V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
class Trida { public: double* data Trida(int); ~Trida(); Test(i); };v metode test dynamicky alokuji pole:
data = new double[i];jak lze pote v destruktoru tridy (ale i jinde) zjistit, zda se pole skutecne alokovalo ? obvykla metoda
if (data)selze, protoze promena data existuje a navic ukazuje i na konkretni misto v pameti. vim, ze by se napriklad pomoci bloku try dalo testovat, zda se vytvoreni pole povedlo primo v metode Test(i) a pripadne nastavit nejakou vlajku, ale takove reseni mi prijde docela kostrbate. neexistuje nejaky lepsi zpusob ?
data
v konstruktoru na 0
double u=-1; *data=&u;a pak v destruktoru tridy
if ( *data < 0 ) delete [] data;
data=0;
v destruktoru
delete [] data;
alokace (pozn. není exception-safe)
delete[] data; data=new double[2];
použití
if(data) use_data;
Pokud alokace selže, vyhodí výjimku.
Pokud alokace selže, vyhodí výjimku.Což se dá změnit použitím
new (nothrow)
nebo použitím set_new_handler()
.
Tiskni
Sdílej: