Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
class MojeT { public: Citac():hodnota(1) {} operator int() { return (int(hodnota)); private: int hodnota; }; int main() { MojeT m1; int a=m1; // toto provest lze MojeT m2=a; // toto provest nelze; return 0; }Přiřazení směrem int = Moje_Trida je možné provést ale opačným směrem mi to kompilátor nedovolí. Mohli byste mi říct, jak to přetízit, aby bylo možné přiřadit MojeTrida = int. Díky
MojeT():hodnota(1) {}.. to teď píšu uplně všude, to mám z té učebnice :)
int a = m1;
se pouzije kopirovaci konstruktor pro typ int
s parametrem int
. Pri tom se provede implicitni konverze toho objektu MojeT
na int
za pouziti toho pretizeneho operatoru pretypovani.
V dalsim radku se nepouziva pretizitelny operator =
ale konstruktor s parametrem int
. Operator by se pouzil pri MojeT m2; m2 = a;
nebo m2 = 5;
Mozna je mozne dodefinovat (pres nejakou friend funkci?) konverzi z int
na MojeT
. V tom pripade by tato konverze probehla a pak by se pouzil kopirovaci konstruktor MojeT
s parametrem MojeT
, ktery je implicitne definovan jako bitova kopie objektu (lze samozrejme predelat, viz kapitola copy constructory).
Ale nevim, jak by mel pochopit kompilator, ze ma automagicky vytvorit pretypovani z int
na MojeT
jen na zaklade toho ze zna konverzi opacnou, to mi prijde jako nesmysl. Konverze v obou smerech prece muze vypadat uplne jinak, viz treba float
na int
.
Je mozne ze se nekde mylim, uz si to 100% nepamatuju. Zejmena v tak prasackem jazyce jako je C++ je tohle pomerne slozite. ;)
Tiskni
Sdílej: