Argentinský prezident Javier Milei čelí více než stovce žalob a trestních oznámení kvůli spáchání podvodu, protože na svých sociálních sítích propagoval kryptoměnu $LIBRA, jejíž hodnota se v krátké době znásobila a pak zhroutila.
Wayland Protocols byly vydány ve verzi 1.41. S dlouho očekávaným protokolem správy barev a High Dynamic Range (HDR).
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.11.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest (Wikipedie) v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
V stredu 19. 02. 2025 o 10:00h bude spustený jarný webinár zdarma. Na tomto webinári si ukážeme praktické ukážky monitorovania Prometheus endpointov s využitím nástroja Zabbix. Účastníci sa dozvedia, ako nastaviť a konfigurovať Zabbix na zber dát z prometheus exporterov vrátane vytvárania LLD pravidiel. Tento webinár je určený pre mierne pokročilých administrátorov Zabbixu. Registrácia na stránke: Axians Slovakia. Zoznam všetkých webinárov: Axians Slovakia webináre.
Byla vydána beta verze GNOME 48. Vyzkoušet lze instalační ISO GNOME OS. Vydání GNOME 48 je plánováno na březen.
Bochs (Wikipedie), tj. emulátor počítačů typu x86 a x86-64, byl vydán ve verzi 3.0.
Věříte své kalkulačce? Kolik je (10^100) + 1 − (10^100)? A kolik 1%−1%?
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
FlappyFavi, hra Flappy Bird v ikoně Favicon. Nefunguje na mobilech.
Byly vyhlášeny výsledky (YouTube) 28. ročníku D.I.C.E. (Design, Innovate, Communicate, Entertain) Awards: Hrou roku 2024 je Astro Bot.
#define TO_UNICODE(c1, c2) ((Uint16)(((unsigned char)c1)&0x1F) << 6 | (Uint16)(((unsigned char)c2)&0x3F))ale asi nakoniec tie znaky nechám v unicode a upravím pár funkcií na prácu s nimi, bude to rýchlejšie...
#include <stdio.h> #define FROM_UNICODE(c, c1, c2, c3) \ if ((Uint16)(c) <= 0x7f) { \ c1 = (unsigned char)(c); \ c2 = c3 = 0; \ } else if ((Uint16)(c) <= 0x7ff) { \ c1=(unsigned char)(((c) >> 6) | 0xc0); \ c2=(unsigned char)(((c) & 0x3f) | 0x80); \ c3 = 0; \ } else if ((Uint16)(c) <= 0xd7ff) { \ c1=(unsigned char)(((c) >> 12) | 0xe0); \ c1=(unsigned char)((((c) >> 6) & 0x3f) | 0x80); \ c3=(unsigned char)(((c) & 0x3f) | 0x80); \ } else { \ c1 = c2 = c3 = 0; \ } typedef unsigned short int Uint16; int main(void) { Uint16 z = 0xfd; unsigned char c1, c2, c3; FROM_UNICODE(z, c1, c2, c3); printf("%x, %x %x %x\n", z, c1, c2, c3); return 0; }Ja by som tam pravdepodobne používal originálne dáta v UCS-2 alebo v UTF-16 (alebo čo sa to tam vlastne používa).
Tiskni
Sdílej: