Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
class Trida
{
public:
double* data
Trida(int);
~Trida();
Test(i);
};
v metode test dynamicky alokuji pole:
data = new double[i];jak lze pote v destruktoru tridy (ale i jinde) zjistit, zda se pole skutecne alokovalo ? obvykla metoda
if (data)selze, protoze promena data existuje a navic ukazuje i na konkretni misto v pameti. vim, ze by se napriklad pomoci bloku try dalo testovat, zda se vytvoreni pole povedlo primo v metode Test(i) a pripadne nastavit nejakou vlajku, ale takove reseni mi prijde docela kostrbate. neexistuje nejaky lepsi zpusob ?
data v konstruktoru na 0
double u=-1; *data=&u;a pak v destruktoru tridy
if ( *data < 0 ) delete [] data;
data=0;
v destruktoru
delete [] data;
alokace (pozn. není exception-safe)
delete[] data; data=new double[2];
použití
if(data) use_data;
Pokud alokace selže, vyhodí výjimku.
Pokud alokace selže, vyhodí výjimku.Což se dá změnit použitím
new (nothrow) nebo použitím set_new_handler().
Tiskni
Sdílej: