abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Google Chrome 122 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 122.0.6261.57 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo 12 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 123.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 123 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Komunita

    Open source stavebnice STEMFIE nově podporuje TT motory. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 07:00 | Zajímavý software

    Společnost Valve uvolnila zdrojové kódy svého zvukového frameworku Steam Audio SDK pod open source licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.2. 23:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.10 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.2. 14:33 | Komunita

    MojeFedora.cz informuje, že ovladač Nvidia už není v GNOME Software. Před 7 lety se zjednodušil způsob, jak nainstalovat proprietární ovladače Nvidia do Fedory. Pokud jste po instalaci souhlasili s repozitáři třetích stran, přidal se speciální repozitář z RPMFusion, který balíčky s ovladačem obsahoval. Zároveň byla přidána integrace s GNOME Software, takže stačilo dát hledat v katalogu softwaru "nvidia" a ovladač šlo nainstalovat

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 73
    19.2. 12:44 | Zajímavý software

    Castle Game Engine je multiplatformní open source 2D i 3D herní engine pro vývoj her v programovacím jazyce Pascal (Proč v Pascalu?). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 12:22 | Komunita

    DevConf.CZ 2024, jedna z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od 13. do 15. června v Brně. Do 3. března lze přihlásit přednášku nebo workshop.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.2. 16:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.2. 13:44 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na kompromitaci routerů Ubiquity s EdgeOS aktérem sponzorovaným ruským státem. Americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) byl autorizován k zásahu vůči kompromitovaným zařízením a zamezení dalším škodlivým aktivitám. Dotčeným routerům bylo upraveno nastavení firewallu, které omezilo možnost jejich vzdálené správy, a tím i možnost komunikace s infrastrukturou útočníka. Do mezinárodní operace vedené USA se zapojilo také Vojenské zpravodajství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 53
    Kolik máte nálepek na víku notebooku?
     (17%)
     (59%)
     (5%)
     (3%)
     (6%)
     (10%)
    Celkem 344 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 15.2. 10:39
    Rozcestník

    Dotaz: C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne

    menphis avatar 19.8.2008 23:51 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne
    Přečteno: 378×
    dneska jsem resil zhruba nasledujici problem:

    mam tridu
    class Trida
    {
    public:
    
    double* data
    
    Trida(int);
    ~Trida();
    Test(i);
    
    };
     
    v metode test dynamicky alokuji pole:
    data = new double[i];
    jak lze pote v destruktoru tridy (ale i jinde) zjistit, zda se pole skutecne alokovalo ? obvykla metoda
    if (data) 
    selze, protoze promena data existuje a navic ukazuje i na konkretni misto v pameti.

    vim, ze by se napriklad pomoci bloku try dalo testovat, zda se vytvoreni pole povedlo primo v metode Test(i) a pripadne nastavit nejakou vlajku, ale takove reseni mi prijde docela kostrbate. neexistuje nejaky lepsi zpusob ?

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.8.2008 00:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne
    Inicializovat data v konstruktoru na 0
    menphis avatar 20.8.2008 00:31 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne
    dik, ale tohle prave nechci, protoze promenou data budou pouzivat jen nektere instance tridy, takze ji nechci vytvaret v konstruktoru tridy, ale az ve chvili kdy bude potreba.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.8.2008 00:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne
    Co je to za blbost? Jaké vytváření proměnné? :-)
    menphis avatar 20.8.2008 01:10 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne
    sorry ze tu pisu hlouposti , ale s cpp teprve zacinam. myslel jsi to teda cca takhle ? :

    v konstruktoru tridy:
    double u=-1;  
    *data=&u;
    
    a pak v destruktoru tridy
    if ( *data < 0 ) 
    delete [] data;
    
    20.8.2008 01:27 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne
    Ne. data je ukazatel, dá se použít jako hodnota. Když je 0, je prázdný. Takže v konstruktoru

    data=0;

    v destruktoru

    delete [] data;

    alokace (pozn. není exception-safe)

    delete[] data; data=new double[2];

    použití

    if(data) use_data;

    Pokud alokace selže, vyhodí výjimku.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.8.2008 01:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne
    Pokud alokace selže, vyhodí výjimku.
    Což se dá změnit použitím new (nothrow) nebo použitím set_new_handler().
    menphis avatar 20.8.2008 02:09 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ test na existenci dynamicky alokovane promenne
    dik...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.