abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    6.10. 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 20:11 | Komunita

    Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 16:11 | IT novinky

    Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.10. 12:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 191 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 4.10. 20:35
    Rozcestník

    Dotaz: opengl

    16.11.2008 12:40 johnyBajo
    opengl
    Přečteno: 503×
    Potrebujem nutne pomoc, zacinam tvorit 2. verziu svejej hry v celkom obiektovom prevedeni, zatial mam len nastavenie otvorenie okna a neake pociatocne zakladne nastavenie v subore settings. Vznikol tam problem , ze mi vypisuje chyby pri volani funkcii s kniznis SDL a glew. napr.: glCullFace( GL_BACK); glFrontFace( GL_CCW); glDisable( GL_CULL_FACE); Moze to byt len uplne banalna chyba, dalsi problem je ze mi nevytvorilo binarny subor. pomoooooc !!!!!!

    Pise to chyby typu: //----------------------------------------- undefinet reference to "glDisable"; //.......................................................

    Tu prikladam zdrojak, je to upload ne ext server bo je tam toho viac. Nie je to skusane pod Windows. Program ako taky je spustetelny v Eclipse in Linux.

    http://rapidshare.com/files/164286447/bound.zip.html

    Odpovědi

    16.11.2008 13:49 Oto Petřík | skóre: 11 | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl
    Pro použití externí knihovny nestačí pouze vložit hlavičkové soubory, knihovnu je potřeba také přilinkovat. V menu project -> properties -> C/C++ build -> settings -> C++ linker -> miscellaneous -> linker flags přidejte -lGL -lGLU `sdl-config --libs` -lGLEW (toto nastavení zajistí přilinkování knihoven opengl, pomocné knihovny glu, dále knihoven které potřebuje SDL a knihovny GLEW - další informace najdete např. v mauálu ke gcc (stačí vyhledat text 'llibrary'))
    17.11.2008 10:48 johnyBajo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl
    Dig za radu, moc mi to pomohlo. :)
    20.11.2008 21:16 bajo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl
    Zdravim, mam problem ze, mam vytvorene vsetky zakladne funkcie, kt mi bude treba pri mojej hre, zdrojak sa bezchybne zostavi, pri spusteni mi vsak neotvory opengl window, kt. mam nastavene na 800x600. Mozno neake zle volanie, alebo zle deklarovane premenna, kedze v 1. ver. my game (funkcnej) boli setky premenne globalne, bolo to robene za sprievodu NEHE tutorialov. Takze prodpokladam ze chyba bude v tejto funkcii settings.ScreenSize(800, 600); v subore boundApl.cpp priamo v "main()", jej definicia je v subore "Settigs.cpp" v triede "Settings", ako aj ostatne funkcie pre nastavenie okna v subore "Settings.cpp", ale nemozem tam naist ten zadrhel, mozno to bude v niecom inom.

    Sice zostavenie grafiky a polygonov tam este nemam dohadzane, ale aj napriek tomu by to malo vytvori okno. Tu je zdrojak:

    http://rapidshare.com/files/165742974/bound.zip.html

    PS: Kompilovatelne v Eclipse v Linuxe.
    22.11.2008 09:58 bajo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl
    vyriesene, ukazovatel nic nekazoval, hehe, zas trivialita. :) aj tak dik. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.