abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 00:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | IT novinky

    Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 348 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?

    15.10.2008 17:07 zdenek2008 | skóre: 26
    Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Přečteno: 600×
    Chtel bych si vytvorit pomucku pro 3D zobrazeni financnich udaju a jejich zmen v case a nevim jestli neco takoveho uz neexistuje. Mam presnou predstavu jak by to melo vypadat a v budoucnu budu potrebovat dalsi vlastnosti podle mych potreb, takze celkem pocitam s tim, ze si asi budu muset udelat neco vlastniho. Projekt by mel vypadat takhle: V prostoru se vznasi cca 9 ruznobarevnych kouli usporadanych do vodorovneho kruhu. Jednotlive koule znazornuji financni udaje, jako napr. urokove sazby v ruznych zemich, a jsou tak i popsany, takze je ihned zrejme, co ktera koule znamena, napriklad urokova sazba v Japonsku. Na zacatku casove periody jsou vsechny na stejne zakladni urovni. Ted kdyz se posunu na casove ose o jeden dil vpred, treba o den, program precte radek z databaze a pripadne zmeny v hodnotach se projevi tak, ze napriklad koule japonske urokove sazby pokoci vys nebo niz proti puvodni zakladni poloze, podle zmeny v te urokove sazbe. Takhle se chovaji vsechny ty koule. Rekneme ze po mesici mame v databazi 30 radku x 9(cca, spis ale vic) ciselnych udaju a nekde na displeji mam posuvnik casove osy pro jeden mesic a s tim posuvnikem si mohu podle libosti posouvat vpred nebo vzad a ty koule se mi v realnem case pekne pohybuji nahoru a dolu, takze mam prehled jak se nam ta svetova financni krize preleva kolem zemekoule. Parada, ze? A jeste bych rad abych se mohl podivat na ty koule podle libosti odkudkoliv, jako kdyz se pohybujeme v nejake hre, treba jako ve strileckach nebo ruznych leteckych simulatorech. Kdyz uz bych si opravdu hodne vymyslel, tak by bylo pekne, kdyby od kazde te koule postupne ubihala svitici cara smerem pryc od stredu a ta cara by kopirovala pohyb te koule a tak by vlastne vytvarela graf postupne se prodluzujici smerem pryc od stredu. Pri vzdalenejsim pohledu bychom videli 9 sviticich car - grafu rozbihajicich se od tech kouli do vsech stran. Otazkou je, jakou cestou se dat, abych dosahl nejaky pouzitelny vysledek bez laborovani s dvaceti ruznymi technologiemi a pak treba i zjistil ze tohle uz davno existuje. Myslel jsem si ze bych mohl zkusit herni engine Blenderu, ale tam je pak potreba mit Blender nainstalovany, aby to bezelo, to bych radeji neco co muze bezet samo o sobe. Grafika by bohate stacila takova jako byly ty stare strilecky co plynule bezely uz na i386 pocitadlech a jen by bylo potreba aby to umelo cist zaznamy z datoveho souboru a v neposledni rade take aby to bylo udelatelne jedincem. Nemeli byste nejake tipy?

    Odpovědi

    15.10.2008 19:05 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Já bych na to šel přes vpython, kdysi jsem to používal na nějaké jednoduché 3d scény a fungovalo to výborně. Myslím že to mělo i nějaké primitivní ovládací prvky (slidery apod).
    15.10.2008 23:40 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    vpython existuje pro fedoru 7, fedoru 9 a vsechny mozne platformy, ovsem krome fedory 8 - a tu ja idiot zrovna mam. Pry se to lidem ani nedari zkompilovat. Zkusil jsem nainstalovat rpm rpo fedoru 7, ale chtelo to dalsi 2 knihovny ale jednu z nich to odmitlo nainstalovat, ze pry uz je v systemu novejsi. Tu ale zase neuznala instalace vpythonu. Takze snad nekdy v budoucnu, az presedlam na fedoru 9. Ale to uz bude zase pro zmenu existovat fedora 15, takze presedlam na ni a pro tu uz zase pro zmenu bude vpython obsolete, pocitam. No ale ten vpython mi prece jen bezi - pod wine jako windows verze. No neni to morbidni?
    15.10.2008 19:40 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Kdybyste to chtěl pojmout webově, lze použít X3D/VRML + AJAX. Vezmete existující prohlížeč a zbytek práce bude javascriptový kód, který bude komunikovat s webovým serverem, odkud bude brát nová data.
    15.10.2008 20:40 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Dival jsem se znovu na Blender a nejake game enginy, ale nakonec se jevi nejlip ten vpython, protoze potrebuji mit co nejrychleji a nejsnadneji nejaky viditelny vysledek a nemam zadne extra vizualni naroky, to je jen pro me pro lepsi prehled o tech udajich. Dulezite je ze to bude realtime. Jestli budu mit pozdeji moc velke naroky na rozsirovani, tak budu muset prejit na neco rozsahlesiho. Ale to se budu muset jeste hodne ucit...
    16.10.2008 09:09 ----
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Ak ovladate javu, mozte skusit Java3D
    16.10.2008 22:55 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Bohuzel ani radku v Jave. Ten vpython mi vyhovuje a jeho syntaxe se da aspon castecne vykoukat z ukazkovych skriptu. Jen kdybych to nemusel poustet takhle krkolomne pres wine. Ale mit neco nativniho pro mou distribuci, co by vypadalo jako vpython, vrhnul bych se na to hned, protoze ten je jednoduchy na spousteni, a nevyzaduje pro zacatek s tim mym planovanym udelatkem dalsi podpurnou infrastrukturu, jako webservery, databaze, ruzna specialni prostredi apod. Ale kazdopadne jestli existuje neco podobneho, vyzkousel bych to take.
    4.11.2008 23:21 kvé
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Pouzil bych OpenGL, pohyb ve scene a primitivni objekty typu koule mate na par radku. Na jazyku uz moc nesejde.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.