V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
class MojeT
{
public:
Citac():hodnota(1) {}
operator int() { return (int(hodnota));
private:
int hodnota;
};
int main()
{
MojeT m1;
int a=m1; // toto provest lze
MojeT m2=a; // toto provest nelze;
return 0;
}
Přiřazení směrem int = Moje_Trida je možné provést
ale opačným směrem mi to kompilátor nedovolí.
Mohli byste mi říct, jak to přetízit, aby bylo možné přiřadit MojeTrida = int. Díky
MojeT():hodnota(1) {} .. to teď píšu uplně všude, to mám z té učebnice :)
int a = m1; se pouzije kopirovaci konstruktor pro typ int s parametrem int. Pri tom se provede implicitni konverze toho objektu MojeT na int za pouziti toho pretizeneho operatoru pretypovani.
V dalsim radku se nepouziva pretizitelny operator = ale konstruktor s parametrem int. Operator by se pouzil pri MojeT m2; m2 = a; nebo m2 = 5;
Mozna je mozne dodefinovat (pres nejakou friend funkci?) konverzi z int na MojeT. V tom pripade by tato konverze probehla a pak by se pouzil kopirovaci konstruktor MojeT s parametrem MojeT, ktery je implicitne definovan jako bitova kopie objektu (lze samozrejme predelat, viz kapitola copy constructory).
Ale nevim, jak by mel pochopit kompilator, ze ma automagicky vytvorit pretypovani z int na MojeT jen na zaklade toho ze zna konverzi opacnou, to mi prijde jako nesmysl. Konverze v obou smerech prece muze vypadat uplne jinak, viz treba float na int.
Je mozne ze se nekde mylim, uz si to 100% nepamatuju. Zejmena v tak prasackem jazyce jako je C++ je tohle pomerne slozite. ;)
Tiskni
Sdílej: