána Beta 1 verze KDE 6 (Plasma, Frameworks a Gear) postavené na Qt 6. Testovat lze například v distribuci KDE Neon. Stabilní verze je plánována na konec února 2024. Předchozí velké vydání 5 vylo vydáno téměř před 10 lety (červenec 2014).
Open-source webmail Roundcube se připojil k balíku aplikací Nextcloudu. Převzetí firmou Nextcloud ale plánováno není, pouze integrace a podpoření vývoje.
Stability AI představila SDXL Turbo, tj. umělou inteligenci pro generování obrázků z textového popisu v reálném čase, viz ukázka na YouTube.
Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové major verzi 6. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení a na GitHubu (6.0.0, 6.0.1).
S eDoklady lze mít od ledna 2024 občanku v mobilní aplikaci [Digitální a informační agentura – DIA].
class mywidget : public QWidget
{
Q_OBJECT
public:
mywidget(QWidget *parent = 0);
};
mywidget.cpp
mywidget::mywidget(QWidget *parent) : QWidget(parent)
{
// udelej neco
}
main.cpp
int main()
{
// nejaka inicializace
mywidget *widget - new mywidget();
// ...
}
#include QApplication (maji tady byt spicate zavorky)
#include "mywidget.h"
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication app(argc, argv);
mywidget *widget = new mywidget()
return app.exec();
}
mywidget.h
#include QWidget
class MyWidget : public QWidget
{
Q_OBJECT
public:
MyWidget(QWidget *parent = 0);
};
mywidget.cpp
#include "mywidget.h"
MyWidget::MyWidget(QWidget *parent) : QWidget(parent)
{
}
.pro
TEMPLATE = app
CONFIG += warn_on \
thread \
qt
TARGET = ../bin/qt1
QT += core
SOURCES += main.cpp \
mywidget.cpp
HEADERS += mywidget.h
// mywidget *widget = new mywidget()
// ma byt
MyWidget *widget = new MyWidget();
a nevoláš žádné exec() nebo show(), tak se to přeloží bez problémů. Qt 4.3.1 a 4.2.2
Tiskni
Sdílej: