Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
pokud neupresnite zadani dotazu (dalsi podrobnosti, zverejneni kodu...), do te doby se neda rozumne odpovedet
predpokladam, ze kod prilis dlouhy nebude - kdyz jsem sveho casu delal neco podobneho (jak klient, tak server) tak jsem se vesel radove do 8kB se serverem a asi 3kB klient (jen uloz stranku na disk)
jinak mne napada... zkousel jste komunikaci i s necim jinym? (jiny web server+Vas klient a vas server+jiny klient)? a podivat se primo na tu komunikaci... treba tcpdumpem
int main(){
int server_sock, client_sock;
int server_len, client_len;
struct sockaddr_in server_addr;
struct sockaddr_in client_addr;
char request[]="HTTP/1.0 200 OK\n\n"
"[html]
"[head]"
"[title]Download[/title]"
"[/head]"
"[body]"
"[table border=\"1\" cellpadding=\"6\" cellspacing=\"0\"]"
"[tr height=\"210\"]"
"[td width=\"210\" rowspan=\"2\"][img src=\"/home/honza/download/pinguin.png\" width=\"210\" height=\"210\" border=\"0\" name=\"Pinguin\"][/td]"
"[td width=\"500\"]"
"[p]zde stahujte..[a href=\"/home/honza/download/obrazek.png\" name=\"Pinguin\"]Pinguin[/a][/p]"
"[/td]"
"[/tr]"
"[/table]"
"[/body]"
"[/html]";
char answer[2000];
int received, sent;
int i=0,c;
FILE *input;
if((server_sock=socket(AF_INET, SOCK_STREAM, 0))==-1)
err_mess("Server soket nebyl spravne vytvoren!");
server_addr.sin_family=AF_INET;
server_addr.sin_addr.s_addr=htonl(INADDR_ANY);
server_addr.sin_port=htons(80); // 80 - http server => nutna prava roota!!!
server_len=sizeof(server_addr);
if((bind(server_sock, (struct sockaddr*) &server_addr, server_len))==-1)
err_mess("Adress not given (bind)");
if((listen(server_sock, 5))==-1) // 5 - delka fronty pozadavku na spojeni
err_mess("(listen)");
while(1){
printf("server waiting..\n");
client_len=sizeof(client_addr);
if((client_sock=accept(server_sock, (struct sockaddr*) &client_addr, &client_len))==-1)
err_mess("Connection not accepted!");
if((received=recv(client_sock, answer, sizeof(answer), 0))==-1)
err_mess("Cannot receive data!");
if((sent=send(client_sock, request, sizeof(request), 0))==-1)
err_mess("Data not sent!");
close(client_sock);
}
close(server_sock);
return (0);
}
posilate VZDY jen Vasi predpripravenou odpoved, bez ohledu na to, co po Vasem serveru chce klient
_uplne minimalni_ reseni je nacist a rozparsovat aspon prvni radek hlavicky (ve tvaru GET /dir1/dir2/soubor.xyz HTTP/1.0)
tim aspon zjistite, CO VLASTNE klient chce (nacist data, ulozit data..; a pak nazev souboru); a odpovedet podle toho. (aspon podporuju/nepodporuju metodu, nenalezl soubor, nalezl soubor, je tahle velky a posilam ho...) - sice to neodpovida RFC, ale jen pro pokusne odeslani souboru to staci.
jako odpoved jsem pro (podle mne platny) pozadavek posilal aspon:
HTTP/1.1 200 OK Server: (nejaky string) Accept-Ranges: bytes Content-Length: (delkasouboru) Connection: close Content-Type: (mime_typ) (a obsah vlastniho souboru)
ikdyz uznavam, sam jsem si take napsal svoji implementaci. a nakonec pouzivam jako server apache a na stahovani wget a curl
Accept-Ranges: bytesTo bych neposílal, tahle implementace nevypadá, že by uměla posílat na vyžádání části souborů
Podle me je to spatna logika. Html server je udelanej tak, ze posila klientovi soubory s tim, ze pres http protokol indikuje jaky. V praxi se to pouziva tak, ze kdyz zadas nejakou stranku, tak prohlizec ji stahne (tj posle serveru prikaz neco jako GET sss.com/stranka.html a ten posle zpatky odpoved Content type: html + nejake dalsi udaje + samotny textovy soubor se strankou) a analyzuje, v pripade ze na te strance nejsou odkazy tak neudela nic dalsiho, pokud tam najde odkazy (a,img,...) tak je postupne stahuje tim, stejnym zpusobem (posle serveru GET sss.com/obr.png a ten posle zpatky Content type: data (?) + delku atd + samotny obrazek) a az to klient obdrzi, tak ten obrazek zobrazi.
HTTP Made Really Easy
Tiskni
Sdílej: