abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.10. 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.10. 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.10. 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 198 hlasů
     Komentářů: 13, poslední včera 07:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Synchronizacia na sposob udalosti

    15.9.2008 14:57 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Synchronizacia na sposob udalosti
    Přečteno: 402×
    Da sa nejako efektivne synchronizovat pomocou udalosti (Win32 ekvivalent Event objektu) v linuxe? Cital som, ze taketo udalosti chybaju v linuxe. Ak je to pravda, planuje sa v buducnosti ich implementacia?

    Odpovědi

    15.9.2008 15:54 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizacia na sposob udalosti
    Nějaké IPC je nabízené standardy (implementací standardů) POSIX a System V, včetně zpráv a front zpráv. Některé knihovny implementují další metody synchronizace a komunikace, např. CORBA, D-Bus, KDE DCOP... To je zhruba takový přehled, neznám Win32, takže nevím co si představuješ pod pojmem Event. (Upřímně, neznám příliš ani tu Corbu a ty další :-))
    16.9.2008 08:17 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizacia na sposob udalosti
    Event je jednoduchy objekt (asi najjednoduchsi a preto asi aj najviac pouzivany okrem kritickej sekcie). Funguje takto: Event moze byt signalizovany alebo nesignalizovany.

    Vlakno A caka na EventX. Vlakno B nastavi EventX do signalizovaneho stavu. Vlakno A je odblokovane.

    alebo:

    Vlakno A caka na EventX, vlakno B caka na EventX. Vlakno C nastavi EventX do signalizovaneho stavu (pulzne). Vlakno A je odblokovane, vlakno B caka na EventX.

    Uplne jednoduche.

    Dalsia vecicka, ktora sa mi paci v jadre Windows je, ze ma funkciu: WaitForSingleObject a WaitForMultipleObjects... Tzn., ze necakam na semafor, ale cakam na objekt (ktory moze byt semafor, udalost, mutex...). Rozdiel v tom je taky, ze vo WaitForMultipleObjects mozem cakat, kym budu uvolnene 2 prostriedky, napriklad mutex a udalost, t.j. cakanie mozem skombinovat z viacerych synchronizacnych objektov.

    Este celkom fajn vec je kriticka sekcia, co je asi najjednoduchsi synchronizacny objekt, i ked mozno v nom lahko spravit uviaznutie. Pod kritickou sekciou sa zaroven mysli aj cast kodu, ktora pristupuje k zdielanym datam. Priklad: EnterCriticalSection(SectionX); DoSomething(); LeaveCriticalSection(SectionX);

    Tak toto mi chyba v linuxe: Event, WaitForMultipleObjects(), CriticalSection.
    16.9.2008 08:49 Mrazík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizacia na sposob udalosti
    Linux používá mutexy. Jak to použít najdete na Webu. Pokud chcete napsat vícevláknový program tak, aby fungoval pod Win i Linuxem, lze použít Qt od Trolltechu. Je tam metoda QMutex, zajišťující synchronizaci vláken.
    16.9.2008 09:12 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizacia na sposob udalosti
    IBM má na svojich stránkach dokumentáciu popisujúcu ako portovať synchronizačné API z Windowsov na Linuxové pthreads (NPTL). Jadro má svoje vlastné synchronizačné mechanizmy.

    NPTL ekvivalentom SetEvent() má byť "pthread condition variable" - viď napr. man pthread_cond_init. Tie mi ale pripadajú trocha neohrabané, takže vo svojom kóde používam (zatiaľ) normálne semafory (man semget).
    17.9.2008 10:40 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizacia na sposob udalosti
    Pamatuji se, že implementace těhle věcí se dělala v rámci portování Winbase/602sql na linux (Software602). Zdrojáky jsou veřejné na sf, soubor win32ux.cpp. Pro představu by to mohlo stačit.
    19.9.2008 19:15 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizacia na sposob udalosti
    No takze odpovedou na moju otazku je: podmienkova premenna, pthread_cond_t. Robi presne to, co Event. Este by bolo fajn vidiet ekvivalent WaitForMultipleObjects.
    20.9.2008 15:26 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizacia na sposob udalosti
    Este by bolo fajn vidiet ekvivalent WaitForMultipleObjects.

    Podľa toho na čo čakáš. Pre pthread_cond_t je to funkcia pthread_cond_wait().
    Robi presne to, co Event.

    Podľa tých stránok od IBM - nie celkom. Keď na Event nikto nečaká a urobíš SetEvent, tak ďalší WaitFor... prejde bez čakania. Pretože Event sa tým SetEvent dostane do stavu "signaled" a uz v nom ostane. V rovnakej situácii pthread_cond_wait() ostane čakať - aspoň tak som to pochopil z popisu.
    21.9.2008 19:34 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizacia na sposob udalosti
    S tym WaitForMultipleObjects som pisal vyssie. Paci sa mi na nej, ze mozes naraz cakat aj na mutex aj na event.

    Mas pravdu, nie je to priama nahrada, chovaju sa inak. Zaujimavy clanok som nasiel na tuto temu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.